Hallo allemaal, Wij willen aankomende zondag wat leuks gaan doen met onze dochter Esmée van 20 maanden. Het wordt super lekker weer, dus lijkt het ons leuk on naar de dierentuin te gaan. Ze vindt dieren heel erg leuk en kan ook steeds meer dieren benoemen.... Denk dat ze de dierentuin heel erg leuk zal vinden. Nu twijfel ik tussen Safaripark Beekse Bergen en Blijdorp. Reden voor ons om voor Safaripark Beekse Bergen te kiezen: - Hooguit half uurtje rijden bij ons vandaan - Esmée is echt helemaal lyrisch van bussen (bij iedere bus wordt er BUUUUS geroepen) en je kan hier natuurlijk ook een safarit per bus maken. Denk dat ze dat heel leuk zal vinden. - Volgens mij kan je bij de wandelroute goed alles zien en komen de dieren redelijk dichtbij. Dan hoeft Esmée niet de hele tijd uit de kinderwagen gehaald worden om iets te kunnen zien. Reden voor ons om voor Blijdorp te kiezen: - Meer verschillende soorten dieren - Het aqarium - Open vanaf 09.00 uur in tegenstelling tot 10.00 uur bij Beekse Bergen (kan handiger zijn aangezien ze nog slaapt tussen de middag en het meestal volhoudt tot een uur of 14.00 en daarna toch wel echt slaap krijgt - ze slaapt niet zo makkelijk in kinderwagen) Is daarentegen wel krap uurtje rijden bij ons vandaan..... Dus 2x zover als Beekse Bergen. Wie helpt ons kiezen??? Ik had ook gezien dat dit weekend in Ouwehands Dierenpark in Rhenen de Dikkie-Dik-dagen zijn. Lijkt me ook wel superleuk. Esmée is een mega Dikkie-Dik fan. Maar ook dit ruim een uur rijden en het lijkt me dat het dan suuuuuperdruk is; of vergis ik me daarin? Alvast bedankt! Groetjes, Petra
Ik ben in allebei geweest. Vond Blijdorp wel ok, maar vond sommige dieren bijv echt in veel te kleine verblijven zitten... Wel een leuke indoorspeeltuin. Beekse bergen vond ik wel erg leuk, groot park ook en mogelijkheden (bus/auto, boot en wandelsafari). Zou persoonlijk dan voor Beekse Bergen gaan.
Ik vind Beekse Bergen als je niet de safari bus neemt héél Veel lopen zonder dat je iets ziet, en met de bus moet je net mazzel hebben dat je de beesten wel kunt zien.. Helemaal lastig voor zo'n ukkie om echt te zoeken denk ik. Blijdorp ben ik al een tijd niet geweest dus durf ik zo niet te zeggen. Ouwehands zijn wij 2 weken geleden geweest en vonden wij (en zoonlief) echt geweldig. Alle dieren goed zichtbaar en dichtbij, niet te groot park, en ook veel speelmogelijkheden zodat kids hun energie ook even kwijt kunnen. Wij willen daar absoluut vaker heen, ook al is het voor ons ook een uur rijden. Succes met je keuze, het wordt sowieso vast genieten!
Wij hebben een abonnement op bijna elk park wel gehad. Nu bij Blijdorp. Best leuk en het oceanium is gaaf voor die kleintjes. Maar zelf vind ik dat je weinig dieren ziet. Veel bomen en groen en veel verstopte dieren dus. Beekse bergen ook wel eens geweest maar kan me het niet echt voor me halen. Weet nog dat ik heel ziek was dus niet echt kon genieten. Volgens mij is het wel hartstikke leuk. Nadeel lijkt me van die busrit dat ze stil moet zitten. Dan kan die van mij echt niet haha. Dikkie dik dagen vreselijk. We hadden een ABO in Rhenen en toevallig 2 X zulk soort dagen uitgekozen om te gaan (niet bewust dus). Ook al was t dik 45 min rijden gelijk rechtsomkeert. Niks voor ons die mensen massa. Vooral omdat wij vaak gaan om ff eruit te zijn en dus ook altijd een abonnement hebben. T is niet een uitje waar we naar toe leven zoals t voor veel mensen vaak wel is. Dus misschien kijken we er ook anders tegenaan.
Wij komen net terug van een midweek beekse bergen en een tijdje geleden naar Blijdorp geweest. Maar van Blijdorp heel erg tegen vallen weinig te zien en ze zijn aan het bouwen dus erg rommelig. Beekse bergen vonden wij super dieren zijn goed te zien voor de kleintjes en ik vond dat je daar veel verschillende dieren zag. Ons zoontje heeft genoten ook van de bus, boot en looprouten. Is wel heel veel om alles te doen in een dag maar dan zou ik zeker voor de bus gaan dan zie je ze wel van heel dicht bij.
De beste dierentuinen van Nederland vind ik Blijdorp en Burgers' Zoo.. dus ja mijn keuze zou snel gemaakt zijn! Al zijn ze in Blijdorp inderdaad flink aan het bouwen. Maar ik vind Beekse Bergen sfeerloos. Alleen het tussen de dieren doorrijden is speciaal maar het komt ook vaak genoeg voor dat je ze dan amper ziet.
Ik ben zelf vaak naar blijdorp geweest en vind het echt een aanrader. Altijd wel wat te zien en zeker oceanium is erg leuk voor kleintjes omdat ze onder de vissen door lopen. In tegenstelling tot een aantal hier heb ik juist altijd het idee dat je alle dieren goed kunt zien, wij zijn er vaak 's morgens en dan zijn veel dieren aardig actief en is het meestal nog rustig qua bezoekers. Erg leuk dus!
Wij zijn pas in safaripark Beekse bergen geweest, de boottocht was oke, de autosafari ook, maar dat we nou echt dieren hebben gezien, nee niet echt. Viel ontzettend tegen vonden wij. De voorzieningen waren ook ondermaats, zeker de wc's. Wij komen hier voorlopig niet meer terug.
Hallo allemaal, keuze is gemaakt...wij gaan zondag lekker naar Blijdorp. Bedankt voor de tips en adviezen! Groetjes, Petra