Hi allemaal, mijn vriend heeft een dochtertje van 5 en heeft veel van haar babyspulletjes op zolder bewaard. We willen graag zelf ook in de toekomst een (voor mij 1e) kindje krijgen en ik vroeg me nu ineens zomaar af wat jullie mening zou zijn als wij voor ons kindje de spulletjes van zijn eerste dochter in gebruik zouden gaan nemen. Dus denk aan kinderwagen/maxicosi/buggy/kinderstoel etc. Er 'kleeft' natuurlijk wel al een verleden (met ex, dus de moeder van 1e kindje) aan. Ik ben ook niet van het onnodig smijten met geld, maar vind het ook leuk om samen nieuwe dingetjes aan te schaffen.
Waarom niet, ik heb veel tweedehands gekocht waardoor er meer overbleef voor bijv een shoot . Zeker de gebruiksvoorwerpen die je noemt lijkt me alleen maar praktisch al te hebben, je hebt nog genoeg meuk nodig om samen te shoppen
Ik zou het wel Gebruiken! Maar wat wil jij toch echt graag ZELF uitzoeken? Ik bedoel het word JOU eerste kindje en dan is het toch ook wel leuk om naar een baby winkel te gaan en iets uit te kiezen wat jij mooi vind, wat jullie samen vinden. Wat ik zou doen is kijken wat er dus allemaal is, en als jij graag bijvoorbeeld een 'eigen' kinderwagen zou willen uit kiezen zou ik de oude te koop aan bieden en er zelf eentje gaan uitkiezen die jij mooi vind!
De maxi-cosi zou ik niet gebruiken in verband met veiligheid. Die mogen na een x aantal jaar eigenlijk niet meer gebruikt worden bij mijn weten (maar misschien is dat een verkooptruc). Maar verder: als het voor jullie allebei prima voelt en de spullen nog netjes zijn, waarom niet?
Een maxi cosi van 5 jaar oud mag je volgens mij perfect gebruiken hoor. Er wordt gewoon afgeraden om een maxi cosi tweedehands te kopen van mensen die je niet kent omdat je niet weet wat ermee gebeurd is. Als,er bijvoorbeeld een ongeluk mee gebeurd is, dan is ie niet meer veilig. Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om zeker de grote, dure spullen te hergebruiken. Je kan toch nog altijd zelf je eigen stempel,drukken door wel nieuwe kleertjes te kopen en met de aankleding van de babykamer enzo? Met het geld,dat je uitspaart op die dure dingen, kan je dan echt leuke spulletjes kopen. Maar uiteindelijk ben jij degene die moet beslissen of je je er goed bij voelt he
ik zou de grote dingen denk ik hergebruiken en de aankleding zelf doen... maxicosi mag idd niet meer gebruikt worden na een bepaald aantal jaren, dat heeft te maken met materiaalmoeheid. Dat treedt op na 5 a 6 jaar meen ik. Maar er blijft genoeg over om te shoppen, maar ik zou zeker besparen op dure dingen waar dat kan.
Oh kijk het is zo'n 10 jaar: Wij kozen zo'n 6 jaar na aanschaf wel een nieuwe: lang op zolder gelegen, veelvuldig in de zon geweest en ik wilde gewoon geen risico nemen met de veiligheid in de auto, zeker niet omdat het om zo'n 80 euro ging waarbij het stoeltje toch ook weer ruim een jaar gebruikt zou worden
Ik weet niet hoe jullie relatie met de ex is, maar ik zou zeker haar laten uitspreken dat jullie natuurlijk die spullen kunnen gebruiken, voordat je daar gezeik mee krijgt. Verder zou ik die spullen als gewone tweedehands spullen proberen te bekijken. Als je ze dan mooi vindt, dan gebruik je ze, heb je dan zoiets van waarom hebben die mensen dat in de eerste plaats aangeschaft, dan zou ik zelf iets anders kopen.
Ik zou kijken naar o.a. je smaak. Er valt echt nog zat te shoppen naar eigen voorkeur maar kijk of er iets bijzit wat jij zelf ook mooi vind. Niet dat je met een kinderwagen loopt die je spuuglelijk vind. Dan kan je beter de oude verkopen en wat geld bijleggen. M.a.w. wat is bruikbaar/wat wil je het liefst gewoon zelf nieuw kopen? Hier ook spullen staan die niet geheel mooi zijn (tweedehands) maar wel bruikbaar waardoor er meer geld overblijft voor andere dingen
ik zou de grote stukken wel gebruiken (mits ik het mooi vind en het nog goed is) maar dan wel zelf bijv boxkleed kopen. Wel de wandelwagen maar zelfgekocht dekentje etc. Maar ook niet onbelangrijk... is er een ex die nog wat te zeggen heeft erover?
