Puckababy vraagje; new born bag of de gewone bag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manaolana, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik weet dat veel van jullie hier de puckababy slaapzakken gebruiken en ik ben op zoek naar advies :).

    Ze slaapt nu in de puckababy piep maar daar is ze uit aan het groeien en ik merk ook dat het haar begint te frustreren. Het lijkt nu meer kwaad dan goed te doen. Ik heb als kraamcadeau een slaapzak van de prenatal gehad (mt 68/74) die is nu nog te lang en ook de mouwen zijn te lang. Maar ze zakt er niet doorheen met haar hoofd. Ik heb het nu een paar slaapjes geprobeerd met omgeslagen mouwen en ze lijkt het fijn te vinden. Ik wil dus een nieuwe puckababy gaan aanschaffen. Niet de mini want ik stop liever met inbakeren als het niet meer nodig is. Maar dan mijn dilemma: ga ik voor de new born bag waar ze dan nog maar relatief kort in kan of gewoon meteen voor de gewone bag die officieel vanaf 6 mndn is en sla ik voorlopig de mouwen om?

    Ik neig naar de gewone bag maar hoor graag van ervaringsdeskundigen of dat haalbaar is :D
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Absoluut niet de gewone bag... ik vind ze een ontzettend groot hoofdgat hebben
     
    manaolana vindt dit leuk.
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dan komt wel het volgende dilemma :rolleyes: ga je dan voor de teddy (herfst/winter - 2,5 tog) of de Cotton (hele jaar - 0,5 tog)? Ze is nu bijna 3 maanden en dus eind april 6 mndn als je over zou gaan naar de gewone bag.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Onze dochter van 6 maanden ligt nu opzich goed in the bag met omgeslagen mouwen, maar ze weegt dan ook al 9kg. Hoofdsgat is wat groot maar aangezien de slaapzak tot 2,5 jaar is zou het ook niet logisch zijn als ie nu al nauwsluitend is. Ik zou d'r voor nu gewoon in de slaapzak van prenatal leggen en als ze dan wat groter is the bag kopen. Eind maart zijn er waarschijnlijk weer mama mazzeldagen bij Prénatal. Ik heb m daar afgelopen september gekocht met 20% korting, lijkt mij wel de moeite. Ik vond het dan weer zonde van m'n geld om voor die korte tijd nog de newborn versie te kopen.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Mijn groot uitgevallen peuter van 2 jaar en 3 maanden ligt nu nog in de 4-seizoenen. Ik zou in jouw geval de newborn niet meer kopen denk ik... Iig niet voor alleen je dochter. Het is toch best een dure slaapzak. Ik vind 'm zelf te warm voor de lente. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je kindje.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  6. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dat is wel echt een dikke gewatteerde, dus die wordt denk ik sowieso voor eind april te warm voor haar. De mazzeldagen is wel een goeie tip ;).

    Ik hoop dat er nog wel een keer een broertje of zusje komt :D

    En heb je het dan over die van 0,5 tog?
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij hebben een goedkoper slaapzakje gekocht om de tijd te overbruggen en toen hij groot genoeg was is hij in the bag gegaan.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Huh? Je koopt toch gewoon de 4 seizoenen?
    Waar he een teddy deel hebt en een dunne katoenen deel... zodat je hem het hele jaar door kunt gebruknen
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik denk njet dat ze het daar over de 0,5 TOG heeft hoor..

    0,5 stelt amper wat voor... dat kan onmogelijk tw warm zijn voor de lente
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ja dat is zo bij de normale bag. Maar bij de newborn zijn het helaas twee verschillende (toch? of ik kijk echt met mijn neus... heb de hele site van puckababy uitgespit en dit staat er: De Bag Newborn is dubbel gevoerd en is verkrijgbaar in 2 uitvoeringen, Teddy en Katoen. Beiden bestaan uit een dubbele laag, waarvan de voering 100% katoen is.).
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ooh zo ja de newborn is 1 deel ja...

    Maar aan de 0,5 heb je niets hoor... ja met 30 graden, maar echt niet voor nu en ook niet in de lente.

    Als het warm is kan je je kindje toch ook alleen in romper korte mouw in de teddy doen.
    Het teddy zit overigens aan de buitenkant bij de newborn en niet binnenin
     
    manaolana vindt dit leuk.
  12. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb de 4 seizoenen slaapzak en ben reuze fan! Zoontje gebruikt hem vanaf 6/7 maanden met omgeslagen mouwen.
    Voor die tijd de newborn gebruikt (geleend).
    Voor zijn zusje ga ik weer de 4 seizoenen zak halen hoor, super fijn ding.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    #13 Mythique, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    manaolana vindt dit leuk.
  14. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ja de 4seizoenen komt er sowieso :D alleen ik begrijp uit de reacties hier dat ze daar voorlopig echt nog niet in kan. Dus moet even bedenken wat ik dan de komende +/- 3 mndn doe.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Weet je wat, je mag de mijne overkopen als je geïnteresseerd ben.

    Dochter is er te groot voor ;)
     
    manaolana vindt dit leuk.
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Je hebt nu toch die van de prenatal? Als je er nog wat bij wilt zou ik gewoon voor de teddy variant gaan. Dochter ligt nu ook in het teddy gedeelte met romper en pyjama, als het straks weer warmer wordt kan de pyjama nog uit evt.
     
    manaolana vindt dit leuk.
  17. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Dat is een heel lief aanbod :) maar dan kom ik hem toch liever nieuw ;) Ik kijk het nog even aan met die van prenatal en anders haal ik m gewoon.

    Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal!

    @Beheer van mij mag het topic dicht. Mijn vraag is beantwoord :p
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
  19. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Voor zon kleintje zou ik zeker niet de gewone bag nemen. Echt te groot en zwaar. Hoofdgat is jndd ook veel te groot.

    Wij hebben ook eerst de new Born bag gehad, de winter versie, heeft hij tot 6 maanden heerlijk in geslapen en toen over op de 4 seizoenen bag.

    Ik zou of de new Born bag kopen en als je dat te duur vind dan eerst goedkopere slaapzakjes van prenatal of Hema.

    Mij viel alleen echt op hoeveel beter de kwaliteit van puckababy is, we moeten die echt vaak wassen en daar zie je niks van terwijl prenatal al helemaal vaal en lelijk wordt.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je lijkt wel gek een nieuwe te kopen voor €70 voor 2/3 maanden:|

    Overigens wil ik hier niet
    Mee zeggen dat je de mijne moet kopen hoor, alleen aangeven dat je hem echt maar kort zal gebruiken ;)
    En het gewoon heeeel zonde is van je geld voor de tijd dat je hem gebruikt
     

Deel Deze Pagina