hoe boven schoonmaken met peuter en dreumes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mimi83, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Meiden help.

het is boven een zooitje. Ik wil schoonmaken, maar ik krijg dat niet voor elkaar met mijn twee barrels ook boven.

Colin is 3 en Shannon 1( loopt ook). Ik ruim in de ene kamer op en hun trekken de volgende kamer over hoop (speelgoed).

Stofzuigen boven wil al helemaal niet want dan kan ik eerst weer opruimen waar ik wil stofzuigen enz. enz. Hoe doen jullie dat??:(

ben heel benieuwd, want ik krijg het echt niet voor elkaar.:D:(

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Hier kwam mijn moeder en ging ik boven poetsen..

Nu zet ik ze samen voor de tv en doe ik een vlug rondje..

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn mams doet een hoop voor me maar dat word hem niet en voor de tv heb ik inderdaad geprobeert maar dan mag ik elke 5 a 10 min. naar beneden omdat vooral shannon dat niet zolang volhoud en allesut haar kinderwagen/kinderstoel smijt. want zonder shannon vast te zetten laat ik ze niet zolang alleen, zijn nl. niet erg zachtzinnig met elkaar.. hihi

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Nee, ken het:)

Ik geef ze wat lekkers en dan de tv aan en de deur open. Ze kunnen dat best een half uurtje volhouden. En dan kan ik toch even opruimen en zuigen. Poetsen dan de andere dag ofzo.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja met colin kan dat ook dat hij klein was, maar die kleine dame van mij .. is een heeeeel ander karakter .. tjee geduld wat is dat?? tv kijken 3 min. en dan wil ik eruit en gaat ze gillen, colin zich ermee bemoeien, mij roepen shannon wil eruit mama! enz enz. vast herkenbaar... hmm

zat al te denken shannon boven mee en kinderstoel mee, maar dan komt colin ook boven en dan word het alsnog een zooitje wat hij brengt zijn zus dan alles wat ze hebben wil.. ja het kleine ding heeft het goed voor elkaar. pfff

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb er eentje van net 3 dus dat is wel wat makkelijker dan met 2 kinderen. Ik doe meestal boven wat als hij buiten speelt, dan heb ik ook mooi overzicht. Maar ook als hij onder de douche staat ruim ik boven op, dan hoef ik er toch niet echt bij te zijn. Deur naar de douche staat open, kan hem daarmee ook in de gaten houden.
    Ik weet niet of je oudste naar de psz gaat? die tijd zou je ook kunnen gebruiken om de grootste dingen te doen, zodat je nog maar 1 kindje hebt waar je op moet letten.

Sterkte ermee!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

douche is geen optie omdat die hier beneden zit anders had het wel makkelijker geweest ja..

Colin gaat naar psz, di en vrij ochtend. vrij haal ik ze op (buuf brengt)en doe ik eerst boodschappen , dat samen is te zwaar voor mij om dan ook boven schoon te maken daarvoor.

Di breng ik ze (buuf haalt nog vanaf mei brengt ze altijd)en dan ga ik eigenlijk altijd even een bakkie doen ergens juist omdat ik er maar 1 heb. maar dat kan ik af en toe wel achterwege laten natuurlijk haha.
    en dan shannon meenemen en in stoel zetten boven..

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn jongste is een paar dagen jonger dan Shannon en ook een heel ander karakter dan de oudste van 2,5!
    Ik doe het wel als zij ook boven spelen. Meestal zitten ze in de kamer van de oudste, alleen daar is speelgoed. De andere kamers kan ik dan rustig doen. En stofzuigen in de kamer van de oudste gaat gewoon dwars door alles heen :D. Opruimen doen we wel weer bij het naar bed gaan.
    Je jongste luistert natuurlijk nog niet echt, maar Colin toch wel? Kan je niet wat strenger voor hem zijn als je aan het poetsen/stofzuigen bent?

Edit: ik doe vrijwel geen huishouden als de jongens slapen of weg zijn, dan heb ik eindelijk even tijd voor mezelf! (verder ben ik max 1 uur bezig hoor per dag, inclusief vaatwasser, wassen, vouwen, stofzuigen, poetsen, excl koken).

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zat eerst ook met dat probleem, en da heb ik er nog maar 1tje.
    Maar madam kan ook geen seconde stil zitten.
    Nu gaat ze sinds afgelopen vrijdag naar de peuterspeelzaal.
    Dan heb ik 3 uurtjes de tijd om boven te poetsen.
    Vanmorgen is ze weer geweest, en heel mijn bovenverdieping is weer helemaal fris.

