Onze zoon is 5,5 mnd oud en wil regelmatig zitten, nu is ons opgevallen dat als hij zit hij rode vlekken op zijn been krijgt wat soms wat blauwig kleurt, dinsdag een afspraak bij de huisarts maar ik hoop dat iemand misschien weet wat dit kan zijn??????
Ik denk dat het met de doorbloeding te maken heeft. Onze meid heeft dit ook als ze op haar buik draait en op haar armpjes steunt. Dan worden ze ook blauw en komen er vlekken. Wordt toch een beetje afgekneld denk ik... Ben benieuwd wat de dokter zegt!
Dat had onze meid ook toen ze nog erg klein was. Vaak inderdaad op de drukpunten, waar je haar vasthield, of als ze op een armpje op beentje lag. Dan werd het wat blauw-rood. We zijn er niet mee naar de dokter geweest, volgens mij heeft het te maken met de doorbloeding. Nu heeft ze het niet meer. Zal wel komen doordat het huidje in het begin nog erg dun is en de adertjes dicht aan de oppervlakte liggen.
We zijn bij de huisarts geweest en die kon ons ook niet vertellen wat er aan de hand is, de doorbloeding is hartstikke goed van de kleine en hij is helemaal nagegekeken en is gezond, dus hopelijk groeit hij er gewoon overheen.... Wel jammer want ik had graag een naam gehad hiervoor maar helaas!