hoe vaak in bedje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cornelia77, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cornelia77

cornelia77 Actief lid

Nov 30, 2008
    138
    0
    0
    hi,
    vroeg me af wat de meeste doen?
    Vera is nu 5 weken en wil beetje meer ritme in haar leventje te brengen qua voeding en bedje..
    Tot nu toe slaapt zij snachts in bedje vanaf 22:00 en de rest van de tijd in de box of wandelwagen als het lekker weer is buiten.
    Maar ik wil haar eigenlijk meer in haar bedje gaan doen..is rustiger voor haar en denk ook beter voor haar ruggetje enzo..
    Maar hoe vaak stop je een baby echt in bed?
    Hoe doen jullie dat..en als ze niet willen slapen in bedje hoe lang laat je haar dan huilen?

2. keteltje

keteltje Actief lid

Jul 27, 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb mijn zoontje nog lang in de wagenbak gehad, Ik ben denk ik met 2 maanden hem in zijn eigen bedje gaan doen, eerst 1 slaapje overdag, toen dat goed ging 2, enz. Voor ik het wist sliep hij alle slaapjes in zijn bed.

Veel succes!

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Vanaf haar geboorte heb ik Iris zoveel mogelijk in haar bedje laten slapen. Soms wel eens in de kinderwagen, maar dat was meestal geen succes.
    Iris sliep de eerste 2 maanden erg slecht overdag, maar ik liet haar nooit langer dan 10 min. huilen (ik keek altijd bewust op de klok) Soms viel ze dan in slaap, maar meestal niet. Na 2 mnd ging het allemaal een stuk beter en huilde ze eigenlijk zelden meer als ze naar bed ging. Als ze dan wel eens huilde ging ik er eigenlijk gelijk naar toe.

4. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Anoek slaapt al vanaf het begin in dr eigen bedje. Box is echt om te spelen en de wagen staat in de kamer enorm in de weg.
    Zou ook eerst 1 slaapje doen, dan de volgende enz. Totdat ze alle slaapjes in dr eigen bedje doet.

Huilen; ligt er aan hoe ze huilt. Als het jengelen, mekkeren is dan laat ik haar 10 min. liggen, vaak is ze voor die tijd al in slaap gevallen. Bij echt huilen/krijsen ga ik gelijk kijken. Meestal ligt ze dan dwars in dr bed en dat wil ze niet.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ons zoontje slaapt eigenlijk al zn slaapjes in zijn eigen bedje idd voor de regelmaat en de rust. Incidenteel slaapt hij in de wagenbak. Over het slapen in de box heb ik verschillende dingen gehoord maar merendeel was het er over eens om dat niet te doen. De box is nl een speel plek en ze kunnen daardoor verwarring krijgen. Ik laat hem dus ook niet slapen in de box, alleen spelen, mocht hij moe worden haal ik hem eruit en gaat hij naar zn bedje.
    Over het huilen ben ik het met Meow eens, ligt erg aan het huiltje en ik kijk het per keer aan wat ik doe.

Groetjes Kim

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Toen ons zoontje zo klein was sliep hij voornamelijk beneden bij ons in de reiswieg, zodat ik lekker veel bij hem was en hij sliep toch overal doorheen. Na een maand of 2 werd het voor hem te onrustig dus zijn we hem boven gaan brengen in zijn eigen bed. Nu is hij 5 maanden en slaapt altijd boven in zijn bedje als we thuis zijn. Soms slaapt hij ook wel in de wandelwagen als ik ben wandelen maar bij thuiskomst wordt hij altijd snel wakker.

Nu slaapt hij vaak op de volgende tijden boven in bed:

21 uur tot 7 uur
    8.00 tot 9.30
    12.00 tot 13.30
    15.30 tot 16.30
    18.45 tot 19.45

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij hebben vanaf het begin mij zoontje altijd bewust in bed gelegd. Op deze manier krijgen ze het meeste rust.
    Huilen deed mijn zoontje de eerste weken ook een beetje. Elke 5 minuten er naar toe gaan en troosten werkte hier goed.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik zit met hetzelfde.
    Madam slaapt liever bij mama in bed of op de arm of borst.
    Ik ga dus idd zodra ze weer wat rustiger is een ander ritme er in gooien.
    Tegen 7 uur in bad en dan als ze slaapt in bed leggen.
    Probleem hier is dat as ik haar wakker in bed leg ze het op een krijsen zet dus dat werkt niet.

Moet hier toch een ander ritme krijgen want e slaapt nu soms 5 a 6 uur achter elkaar en dan gaat ze 's nachts spoken door na de borst nog met de ogen wijd open een uur of langer alles te gaan bekijken.
    Krijg haar dan ok niet in slaap hahahahaha

