Slaapt ineens op buik...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamamara, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamamara

    Tamamara Lid

    14 jul 2013
    70
    0
    0
    Vrijdag was mijn dochtertje precies 6 maanden en dat was ook precies de dag dat ze besloot om van rug naar buik te rollen.
    Nu doet ze dit dus ook in bed en stiekem vind ik het een beetje eng.
    Gisteravond voor ik naar bed ging ging ik even kijken en lag ze op haar buik te slapen. Ik heb ze toen omgedraaid.
    Mijn vriend ging vanmorgen vroeg ook kijken en heeft ze ook weer omgedraaid. Anderhalf uur later lag ze weer op haar buik te slapen en nu weer...
     
  2. Humava

    Humava Niet meer actief

    Lekker laten gaan. Mijn dochter is ook gelijk op haar buik gaan slapen toen ze kon rollen. Ik vond het in het begin ook wel spannend maar als ze zelf kunnen rollen is het echt geen probleem. Al had ik trouwens wel een aerosleep gekocht maar dat is eigenlijk wel geldklopperij volgens mij. Maar was toen voor mijn geruststelling wel fijn.
     
  3. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    nou en?
    lekker laten liggen.
     
  4. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ons ventje slaapt ook op z'n buik sinds hij kan rollen.. Wij hebben vanaf de geboorte ook een Aerosleep.. Ook hier een geruststellend idee. Ik heb m'n hoofd wel eens in zijn matrasje geduwd en gekeken of ik er echt doorheen kon ademen (en dat kan). Maar goed, lekker laten gaan al kan ik me best voorstellen dat je het spannend vindt. Zoals je ziet rollen ze zich toch weer terug op de buik als ze dat willen.
     
  5. Tamamara

    Tamamara Lid

    14 jul 2013
    70
    0
    0
    Ik vind het vooral spannend omdat ze nog niet terug kan rollen, maar goed, het zal wel goed komen...
    Al vind ik het nog steeds wel spannend :D
     
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Waarschijnlijk ga je haar wel horen als ze terug wil naar haar rug :D. Hier wordt nu vooral op de zij geslapen. Iets wat hij in de kraamweek ook deed, maar dat vond onze kraamhulp toen geen goed idee. Achteraf denk ik wel eens dat ik het gewoon zo had moeten laten...
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.039
    113
    Happyland
    Gewoon lekker laten liggen hoor. :)
     
  8. Drollie

    Drollie Actief lid

    16 jul 2013
    221
    153
    43
    Utrecht
    Inderdaad lekker laten liggen.
    Hier word al vanaf zijn 3e week op de buik geslapen, in het begin vond ik het spannend, maar nu helemaal gewend aan het idee.
     
  9. Janneke00

    Janneke00 Fanatiek lid

    16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Heel herkenbaar!
    hier ging zl ook op zijn buik slapen zodra hij kon rollen (met 5 maanden). Soms begon hij te huilen, omdat hij terug wilde. Maar inmiddels slaapt hij bijna altijd op zijn buik.
    Ik vond het in het begin ook 'spannend' en heb hem toen regelmatig terug gedraaid... Maar ja, dat schiet dus niet op...

    Als ze het hoofdje goed kunnen optillen en hun hoofdje opzij kunnen leggen is er niets aan de hand.

    Ik heb trouwens geen aerosleep...
     
  10. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Hier ook zodra ze kon rollen ging ze oo haar buik slapen, gedaan oor wel eens geprobeerd maar toen vond ze het niets haha.
    Ze kiest nu zelf, vind het niet erg en draai haar echt niet om.
     
  11. ons2ewonder

    ons2ewonder Bekend lid

    3 mei 2011
    984
    8
    18
    moeder
    Hier sliep zoon na de kraamweek al op zijn buik. Hij sliep overdag al op zijn buik in de box en snachts op mijn arm. Op zijn rug werd hij na 10 minuten gillend wakker. Mijn enige optie was dus op zijn buik zodat ik ook kon slapen 😉 in de kraamweek tilde hij zijn hoofd al op en draaide hem de kant op die hij wou dus ik vertrouwde het wel. Nog steeds is het een buikslaper. Dochters slapen nu deels op hun rug deels op hun buik zijn op hun buik gaan slapen toen ze konden rollen dus met 3 en 5 maand
     
  12. Tamamara

    Tamamara Lid

    14 jul 2013
    70
    0
    0
    Bedankt voor jullie geruststellende reacties allemaal! :)

    Wij hebben geen aerosleep en ik denk dat dat ook net hetgene is waar ik me zorgen over maak. Ben bang dat ze een keer met dr gezichtje in het matras ligt met alle gevolgen van dien.
    Overweeg stiekem om er alsnog één te kopen...

    Maar als ik jullie reacties lees stelt me dat ook wel weer gerust. :D
     
  13. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is net 4mnd en draait 's nachts ook van rug naar buik. Hij kan niet terugdraaien (overdag lukt hem dat soms wel). Hij wordt boos als hij op zijn buik ligt en gaat huilen. Een paar keer per nacht. Wij hebben wel een aerosleep, maar hij wil niet op zijn buik liggen en gaat niet slapen dan.
     
  14. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    onze dochter slaapt al op haar buik sinds ze 1 week oud was.
    Nu nog steeds.. is de enige manier dat ze lekker slaapt blijkbaar.

    Hier niet z'n speciaal matras, de eerste 3-4 maanden sliep ze bij ons op de kamer dus dat voelde wel vertrouwd, en het is ook een soort van vertrouwen in je kindje wat je dan krijgt.
    De eerste weken vond ik het ook eng, maar op een andere manier sliep ze niet en kon ze zo 13u achter elkaar huilen wij waren gauw om dus :D
     
  15. Tamamara

    Tamamara Lid

    14 jul 2013
    70
    0
    0
    Weer bedankt voor jullie reacties!

    Mijn meisje slaapt gelukkig wel prima op zowel haar rug als haar buik.
    Ik word er 's nachts ook niet wakker van, op een enkele keer na.
    Sinds dat ze 4 maanden is slaapt ze in haar ledikantje op haar eigen kamertje en niet meer in de wieg naast mij.
    Sinds ze op haar eigen kamer ligt slaapt ze veel makkelijker zelf in terwijl dit eerst nog wel wat lastig was voor haar in de wieg.

    Ik zal maar gewoon aan het idee moeten wennen dat mevrouw zich lekker op haar buik draait en er vertrouwen in moeten hebben dat het goed gaat.
    Ze kan al sinds dag 1 haar hoofdje omhoog houden en ligt ook heerlijk vaak lekker op haar buikje te spelen in de box, dus het zal wel goed komen.

    Bedankt voor jullie geruststelling!
     

Deel Deze Pagina