Gek worden van mn oudste!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door booboo22, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hallo dames, ik hoop hier een beetje steun te krijgen...

IK heb twee zoontjes van 22 maanden en 3 weken oud. Mijn oudste is echt verschrikkelijk op het moment. Sinds dat de kleinste er is namelijk Hoe erg ik ook mijn best doe mijn tijd met hem alleen door te brengen. Hij blijft overal om zeuren en huilen, om gek van te worden. de laatste dagen heb ik alleen maar lopen tieren tegen hem, hij doet er echt alles aan om me uit te dagen..

hoe lang gaat zoiets duren??Zoals ik al zei:ik ben al met em alleen gaan fietsen, speeltuin enz....

en wat kan ik verder aan doen? hij breekt de tent af, ook echt dingen die ik hem niet kan laten doen.. zoals een glas omgooien, dingen kapot maken en dat allemaal als ik aan het voeden ben. Ook al zet ik een filmpje op met wat lekkers en drinken, hij doet het er gewoon om!!

Nu zet ik hem op de gang omdat waarschuwen bij hem geen enkel effect heeft, maar is dat de juiste manier? Zijn er moeders die dit ook zo erg hebben gehad en hoe lang duurde zoiets???

Hoor graag de ervaringen...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Herkenbaar (maar niet in deze mate).. het is een ongelofelijk grote veranderingen voor je zoon om een broertje te krijgen en zich hieraan aan te passen en dan valt het ook nog eens tegelijktijd met de start van de peuterpuberteit.. dikke pech vooral voor mama!

Maar je doet één ding harstikke goed: speciale aandacht alleen voor hem (kijk ook of je de jongste dan bij papa of iemand anders kan laten) en laat ook papa en andere mensen (opa en oma je oudste lekker mee nemen.. heb jij ook even rust)

Wees heel duidelijk wat je gaat doen op een dag (ontbijten, babyvoeden, wel niet naar de speeltuin, verschonen etc etc.. en laat je zoon veel helpen. Prijs hem wanneer hij WEL lief speelt of helpt. En los beker problemen enzo tijdelijk op door hem weer een tuit of rietjesbeker te geven.
    Wordt niet boos (dat is moeilijk want je hormonen gieren nog door je lijf) maar wees wel duidelijk. Onbehoorlijk gedrag? Blijf rustig en zet hem op de gang. Ga op kindhoogte zitten en leg hem rustig uit dat je het gedrag niet leuk vindt en dat als hij weer lief kan doen, dat hij weer naar binnen mag komen. Dat het 10 sec is maakt niet uit. Hij moet wel sorry zeggen, anders weer terug.

In heel ernstige gevallen (bijvoorbeeld tijdens het borstvoeden) liet ik mijn oudste ook wel eens op zijn kamer spelen. Deur op slot. Ik vertelde hem dan dat hij even op zijn kamer mocht gaan spelen (maar mijn zoontje was dat wel gewend met slapen en vond dat zeker niet erg)

Je zoontje is echt alleen maar aan het wennen en hij kan nog niet goed onder woorden brengen dus doet hij dat met extreem gedrag (wedden dat hij soms ook extreem lief is? toch?).. geef 'm even de tijd, probeer zelf altijd kalm te blijven en wees heel duidelijk wat je van hem verwacht en wat wel en niet kan. EN blijf leuke dingen doen samen!

Veel succes maar het gaat echt over!

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    bedankt! nog meer ervaringen??

4. misa

misa Niet meer actief

Geen ervaringen, maar ik denk echt dat je zoontje heel erg moet wennen. Ik zou proberen dat niet te vergeten en de sfeer zo goed mogelijk te houden, zodat jullie niet in een te negatieve spiraal komen. Misschien kun je hem zoveel mogelijk afleiden als hij iets doet of gaat doen wat niet mag?
    Heel duidelijk zijn en belonen met complimenten als hij wel heel goed te pas is of goed luistert.

5. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    mijn oudste werd ook wel vervelend tijdens het voeden. DE oplossing was hier een bumba dvd die alleen aan mocht tijdens het voeden!

succes, ik kan me goed voorstellen hoe lastig dit is...

Deel Deze Pagina