Slapen met kokkeldoekje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meris, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hallo,

Ons meisje slaapt sinds kort zonder inbakerslaapzakje. Maar nu wilt ze wel altijd iets in haar handen hebben. Zonder doekje valt ze niet meer in slaap... Is ze te jong om met een doekje te slapen? Omdat ik het zelf een beetje eng vindt kijk ik wel na een tijdje of ze al slaapt en dan haal ik het doekje weg.
    Is dit gevaarlijk of is ze al oud genoeg om haar hoofd om te draaien als het doekje voor haar gezicht ligt?

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Ons meisje slaapt ook niet zo rustig als ze niets in haar handjes heeft. Ze slaapt met in allebei haar handjes een spuugdoekje :).
    Ik denk niet dat het kwaad kan, zolang je een katoenen doekje gebruikt. Daar kunnen ze gewoon door ademen.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zolang het maar niet te groot en dik stofje is lijkt t me geen probleem; hier ook een knuffeltje (klein met een stukje stof eraan)
    gaat prima...ze heeft ze hem steeds in haar handjes met slapen en soms ook een spuugdoekje

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey heey

Hier oowk een spuugdoekje waar hij meej slaapt,, In het ziekenhuis hebben ze hem dit gegeven omdat hij oowk wat in de handen moet hebben en een spuugdoek kunnen ze doorheen ademen dus kan geen kwaad :)

Liefsz :)

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hai,

Ze slaapt graag met een hydrofielluier. Best groot, maar neem aan dat ze daar dan wel doorheen kan ademen toch?

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik zou een hydrofiel wel erg eng vinden hoor, die kan ze helemaal om haar hoofd/ nek wikkelen! Je hebt ook hydrofiele spuugdoekjes, misschien die maar aanschaffen dan?

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Daar heb je wel gelijk in Uk... Ga maar eens proberen of ze met een ander doekje wilt slapen. Ik kan misschien wel een hydrofiel-washandje open knippen.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind zelf een doekje erg eng. Thijs laat ze gewoon op zijn gezicht liggen, brrrr. Thijs wil ook vaak iets vasthouden en hij houdt gewoon zijn slaapzak vast, of zijn andere handje:D.

9. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai slaapt al vanaf ik me kan heugen met zn doekje..en nu nog steeds....kom er ook niet vanaf...

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ja, vrees dat ons dametje ook echt niet zonder wil. Ik ga wel steeds kijken of ze al slaapt en als dat zo is dan haal ik het doekje weg. Ze is anders zo ontzettend druk (zeg maar hyper) met haar handjes.
    Ik zal het nog even op het cb vragen binnenkort.

Bedankt voor jullie reacties!!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier slapen alle drie de kindjes met spuugdoekjes in het bedje en ook af en toe een hydrofielluier in het bedje gehad. Ik heb er geen problemen mee en zie er geen gevaar in verder, ze liggen er gewoon rustig mee in de handjes of te wapperen of leggen het over het hoofdje (hebben wij veel gedaan toen ze een paar maanden waren, en nu bij Benthe doen we het ook af en toe) en ze slapen er fijn mee, dus laten wij dit gewoon zo. Ze komen er vast nog wel eens vanaf ;) en anders slapen ze gewoon hun hele leven met een doekje ;) ook prima! haha!

Je hebt ook hydrofiel spuugdoekjes/monddoekjes, misschien dat iets?

Deel Deze Pagina