Mijn man had ook nog veel spullen van zijn kinderen, wij hebben er voor gekozen alles nieuw te kopen. Ik zou niet graag met de kinderwagen lopen die hij samen met zijn ex gekocht heeft, idem met beddengoed e.d
Nee ik zou dat niet willen. Voelt voor mij niet goed, maar je moet doen wat bij jou past en goed voelt
Lekker gebruiken wat je gebruiken kan en het geld wat je uitspaart kan je vast weer nuttig besteden aan bijvoorbeeld leuke inrichting van de babykamer!
Als je er zelf geen raar gevoel bij hebt: ik zou sowieso toestemming vragen van de ex want geen zin in negatief gedoe rondom mijn kind. Dan gewoon lekker gebruiken wat je gebruiken kunt! Geeft ze die toestemming niet dan de hele bende op marktplaats knallen want dan heeft bewaren geen zin. (Tenzij ze het wil misschien bewaren voor hun kind, maar dan zou het vanaf dat moment op haar zolder mogen liggen, wij gaan nu spullen aanschaffen voor ons kind). En dan koop je zelf allemaal nieuwe (evt. tweedehands) spullen. Ik heb ook veel spullen gekregen van mijn schoonzus: box, ledikant, badje met standaard. Alleen maar heel handig. Er valt echt nog genoeg te shoppen hoor!
Ik zou dat echt niet willen. Als je dan liever niet teveel geld uitgeeft zou ik vragen aan je vriend of je de spullen mocht verkopen wat opgeslagen is en daarna damen zelf bijv. Tweedehands spullen naar wens te kopen . Ik zou het ook absoluut niet leuk vinden als ik gescheiden zou zijn van mijn man en mijn ex man zijn nieuwe partner loopt achter "onze" kinderwagen of gebruikt onze uitgezochte babyspullen. Zou me er echt aan ergeren. Een kinderwagen bijv. Vind ik ook wel erg persoonlijk dat zijn leuke dingen om samen uit te kiezen en te kopen
Ik lees hier hele gemengde reacties. Mijn reactie zou zijn: Ik zou het met de ex overleggen, dat staat voorop. Het zijn spullen van haar en hem; als zij het er niet mee eens is, dan niet. Mocht ze er geen bezwaar tegen hebben en jij vindt het allemaal mooi enzo, dan gewoon lekker gebruiken. Ik las hier al iets over 'verkoop het lekker en gebruik het geld voor een mooie nieuwe inrichting'. Okee, goed plan, maar is het dan niet 50/50 met de ex? Ieder de helft van de opbrengst? Ik weet niet hoe de relatie tussen de 2 exen nu is, ik weet niet welke afspraken er zijn gemaakt over de spullen, maar ik zou het zelf echt not done vinden als mijn ex onze babyspullen eigenhandig zou verkopen. Maar nogmaals: ik weet niet welke afspraken daarover zijn gemaakt..
Dit lijkt onze situatie wel. Enne wij hebben heel veel weg gedaan. Ja sorry hoor ik wil gewoon niet achter de kinderwagen lopen die hij met zijn ex heeft uitgezocht. Dus hup alles op mp en verkocht. Samen kopen we wel de dingen die wij weer samen mooi vinden (al dan niet op mp). Functionele dingen als een aankleedkussen en babymatrasje hebben we wel bewaard, maar alles waar smaak aan zit is weggegaan.
Ik zit in dezelfde situatie en ik heb er voor gekozen de spullen weg te geven aan een goed doel. Het is natuurlijk wel duurder maar wij hebben besloten dat ik dezelfde kans verdien als iemand die voor het eerst moeder wordt. Maar natuurlijk is dat mijn mening en gevoel hierbij. Succes
Koop gewoon wat jij/jullie leuk vinden. Het is toch jouw eerste kindje? Op marktplaats zijn hele leuke spullen te koop. Of nieuw . Een kinderwagen of maxi cosi of box moet toch ook een beetje bij jouw smaak zijn. Maar als je het zelf ook echt leuk en mooi vind dan zou ik het wel gewoon gebruiken.