Hoi, ik ben nu 5 weekjes zwanger....ons eerste zoontje is 5 weken te vroeg gekomen, dat klwam naderhand doordat mijn baarmoeder afwijkend is (dubbelwandig) en hij geen ruimte meer had.... Nu heb ik bij mijn nacontrole gevraagd hoe dit voor een volgende keer als ik zwanger zou zijn zal verlopen... Ik heb volgens de gyn meer kans op miskramen, stuitbevallingen en vroeggeboortes.....heb een paar maanden terug bij de huisarts nog deze vraag gesteld en die zei dat als ik zwanger zou zijn, ik met 8 a 10 weken bij hem langs moest komen voor een verwijzing naar de gyn.....omdat die dan kijkt aan welek kant het kindje is gaan liggen en groeit om me daarna beter in de gaten te houden. maar nu hoor ik van meerdere kanten dat ik al eerder een afspraak zou moeten maken.....wat zouden jullie doen? Ik zou niet eens weten of ik dan ook eerder een echo moet krijgen bijvoorbeeld?
Gewoon een afspraak maken...bij de gyn duurt het misschien ook nog een weekje voordat je aan de buurt bent ..nou dan is het al bijna 8weken en beter te vroeg dan laat!
Ik heb direct de afspraak bij gyn gemaakt. Heb eerlijk gezegd niet eens de verwijzing gevraagd bij mijn huisarts. (Misschien omdat het allemaal zo kort op elkaar was, maar er is hier ook nooit wat over gezegd)
Hey Danili, gefeliciteerd met je zwangerschap. (We "kennen" elkaar van het prematurenforum). Ik heb ook gelijk de gyn gebeld voor een afspraak. Even de situatie uitgelegd en toen mocht ik al vroeg komen. Week of 6 al. Succes meid!