Eerst deed ik het altijd savonds als mijn man thuis was.
    Maar daar had ik een verschrikkelijk hekel aan.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Colin speelt ook altijd maar met 1 of 2 dingen, maar komt wel elke min. wat vragen of laten zien;);), het is vooral shannon .. en als mevrouw wijst gaat grote broer halen.. ;);):)

ze blijven hier inderdaad niet op 1 kamer, maar durf ze ook niet goed met de deur dicht alleen te laten.

haha ja stofzuigen dwars door alles heen is een idee.. :)

ik heb veel tijd nodig voor gewone klusjes omdat mijn lichaam nog niet helemaal meewerkt. dus sowieso kost het wel even meer tijd in 1 uur red ik dat niet en kan ook geen uur achter elkaar doorgaan, vaatwasser kan ik (nog) niet dus dat laat ik gewoon staan voor man.:p stapel het wel netjes op.

net had ik mazzel en heb ondertussen opgeruimt boven. Colin was in slaap gevallen op de bank en shannon werd vroeg wakker dus ik naar boven , klein ding in colins kamer dat is spannend! als colin er niet is en toen kon ik haar kamer even doen. daarna zde rest van zijn kamer geblokt met mijn lichaam en heb het grootste stuk van colins kamer kunnen opruimen. dus de grootste zooi is weg. nu nog stofzuigen..

eerder deed man dat als hij net uit zijn werk thuis kwam, maar sinds nov. nieuwe baan en nu is hij pas om 18.45 thuis, dan moeten de kinders natuurlijk eten en naar bed. dus dat is echt nog even zoeken...

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

'

ja als shannon over 1,5 jaar ook naar psz gaat en colin op school zit.. dan dan gaat het helemaal goed komen:D:D:D:D:D:D:D:D:p, maar nu .. :(:(:$:$:$:$ heb ik niet het idee dat ik het echt knap krijg boven.. :(

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, ik heb er natuurlijk 'maar' 1, maar doe gewoon alles waar ze bij is. Juíst dan :)
    Ze loopt me wel na en wil helpen. Maar geen probleem: doekje, eigen spray, eigen stofzuigertje eventueel. Ze speelt juist beter als ik bezig ben.
    Boven heb ik trouwens ook een toilettas met nep-toiletartikelen, kan ze zich vaak ook wel ff mee vermaken.

Kun je die van 1 niet in dr ledikantje zetten en wat speelgoed erbij? Deed ik bij mijn dochter heel lang als ik ging douchen. Evt laptop met filmpje erbij.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Op zaterdag, dan blijft papa beneden.

14. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Misschien even een slecht voorbeeld, maar als ik bezig ben en onze dochter verveeld zich.
    Mag ze van mij af en toe ook wel op de Ipad :)
    Dat werkt ook wel even moet ik zeggen.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Alleen colin zou geen punt zijn, die loopt inderdaad achter me aan.
    het is inderdaad omdat ze samen zijn.
    Shannon in haar ledikant, dat kan ik doen, dan is het wel schoonmaken onder concert;).. die gaat niet lief spelen in de ledikant die gaat heeeeel hard bleren helaas. bij haar broer kon ik dat wel doen. ;)
    dank je wel voor het mee denken.

Maar goed dat word gewoon in het weekend blijven doen, als colin op psz is en shannon vast of als colin toevallig slaapt denk, iets anders gaat denk ik gewoon niet werken.

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

stroopie dat deed ik al, maar zou het graag doordeweeks willen doen, maar dat gaat het gewoon nog niet worden, helaas.

Chantal colin zou dat mogen inderdaad , shannon nog maar niet haha.. krijg je klaar! en weggooien maar ... colin wil alleen niet alleen beneden blijven dus maar goed we gaan gewoon het weekend nog maar even gebruiken. komt wel als shannon ook naar psz gaat.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    wij hebben een traphekje voor de slaapkamer deur vd kids ipv bij de teap. Ik liet mijn dochter altijd op haar kamer spelen terwijl ik schoonmaakte

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zit ze dan even in de box met een filmpje en wat lekkers.
    Houdt ze ongeveer een half uur vol. Net genoeg tijd voor mij om even de bedden te verschonen, nat af te nemen en stofzuigen.
    Badkamer doen ik dan als papa thuis is, die is om 16.45u thuis dus dat kan mooi.
    Straks met 2 maar even zien hoe het gaat en dan zal ze wel niet niet meer in de box zitten.

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja hier zal het dadelijk als de tweede komt ook allemaal wat moeilijker worden.
    Maar onze dochter sliep toen ze nog een babytje was over doorheen, dus kon toen prima boven poetsen.
    Dus nu maar hopen dat we nu weer een goeie slapert hebben ;)

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sidmick : ja dat is wel handig en dat deed je haar kamer in het weekend ofzo? nou kan ik onze kamer wel schoonmaken als ze allebei echt diep slapen en de kamer waar kleding kast staat moet drastisch opgeruimd, dat moet sowieso mijn man doen (te veel zware dingen) dus die doe ik altijd met de franse slag. het zijn met name hun kamers die het echt schoonmaken nodig hebben.. haha vast herkenbaar dat die het smerigst worden?

hier al tijdje geen box meer, kleine kamer en ze zat er toch nooit meer in, colin zat er vaker in als shannon. ja dat was hier ook ik (of man )deed het al man net thuis was. eerder was dat 17.20 en dan kan je ook nog echt wat doen, maar nu komt hij om 18.45 thuis en dat is erg laat voor de kids dan natuurlijk.

chantal : ik hoop het ook voor je. dat maakt het erg veel makkelijker..

Deel Deze Pagina