Hai allemaal, Wij zitten na te denken over de aanschaf van een babyfoon. Ik weet niet zo goed of we het gaan doen. Wij horen ons kindje toch wel huilen als we in huis zijn. Of is het fijner om al te horen als je kindje begint te bewegen? Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je dan de hele tijd zit te luisteren of je iets hoort. Wat doen jullie? Wel of niet een babyfoon. Dan de volgende vraag, welke zullen we kiezen? De een heeft meer bereik, terugspreekfunctie (gebruik je dit), camera, kamertemp. Een camera lijkt mij eigenlijk neit zo nodig. Welke bevalt jullie, is storingsvrij, etc. alvast bedankt voor het antwoorden!
Wij horen ook vrij snel wanneer de kleine niet lekker meer ligt te slapen. Wat wij hebben gedaan is een wat goedkopere versie van Philips Avent gekocht voor 's nachts. We merken dat we na een half jaar wat vaster begonnen te slapen en niet altijd wakker werden (dan lag uk erg hard te huilen dus al langer wakker) hebben we deze babyfoon gekocht. Bevalt ons prima geen toeters en bellen gewoon waar het voor dient. Er zullen vast meerdere reacties komen dus succes met je keuze.
als we beneden zitten en de tv staat aan of we hebben visite, horen we onze dochter niet huilen, ook al dachten we vooraf van wel.. (we hebben een gehorig oud huis) Dus de babyfoon staat hier gewoon aan als we beneden zitten.. wij hebben de Alecto DBX89 eco... Nog geen last gehad van storingen en het bereik is uitstekend.. Ik gebruik hem ook als ik even de hond uit moet laten (en het is rotweer, dan neem ik mijn dichter niet mee)en het bereik blijft dan goed tot ongeveer 300 meter.. Weergave temperatuur vind ik handig, hij geeft ook alarm als het onder een bepaalde temperatuur komt.. Terugspreekfunctie zit erop maar nog niet gebruikt, wel de slaapliedjes die kan ik op de ouderunit aanzetten dus dan hoef ik niet naar boven...
hier ook een alecto - maar ik geloof dat wij een 75 hebben. Vrij goedkoop en simpel. En in eerste instantie vooral gekocht, voor als we op visite waren bij anderen, met verjaardagen etc en ze boven lag. Zelf woonde we indertijd op een flatje, dus daar hadden we hem niet nodig. Maar oke: Na ruim 2 jaar doet ie het nog prima. Nu we verhuisd zijn en in een gewone eensgezinswoning wonen, vind ik het helemaal wel prettig. Terugspreek functie had me nu wel prettig geleken vanaf het moment dat ze in een groot bed ging (waar ze dus ook uit kon) . Zodat we gewoon van afstand konden zeggen dat ze in bed moest blijven
Wij hebben een Alecto DBX 99, mijn ouders de Alecto DBX 85. Deze zijn beide goed met een prima bereik. De 99 heeft ook terugspreekfunctie, temperatuur weergave, en het op afstand inschakelen van een muziekje. Wij zijn over beide babyfoons zeer te spreken. En idd als je de TV aan hebt, of visite hebt is het wel prettig hoor om een bayfoon te hebben.
Hoi! Wij hebben de alecto DBX 88. We zijn er erg tevreden mee! Het bereik is héél goed, stoort niet, én je krijgt niet alle kleine geluidjes van je baby te horen. Dat laat hij zien door lampjes. Zodra je baby een klein beetje begint te simmen laat de babyfoon het horen. Wel erg fijn want anders zit je bij ieder geluidje rechtop in je stoel of in je bed! Daarnaast is het heel prettig dat deze babyfoon aangeeft als je 'buiten bereik bent'. De terugspreek functie gebruiken we niet voor de baby. Wel voor elkaar. Als er bijvoorbeeld iets beneden ligt vraag ik mijn partner via de babyfoon of hij het even naar boven wil brengen en andersom Oja .. de temperatuurweergave is ook héél handig. Zo heb je altijd een extra controle of het niet te koud of te warm is!
Wij hebben de alecto dbx-85. Simpel maar goed werkend ding. Wel een terugspreekfunctie en iets van een lampje met sterretjes. Ik denk dat ik er sowieso eentje aan zou schaffen, ook altijd makkelijk om mee te nemen naar anderen.
ik heb er 1 van philips, simpel ook met terugspreekfunctie, maar ach wat een geluid, niet echt prettig....woon op een etage 4 kmr woning....woonkamer is voor, babykamer achter...ik gebruik em soms omdat ik bijv ga stofzuigen, maar verder hoor ik em kreunen of kuchen.... zo'n heel speciaal ding, kan je aanschaffen als je baby boven slaapt en jij beneden niets hoort...ofzo... maarja in het begin is je baby toch veel in je buurt...of kijk je op zn minst om het half uur
Hier gebruiken we hem overdag niet, hoor het wel.. Maar 's nachts heb ik hem wel naast het bed, anders worden wij denk ik niet wakker van hem. Heb een hele simpele van hema (20 ), doet het prima.
Hier ook de alecto 85, ik gebruik 'm alleen overdag want dan hoor ik mijn zoon niet. Hij doet het prima, stoort nooit, altijd bereik. Aleen had ik achteraf gezien liever de dbx-82 gekocht, aangezien we nu voor baby 2 ook een babyfoon nodig hebben en de dbx-82 kun je uitbreiden voor 2 kinderen.