Wanneer flesjes/speentjes uitkoken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pink150, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hey dames,
    De titel zegt het eigenlijk al..
    Wanneer ga je dit allemaal uitkoken?...ik heb zo'n sterilisator dus het neemt absoluut niet veel tijs in beslag, ..maar ga je dit doen voordat de kleine is geboren? En leg je het terug in de commode of kast in de keuken en is het dan niet weer vies?..
    Of doe je dit (of evt. kraamhulp) pas als je kleine geboren is en voordat ze het eerste flesje krijgt?....
    xx

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De kraamverzorgster stereliseerd de flesjes normaal gesproken eventjes. Maar je kan het gewoon ook even van te voren doen, want zoals je zal zegt het neemt echt niet zoveel tijd in beslag (overigens magnetron en pan evenveel vind ik). Dus dan doe je het gewoon even, zorg je dat de flesjes goed droog zijn en dan zou ik ze in de keukenkast zetten waar je plek hebt voor je flessen en de kunstvoeding.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons heeft de kraamhulp dit gedaan.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier geven ze aan dat het ook gewoon eerder mag. Steriliseren is tegenwoordig sowieso niet meer zo hip, aangezien ze het beter vinden om de kindjes juist te laten wennen aan een aantal bacteriën om hun heen.

Ik heb het nog niet gedaan, maar doe het wel ergens komende week ofzo. In principe mag je ze dan gewoon gebruiken na de bevalling. Als de kraamzorg zegt dat het nog een keer moet, dan doet zij het wel.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Als je eerst BV gaat proberen zou ik er nog even mee wachten, je kan dan altijd steriliseren zodra je de flesjes/speentjes nodig hebt.

Ga je wel gelijk flesvoeding geven zou je het al van te voren kunnen doen.

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Bij mijn intakegesprek met de kraamhulp werd zelfs gezegd
    dat steriliseren niet nodig is als je de flessen e d mee
    laat wassen in de vaatwasser maar dan wel op een programma van minstens 70 graden.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben het gedaan sodra we uit het ziekenhuis kwamen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier heeft de kraam het gedaan.. Ik was ook van plan BV te geven, maar de kleine kreeg gekolfde melk. Dus toch de flesjes nodig. Dat duurt misschien 5-10 minuten, dus dat kan ook nog wel als de kleine er is..

Deel Deze Pagina