Ik heb vandaag een doppler aangeschaft, omdat ik al verschillende verhalen had gelezen van meiden die al vroeg hun kindje konden horen. Binnen een minuut had ik het hartje gevonden en heb ik kort geluisterd. De een zegt dat het schadelijk zou kunnen zijn en de ander niet. Idemdito met verloskundige. In de gebruiksaanwijzing staat dat de doppler geen schade aan kan richten, maar wel gebruik v.a. 12 weken. Ik ben nu 9.3. Bij mijn MA was het vruchtje gestopt met groeien bij 9.5, er komen dus spannende dagen aan. Denken jullie dat het kwaad kan om elke dag even kort te luisteren? Ik weet dat je de hartslag niet altijd kan vinden, maar dan kan ik het later op de dag nog eens proberen natuurlijk.
Het is niet schadelijk maar wel vervelend voor het kindje i.v.m. de geluidsgolven. Ik heb het twee keer 10 seconden gedaan, 1x in wk 12 en 1x in wk 13. Maar nu hoeft het niet meer. Het voelt niet goed.
Ik heb het tot een week 16 ongeveer 3x p wk gebruikt. Voelde me super onzeker en de hartslag horen gaf me een goed gevoel. Ik geloof niet dat het schadelijk is hoor anders zouden ze het niet verkopen. Het werkt anders dan een doppler bij de verloskundige of echo. Succes!
Ik heb het van 10 weken tot 17 weken ongeveer 1x per week een paar minuten gebruikt. Eerste keer met 11 weken gehoord. De beeb voelde ik vanaf 15 weken af en toe. En na 17 weken zeer regelmatig waardoor ik geen behoefte meer had om even te luisteren
Eerste keer ergens tussen 9 en 10 weken. Die week 2x geluisterd, daarna tot 16 weken ongeveer 1x per week (niet in de weken dat vk luisterde). Daarna ging ik mijn kindje voelen en had ik dus de behoefte niet meer om met de doppler te luisteren.
Ik luisterde ong 1x per week van week 14 tot week 20. En daarna soms om anderen ook het hartje van onze baby te laten horen. Mijn moeder was ernstig ziek en ze zou ons kindje niet meer meemaken. Zij vond het heerlijk om de hartslag te luisteren dus deed het vaak voor haar nog wel maar na de 20wk heb ik het bijna niet meer voor mezelf gedaan omdat ik hem dan wel voelde.
Bedankt voor jullie verhalen meiden! Ik heb vanmorgen weer even heel kort geluisterd. Ik kon hem snel vinden, valt meteen een last van mijn schouders. A.s. dinsdag heb ik een afspraak bij de VK en dan overleg ik nog even of elke dag wel "veilig" is.
Daar ga je geen goed antwoord op krijgen meestal. De onderzoeken naar de schadelijkheid voor de 12 weken zijn nog niet afgerond.Dat betekent dat ze het domweg niet weten nog.Er is nog niet bewezen dat het schadelijk is,maar er is evenmin bewezen dat het onschadelijk is.Voor de zekerheid dus niet doen voor de 12 weken,en zeker niet elke dag.(het is wel bewezen dat een embryo het absoluut niet fijn vindt,dus alleen daarom zou ik het al afraden)
Ik heb er geen en wil er geen. Ook wel omdat ik dan elke dag op de bank lig met dat ding. In de eerste paar weken voelde ik me vaak onzeker en heb ik hem meerdere malen ergens online willen bestellen maar toch in mijn achterhoofd gehouden dat ze nog niks weten over de schadelijkheid.
Ik heb zelf een Angelsound aangeschaft tijdens de zwangerschap van de oudste in 2007. Ik gebruikte hem toen vanaf 16 weken af en toe. Bij de middelste met 9 weken geprobeerd en meteen het hartje kunnen vinden, dat vond ik toen erg fijn. Heb hem gebruikt tot een week of 15 iedere week een keer, daarna voelde ik haar duidelijk in de buik. Bij de jongste ook zoiets.. Het was voor mij niet perse een must, maar ik vond het heel fijn af en toe even te luisteren. Hier kwamen ze er ook aldoor op af, dus ik hoefde nooit lang te zoeken en was binnen een minuut weer klaar. Zeker in mijn HG zwangerschappen putte ik er veel positiviteit en kracht uit die eerste weken.
Ik twijfel heel erg om er eentje aan te schaffen. Bij mijn 2 vorige zwangerschappen heb ik geen gehad. Altijd enorm getwijfeld en nu weer. Als ik lees hoe weinig dit gebruikt wordt, dan is het misschien ook niet de moeite om aan te schaffen.
Nooit gehad en nooit gemist, maar goed, ik heb wel vanaf het begin (6wk) al elke week een echo... en nu de afgelopen 4 weken 2x per week.
Bij de oudste niet gehad bij de twee wel ivm twee miskramen. En gebruikt vanaf 10 weken tot 20 weken om de dag, soms aantal dagen nirt soms elke dag lag er maar net aan hoe ik me voelde. Nu gebruikte vanaf 8 weken ben inmiddels bijna 20 weken maar luister af en toe nog omdat ik me dan Ongerust maak omdat ik de kleine bijv dan al paar dagen niet voel. Ik vind het erg fijn. En m'n tweede zoontje heeft er niks aan over gehouden.😂😂
Mijn verloskundigen hebben het allemaal afgeraden. Niet omdat het niet veilig zou zijn. Maar omdat het schijnveiligheid kan geven. En dan vooral in een later stadium van de zwangerschap. Zoals wanneer er minder leven is voor je gevoel. Je pakt de doppler, hoort het hartje en denkt het is ok. Echter zijn wij niet getraind in het beluisteren van de hartslag. Ikzelf zou bijvoorbeeld nooit met een eigen doppler de dipjes in de hartslag van mijn baby op hebben gemerkt, de vk wel, nadat ik een weekend lang minder leven voelde. Daarom zou ik hem dus niet gebruiken
Een keer of drie in totaal. Een keer om te kijken of het lukte. En een keer nadat ik oo mijn buik was gevallen. Bij de jongste heb ik geloof ik 1x geluisterd.
Ik wil hem gebruiken tot ik de baby voel maar door mijn MA ben ik op het moment zo onzeker. Ondanks dat ik de zwangerschapskwaaltjes duidelijk voel en elke week een echo heb. Stom he! Ik hoop dat als ik de 10 weken snel voorbij ben, nog maar 3 dagen. We hebben vandaag het hartje gehoord en afgesproken niet meer te luisteren tot advies VK, hoe verleidelijk het ook is..
Ik heb er eentje maar gebruik m eigenlijk niet. Helemaal niet nou ik m zo goed voel bewegen. Dat geeft me bevestiging genoeg.