Kleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ellalalaaa, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik hoor steeds om me heen dat je eerst alle kleertjes moet wassen. Maar de een zegt zonder wat dan ook wassen en de ander zegt wassen met wasmiddel zonder geurtje.
    Wat doen jullie??

Ella

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb het gewoon met ons eigen wasmiddel (zonder wasverzachter) gewassen. Het is hier nooit een probleem geweest, mocht hij een alergische reactie gehad hadden zou ik alles gewoon nog een keer met hypoallergeen wasmiddel wassen. Maar het is wel zo handig om alles gewoon bij elkaar te wassen vind ik.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hey meis,
    ik heb alles gewassen met ons eigen wasmiddel, zonder wasverzachter...mijn zus deed dit bij alle 3 de kids ook zo ;)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier netzo

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik moet nog gaan wassen, maar ga dit gewoon met ons eigen wasmiddel doen. Mocht kindje allergisch zijn, dan ben ik snel overgestapt op hypo-allergeen.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik lees even mee. Ik was gewoon van plan om alles uit te spoelen, dus zonder wasmiddel, etc. Niet goed, dus?

7. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Bij onze dochter hebben we de eerste maanden gewassen met neutral, daarna de wasmiddel die we altijd gebruiken.
    Tegen de tijd dat we de nieuwe kleertjes van de tweeling moeten gaan wassen ga ik gewoon onze eigen wasmiddel gebruiken.

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik was alle kleertjes met Neutral... Binnenkort maar eens een begin maken ;)!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik was ook alles met neutral... :)

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik ga gewoon wassen met ons eigen wasmiddel. Mocht er een reactie komen dan kan ik altijd nog over naar neutraal

11. alinda27

alinda27 Lid

16 mrt 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Ik heb alle kleertjes gewassen met ariel sensitive en de wasverzachter van neutral gebruikt. Maar als dat op is ga ik gewoon normaal wasmiddel gebruiken hoor.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het aan de kraamzorg gevraagt bij de intake en die zei dat het kon met de waspoeder die je ook gebruikt voor jezelf.
    Alleen als je een wasverzachter zou willen gebruiken je wel een neutrale moest kopen. Maar ik heb gewoon lekker met vloeibaar wasmiddel van Neutral gewassen hoor dat waspoeder vond ik toch iets TE..
    Ik krijg zelf soms al uitslag/jeuk van waspoeder laat staan de baby.

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier ook gewoon met eigen wasmiddel gewassen :D

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Alle chemische fabriekstroep eruit, dus zeker wassen :). Maar dat mag met eigen wasmiddel. Geen wasverzachter gebruiken.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb alles gewassen met neutral en vernel wasverzachter. Deze is hypoallergeen.

de intake zei dat dit gewoon mocht. Ik mocht ook wle mijn gewone wasmiddel gebruiken en dan geen of neutral wasverzachter.

16. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik al een sensitive wasmiddel omdat ik nogal allergisch aangelegd ben en geen wasverzachter. Was dus de babykleertjes straks gewoon mee met onze reguliere was. Waarom zou je het alleen maar uitspoelen? Je kunt het dan toch net zo goed met een wasmiddel (al dan niet senitive) wassen?

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook alles gewassen met het gewone wasmiddel. geen wasverzachter gebruikt. dit werd afgeraden.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier gewoon met eigen wasmiddel, maar zonder wasverzachter. Wil je het wel graag zacht hebben.... giet dan een scheut witte keukenazijn door het spoelwater. Het verwijdert alle laatste zeepresten en maakt de was lekker zacht... enne je ruikt het niet hoor :D

Trouwens bij heftige kleuren is het sowieso wel handig om een scheut keukenazijn toe te voegen tegen het "afkleuren".

19. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook alles gewassen met eigen wasmiddel zonder wasverzachter

20. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel meiden voor jullie antwoorden!

Wat is dit forum toch fijn voor dit soort dingen!!

Gewoon wassen met eigen wasmiddel zonder wasverzachter dus! (moet eerlijk bekennen dat ik dat eigenlijk nu al nooit gebruik!)

Deel Deze Pagina