Hallo, We hebben vandaag bij de intratuin en maggiplant gekocht. Hiervan doen mijn schoonouders altijd de blaadjes van in de soep. Dit wilden we zelf ook doen omdat dat zo lekker is. Maar nu staat er op het kaartje: niet geschikt voor consumptie... Waarom is dit? Iemand enig idee?
Dat is ook wat ik als eerste dacht veertje. Maar je zet een maggie plant toch niet voor de sier in je tuin. Echt mooi issie niet haha.
MAGGI > Over MAGGI > MAGGI Geschiedenis Hier staat onder andere: De Lavas; zowel de bladeren als de zaden worden gebruikt in de keuken en hebben een selderijachtige smaak. Bron: Lavas - Wikipedia
ik dacht dat het een juridische regel was. Volgens mij moet dit op alle potplanten staan. Lijkt mij weer gewoon een regel om zichzelf in te dekken tegen eventuele schadeclaims
Ja, ook op je komkommer, sla en paprika, het zou wat zijn als daarop stond dat je die beter niet kon eten! TS: ik ben heel benieuwd waarom dat erop staat!
Zo gek is dat anders niet. Olijfboompjes die wij binnen krijgen hebben ook zo'n label. Deze worden bespoten met ander gif dan wat over de komkommerplanten gaat hoor. Bij rozemarijnen zie je het ook regelmatig. Er zijn verschillende soorten gif die worden gebruikt. Ik denk dat het ook wel te maken kan hebben met het indekken van de teler.
Poosje in de tuin zetten, daarna zou de plant geschikt voor consumptie moeten zijn. Zelf je eigen maggiplantjes kweken is ook een optie
Weet ik niet, ik heb biologische plantjes om die reden. Ik zou niet blij worden van een eetbare plant waarop staat: "verboden te eten", dat zegt al genoeg lijkt mij ... En en olijfboom in NL koop je niet voor de consumptie (van de olijven). Een maggiplant wel.