We hebben nu nog de maxi cosi pebble en ik denk dat onze kleine daaruit is gegroeid. Haar beentjes hangen bijna uit het stoeltje, is dit dan al vaak de reden om de autostoel te vervangen met een wat grotere? Zo ja, welke hebben jullie? Waar moet ik op letten bij aanschaf? Nu de mama mazzel dagen aan de gang zijn, kan ik er net zo goed van profiteren door een nieuw stoeltje te kopen Dank alvast!
Kindjes zijn pas uit de maxicosi gegroeid als het hoofdje boven de rand uitkomt 😉 Beentjes mogen uitsteken. Onze oudste is rond 12-13 maanden over gegaan op de maxicosi Tobi, nog steeds super blij mee
Dat de benen eruit hangen is ABSOLUUT GEEN reden om een andere autostoel te kopen. Het enige waar je op moet letten is het hoofd, pas zodra het hoofdje over de rand heen komt is het tijd voor een anderen autostoel.(ongeveer tussen de 12-16 maanden) Eerder echt niet, hartstikke onveilig!
Wat hierboven gezegd wordt. Benen doen er niet toe. Pas als het hoofdje boven de rand uitsteekt, is het tijd voor een nieuwe.
Dank voor de reacties. In dat geval kan ik er dus nog wel even mee wachten. Want het boven lichaampje past er nog keurig in
Dat is ook niet altijd per definitie zo... Als je te kindje te klein is is een andere autostoel gewon niet veilig... Of je moet gaan voor een achterwaartse autostoel, maar goed dan zitten die benen ook opgevouwen.... dus in deze situatie compleet nutteloos
dochter is nu 1 jaar oud en zit ook nog gewoon in de maxicosi. past nog prima. haar hoofd komt nog onder de rand en de beentjes kan ze wel optrekken tegen de stoel aan. de vervolgstoel blijft voorlopig nog op zolder staan of ze moet plotseling een groeispurt krijgen
Inderdaad mag ze nog prima in de maxi cosi zolang haar hoofd niet boven de rand uit steekt. Hier staken met 5/6 maanden ook de voeten al over de rand, maar hij heeft tot ruim 11 maanden in de maxi cosi gezeten. En daarna hebben we hem nog een poosje gebruikt bij m'n man in de bus als hij ons zoontje moest halen na een werkdag.
Het is inderdaad verleidelijk om een andere stoel nu al te kopen, en als hij er staat, och, dan gebruiken we hem vast. Maar de maxi cosi. Of eigenlijk vooral achterwaarts vervoeren, is echt het aller veiligste zo lang mogelijk! Wij hebben zelf dan ook een autostoel van geboorte tot 104cm ( 4 jaar ) achterwaarts, waardoor we maar 2 autostoelen voor de tweeling hebben hoeven kopen ipv eerst twee maxi cosi's en daarna twee vervolg stoelen.