Kanker is toch niet besmettelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik werk sinds kort weer in de zorg ( oudere zorg ), Moet mensen begeleiden bij het ADL...Maar er zijn ook mensen zijn die erg ziek zijn of kanker hebben.

Gister was een Collega hier bij mij omdat ik een nieuwe telefoon heb gekregen en nog geen nummers heb instaan van alle collega's, clienten enz...

Toen kwam er een naam voor bij en toen zei mijn collega dus van: Ja dat is een collega en ze heeft kanker (in haar hele lichaam).... Dat is natuurlijk heel erg, Maar mijn collega zegt dus van dat ze het heeft gekregen via een client van ons. Maar kanker is toch niet besmettelijk? Het is toch erfelijk bepaalt of zo iets?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Nee, kanker is niet besmettelijk en in de meeste gevallen ook niet erfelijk hoor.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nee het is niet besmettelijk.Als je ff googled vindt je veel informatie.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kanker is absoluut niet besmettelijk. Zou wat zijn, dan hadden we een groot probleem gehad met zijn allen..

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja dat zei ik ook al.... Toen zei zij dus van nou ik weet het niet hoor. Ze krijgt toch niet zo maar kanker op 1 op andere dag?
    Ze is een ziekeverzorgende dan zou je toch denken dat je beter weet?
    Maar ze houd het val

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Die collega mag dan ook wel haar schooldiploma terughalen. Kanker is absoluut niet besmettelijk.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een vreemde gedachtenkronkel heeft jou collega!
    En id, hoe is die in hemelsnaam aan haar diploma gekomen zeg.

Maar zegt diegene dat die kanker heeft of die andere collega?

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Mijn collega zei het en ze heeft geen kanker die het gezegt heb dan he...
    De collega die kanker heeft, ken ik niet....

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Nee, je krijgt niet van de een of andere dag kanker, maar je kunt het wel van de een op de andere dag ontdekken zonder dat je ervoor ergens last van hebt.

Voor een ziekenverzorgende vind ik dit heel slecht eerlijk gezegd. Als ze het vol blijft houden heeft ze echt een bord voor haar kop zeg.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jeetje, waar heeft die collega van jou haar / zijn opleiding gevolgd? :(

Ongelooflijk!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om eerlijk te zijn vind ik het heel bezwaarlijk dat iemand, die nb in de zorg werkt, dit denkt!
    Direct aankaarten bij je leidinggevende zou ik zeggen. Laat haar dit niet nog verder verspreiden zeg!
    Elmo

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eigenlijk, na 2 tellen langer nadenken, vind ik het voor jouw collega die kanker heeft nog het aller ergste!
    Dat een collega zo over haar praat...ik vind dit echt niet best!

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is idd bezwaarlijk. Zij hoort als professional te weten dat kanker niet besmettelijk is. Anders kan zijn haar beroep toch niet fatsoenlijk uitoefenen? En als ze deze onzin verder de wereld in helpt krijg je dus dat mensen gaan twijfelen aan wat ze zegt of erger nog, het voor waar aannemen. Lekker ook voor die vrouw die kanker heeft, gaan mensen haar straks vermijden omdat ze 'besmettelijke kanker' heeft. Nee, dit kan echt niet hoor. Ik zou het ook zeker aankaarten bij je leidinggevende.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als kanker besmettelijk zou zijn, zou ik keelkanker, borstkanker en maagkanker hebben.
    Ben ik namelijk allemaal al mee in aanraking gekomen.

Maar ik vraag me eigenlijk een beetje af hoe het komt dat je hier zelf aan twijfelt, als je ook in de zorg werkt.(niet lullig bedoeld!Ik weet niet welk werk je precies doet)

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik twijvel niet, Maar wilde jullie mening over hebben.
    Maar ze zei ook zo overtuigend, Dat je haast wel moet geloven zeg maar.
    Heb volgende week een gesprek met mijn leiding gevende en zal het wel zeggen dit.

16. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wat een sukkel!
    Als kanker besmettelijk was...
    Nou dan was het menselijk ras nu allang uitgestorven
    :$

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    ik vraag me echt af hoe ze hierbij komt :(
    erfelijk ja maar besmettelijk?? en dan ook nog in de zorg werken...

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Ik zit ook nu in opleiding, ben 6 jaar tussen uit geweest. Had/heb de helpdende opleiding gedaan nu doe ik de verpleeging opleiding.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zeker even bespreekbaar maken inderdaad. Misschien dat ze steeds meer gevallen van kanker om haar heen meemaakt en dat ze wat angstig wordt hierdoor, waardoor ze dit voor zichzelf is gaan geloven?
    Maar zeker als ze zo overtuigend is, is het erg belangrijk dat je het meldt, zodat ze geen andere mensen onnodig bang maakt.

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik hoop niet dat je collega in contact komt met patienten en hun familie in een adviserende rol? wat is haar functie als ik vragen mag? dit gaat namelijk helemaal nergens over :(

Deel Deze Pagina