Vanaf welke maat/leeftijd schoentjes kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Karina2006, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf welke maat kan je schoentjes kopen? Ik las op de topic met afraders dat je voor een bepaalde leeftijd beter geen schoentjes kan aandoen (zou niet goed zijn voor de voetjes)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Tot ze gaan staan of nog beter, tot ze gaan lopen (en dan eerst heel flexibele schoentjes en pas als ze goed lopen met wat stevigere zool). Vooraf niet te voorspellen wanneer dat zal zijn. :)

3. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar voor die tijd kan je ze toch wel van die schattige gympjes aandoen? Die zijn meestal vrij licht...of is dat ook niet goed voor de voetjes?

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Leren lopen moeten ze in ieder geval het liefst op blote voeten doen (of op hele flexibele slofjes oid).
    Als jij je pasgeboren baby schoentjes aan wilt doen, kan dat natuurlijk (want dan steunen ze er niet op).
    Ik heb mijn zoontje tot 9 maanden altijd alleen sokken aangedaan (of blote voeten), toen kreeg hij met Sinterklaas leren slofjes, en pas vanaf maat 21, toen hij met een maand of 14 ging lopen, heeft hij voor buiten schoentjes gekregen. Binnen liep hij dan op zijn blote voeten.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Het gaat niet zo zeer om zwaar of licht, maar meer om dat de voetjes zich beter kunnen ontwikkelen zonder 'iets' (dan worden ze niet beperkt door zooltjes ed). Maar voor af en toe, voor buiten ofzo, of gewoon eens 'voor de leuk', kunnen zachte 'schoentjes' met een zachte zool niet veel kwaad. Koude voeten is ook niet fijn. ;)

Maar mijn ervaring is dat het de eerste maanden veel makkelijker is om ze alleen sokjes aan te trekken... Slofjes en sokjes vallen vaak uit en/of zijn een heel gedoe om aan te trekken.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    hier hebben we altijd sokjes of (leren) slofjes gebruikt.
    Eerste schoentjes zijn hier pas gekocht toen ze (goed) liep. En dit waren toen ook schoentjes met een flexibele zool.

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb pas schoentjes aangedaan toen hij een maand of 10 was en het buiten te koud werd voor alleen slofjes of sokjes. Dat waren dan van die "nepschoentjes", alleen voor de leuk en warmte.
    En aangezien mijn zoontje een latertje was met lopen, droeg hij pas echt goede schoenen toen hij ruim 16 mnd was.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik een paar van die goedkope gympies maar vond het ondingen om aan te trekken en volgens mij vond ze het ook niet leuk.
    Met 8 maanden ging ze staan en was het bijna winter, toen leren slofjes gekocht.
    Na 6 weken loslopen echte schoentjes met soepel zooltje gekocht.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    oh en als je schoentjes koopt is met klittenband wel het makkelijkst!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Schattige gympjes of leuke meisjesschoenen heb je bijv ook van aapies en het zijn dan eigenlijk nog steeds slofjes. Ze kunnen daar prima mee kruipen en lopen. Echte schoenen pas als ze lopen. En hier droegen ze allebei maat 18 als eerste schoenen (zoonlief nog steeds...).

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

mee eens

ik heb hier wel slofjes maar verder niet ik wacht met schoenen tot ze loopt eerder niet tis gewoon niet goed voor de ontwikkeling van de voet

12. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Toen ze ging staan kreeg Lot voor het eerst slofjes (Boumy) en die heeft ze nog steeds (nu wel andere maat natuurlijk ;)). Daarvoor altijd blote voeten of sokjes. Ze liep los net voor ze 1 jaar was maar heb pas sinds kort echte schoenen maar binnen loopt ze altijd nog gewoon op slofjes.
    Ik vind het belangrijk dat die kleintjes goed leren om de voetjes af te rollen.

Ik denk ook altijd: een baby wil lekker aan zijn voetjes kunnen zitten, ermee spelen en zijn tenen in zijn mond kunnen doen en vrij kunnen bewegen. En dan kan het misschien best af en toe eens leuk zijn om een keer schoentjes aan te trekken maar ik vind baby's die altijd maar van die stugge schoenen aan hebben 'omdat mama het zo leuk vindt staan' altijd zo zielig :(.

13. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier altijd blootsvoets gelopen tot ze echt volledig alleen liepen toen pas schoenen gekocht, en veel van die bobux sloefjes gekocht... mijn schoonzus doet al sinds 8mnd haar zoontje echte schoenen aan...niet goed voor de ontwikkeling...

Deel Deze Pagina