Airco

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 25 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Na aanleiding van het topic over het warme weer dacht ik.... laat ik eens gaan kijken naar een airco.
    Vorig jaar was alles uitverkocht ;)

Maar.... wat is nou een goede airco?
    Ik zie er met afvoer, werkt dat? Want dan moet het raam alsnog open!

Wie heeft er tips??

2. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Als je een mobiele airco kiest dan moet er inderdaad een slang naar buiten via het raam. Je kunt een plank maken ter grote van het raam die je in het kozijn zet waar je de slang op klikt. Dan komt er geen warme lucht van buiten naar binnen. Werkt goed, maar niet makkelijk in gebruik en maar voor 1 ruimte geschikt.
    Als je er budget voor hebt zou ik een vaste installatie laten zetten, weinig gedoe mee en enorm veel plezier van!

Butchke en liefkleintje vinden dit leuk.
  3. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier werkt het goed met een mobiele airco met afvoer! De balkondeur moet op een kier blijven staan hier, want de afvoerbuis redt het niet naar het bovenlichtje toe. Maar toch scheelt het zo 5 graden! En dat voelt als heel veel. Nadeel: veel herrie. En als je ‘m uitzet, is het zo weer warm in de kamer. Dus inderdaad, wel met mijn voorganger eens, ik denk dat (als je het budget hebt - hadden wij niet) een vaste installatie beter werkt.

Zara75 en liefkleintje vinden dit leuk.
  4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Is een vaste airco erg duur?

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ligt eraan, wij hebben er 1 ons vorige huis gehad van de gamma en dat was volgens mij zo’n €200. Is al wel 8 jaar geleden. Moet je dan wel zelf plaatsen. De slaapkamers lagen daar heel gunstig dus we hadden maar 1 airco nodig. Nu hebben we nog geen airco omdat de slaapkamers ongunstig liggen en we dus meerdere binnen en buitenunits nodig hebben. We zijn ervoor aan het sparen want ik vond het echt ideaal.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier ook mobiele airco. Inderdaad die slang door het raam is wel een dingetje. Wij proppen altijd die brede kier van het raam vol met badlakens en kussens :roflmao: ziet er niet uit maar werkt wel. Toen er hittegolf was van 30graden begin zomervakantie vorig jaar, was het in onze slaapkamer zo'n 21 graden :thumup: hij is wel zwaar, dus 'even' in andere kamer zetten is niet zo 1-2-3 gedaan als dat op een andere verdieping is(zitten wel wieltjes onder) hier geen budget voor een vaste unit maar hier redden we het prima mee

Chillin en liefkleintje vinden dit leuk.
  7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben het vorig jaar ook gedaan. Alles inclusief waren we 800€ kwijt. Een hoop geld maar het was ons absoluut waard. Op de zuidkant hebben we een hoop glas in huis, en bij ons op de 2e etage waar wij slapen was het 29 graden, op de slaapkamer.... nu kunnen we het lekker koel houden.
    Denk volgend jaar dat we de eerste etage ook gaan doen

liefkleintje en bosi333 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat is voor een vaste airco of heb je dan een mobiele?

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook een vaste unit. Beste aankoop ooit!!!!! Wij hebben een hele grote met veel capaciteit, op de 1e verdieping laten hangen. Deze koelt 3 slaapkamers. Als we beneden de deur van de hal open laten staan koelt hij de woonkamer mee. Wil nooit meer zonder!

aardbei1707 en liefkleintje vinden dit leuk.
  10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Exact dit. Manlief wilde er perse een en eerlijk het is snel koud genoeg om te slapen maar binnen 30 min is het weer klef warm dus voor ons een vaste airco in ons nieuwe huis voor in ieder geval de slaapkamers.

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit was voor een vaste airco... alles afgewerkt, ingebouwd en opgeruimt

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh dat vind ik best een nette prijs. Het overwegen wel waard.

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik moet wel erbij zeggen dat het de echtgenoot van een collega was, die het voor ons geïnstalleerd heeft. Gewoon een klus naast zijn werk. Niet zwart, maar hij doet dit als zzp'er naast zijn baan. Alles wordt besteld via zijn werk, baas weet ervan dat hij dit er naast doet zeg maar. Dus ik weet niet of het een reële prijs is. Alleen dat het via zijn baan wel duurder is

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh ja dat is wel logisch. Maar ik dacht al snel aan een paar duizend euro en dat is dan waarschijnlijk niet nodig.

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat ligt er ook aan in hoeveel ruimtes je deze wil.
    Mijn zwager heeft een vaste airco in de woonkamer en 3 slaapkamer en was zo'n 3000 euro kwijt.
    Wij willen er 1 op de caravan laten monteren dit kost zo'n 1000 euro.

Een mobiele met zo'n slang vind ik niets, maakt vrij veel geluid ook.

16. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit maakt inderdaad ook verschil uit. Die we nu hebben is vrij krachtig, als wij hem hard genoeg en koel genoeg aanzetten kan deze de eerste verdieping ook afkoelen. Maar dan natuurlijk ook veel geluid. Degene die we in de toekomst willen laten doen voor de begane grond en 1e verdieping, een serre en soort serre erboven, willen we een airco plaatsen die kan koelen en verwarmen. Dit omdat de ruimte nu totaal onbenut is. In de zomer veel te warm en in de winter te koud.... lang verhaal maar er zit wel een logisch verhaal achter ;). Maar die kosten zullen uitkomen op ongeveer 2500 euro. Heeft te maken met de afvoer die langer zal zijn dan de afvoer die er nu is op de 2e verdieping en ook dat maakt het verschil in prijs.. allemaal dingen om rekening mee te houden.
    Ik zou zeggen laat gewoon een monteur komen voor een offerte

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben 7 units (woonkamer en alle slaapkamers)en drie buitenunits. Vorige eigenaar serieus paar maanden voor de verkoop laten plaatsen. Woonkamer is hier absoluut noodzakelijk door een serre dat werkt als een kas. Het is hier in de zomer om 10:00 uur bijna 30 graden beneden.

Ze kunnen koelen, verwarmen ,drogen, circuleren en ventileren.

We onderhouden ze ieder jaar. Ik wil niet anders meer.

Butchke vindt dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    En hoe zit het met de energie kosten? Lijkt mij een duur grapje.

19. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Wij hebben een vaste airco beneden, deze koelt de woonkamer/keuken en eetkamer. Kan koelen, verwarmen en iets met luchtvochtigheid. Vorig jaar laten plaatsen, 1500euro.

suus1983 vindt dit leuk.
  20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik zou hem denk ik voor 1 of 2 slaapkamers willen. Beneden is het warm, maar op zich wel te doen.

Ik zal me toch eens gaan oriënteren voor een vaste airco! Bedankt!

Deel Deze Pagina