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Kim'ik zou haar overdag in ieder geval max 4u tussen de voedingen laten zitten en dan dus wakker maken voor de voeding. Zo gaat ze langzamerhand (want ze is nog zo heel klein) een verschil tussen dag en nacht leren. De truc is ook om kindjes te 'leren' zelf in bed in slaap te vallen. Dus; bij vermoeidheidssignalen gelijk (wakker) in bed leggen, wat laten huilen, elke 5 minuten even kijken en een aai geven. Zo leren ze dat vrij snel. Het moet je ding zijn en je moet er tegen kunnen maar onze dame is zo heel snel eraan gewend geraakt. Die heeft trouwens ook vrij snel alle slaapje is bed gedaan.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    tja wakker maken voor een voeding heeft geen zin hier want madam is niet wakker te krijgen.
    Heb in de kraamweek al gehad dat ze elke 5 minuten wilde drinken om in slaap te vallen en weer na 2 minuten wakker worden om weer te drinken.
    Wakker maken door haar voeten te prikkelen of andere dingen hielpen toen ook al niet.
    Inmiddels zit er min of meer een ritme in de voedingen alleen die nacht blijft een probleem.
    Heb haar vandaag in bed gelegt half slapend na een voeding en ben toen zelf gaan douchen.
    Nou na 2 minuten was het krijsen geblazen maar ja ik stond onder de douche he.
    Na 5 minuten huilen en echt overstuur zijn kan ik ook niet anders dan er heen gaan en dan is het goed zodra ik haar op pak.
    Tja blijft even moeilijk voor haar en mij hahahaha.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs sliep tot 3 maanden overdag in de wandelwagen. Ik mocht niet traplopen, vandaar. Toen dat wel weer mocht ben ik Thijs meteen helmaal in bed gaan leggen. Ging ook meteen goed. In het begin liet ik zijn kamerdeur open, zodat hij nog wel wat hoorde. Het leek me zo'n overgang anders. Toen hij beneden sliep deed ik nl alles om hem heen. En dan boven is het ineens stil. Na een paar dagen heb ik ook de deur dicht gedaan en het gaat prima.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hier probeer ik hem altijd in bed te leggen. Vaak valt hij in slaap in de box en dan leg ik hem over in bed. Soms wordt hij wakker en kijk ik het even aan. Als hij echt huilt haal ik hem eruit.
    Als ik ben wezen wandelen en hij slaapt dan nog laat ik hem in de bak liggen. Ook als hij soms niet in zijn bedje in slaap wil vallen dan probeer ik het met de kinderwagen en laat hem daarin slapen.
    Maar over het algemeen ligt hij in zn bed te slapen en dat gaat goed.

@kimmeding weet niet of je deze tip al van je kraamhulp hebt gehad maar misschien een nat washandje over het gezichtje, helemaal uit kleden? Wij hadden ook een slaapkoppie die niet wakker wilde worden en dat hielp op zich wel.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh haha dat in slaap vallen tijdens het voeden, ik was het bijna weer vergeten. Wat heb ik aan dat kind gesjord zeg :D

Maar hier legde (en nog steeds) ik hem er gewoon altijd in wanneer hij moe begon te worden. Dat kon de eerste weken wel eens zo'n 5 of 6 keer per dag zijn, maar eigenlijk kreeg hij al heel snel een slaapritme van 3 slaapjes op een dag.

14. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik geef je een gouden tip: Probeer de Puckababy eens! Bij ons hielp het enorm tenminste. Hier ook zelfde probleem en in bedje slecht slapen. Nu slaapt hij al 2 dagen als een roos in bed met de Puckaby. Echt super, want wou hem ook meer in bed laten liggen en nu lukt dat.

15. cornelia77

cornelia77 Actief lid

Nov 30, 2008
    138
    0
    0
    en als je de baby overdag in bedje doet, laten jullie de gordijnen gewoon open toch.. voor een duidelijk dag en nacht ritme..

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Voor het ritme liet ik overdag de gordijnen open. Nu Thijs dag/nacht doorheeft, doe ik de gordijnen weer dicht, zodat hij beter kan slapen.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ja hier ook rolgordijn open maar mijn zoontje slaapt overal wel eigenlijk

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik leg mijn zoontje 2 keer op een dag op bed.
    Met het middag slaapje en 's nachts.
    Verder is hij beneden en slaapt hij daar,maar dat is vaak maar hooguit een half uurtje.
    Hij slaapt ook in de puckababy dan houdt hij zichzelf niet wakker.
    Ik doe de gordijnen nu helemaal dicht, want anders slaapt hij niet ziet hij veel te veel.

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ons meisje wilde in het begin overdag ook niet in bed.
    Ze sliep wel in de box op het voedingskussen (voedingkussen, hydrofielluier er strak over heen spannen en de allerkleinsten kunnen er heerlijk op slapen...handdoekje als dekentje er over heen en klaar). Nu (8 maanden) slaapt ze in de ochtend 1 tot 2 uurtjes in haar bed en s'middags ook. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ze ECHT niet wil....

20. cornelia77

cornelia77 Actief lid

Nov 30, 2008
    138
    0
    0
    heb gister de thuiszorg even gebeld..omdat ze eigenlijk ook bijna niet slaapt overdag..alleen korte slapen en veel huilen echt vervelend..

zij raade mij aan om haar te proberen in te wikkelen..en eventueel met een speen zo in haar bedje te leggen. Dit werkte gistermiddag zeer goed binnen 5 min in slaap! 3 uur achter elkaar!!
    vanochtend even bij mijn ouders geweest..nou mooi weer niet slapen.. thuisgekomen haar voeding gegeven en even getut met haar en toen ze moe werd weer ingewikkeld nu duurde het wel langer voodat ze in slaap was ongeveer 15 min, maar gelukkig niet echt gehuild.

tot welke leeftijd kun je de puckabo gebruiken..vind het een hoop geld en het is toch anders dan inwikkelen toch?

Share This Page