helpt lopen de bevalling op gang brengen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loes1980, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik vroeg me af,
    Als je nou veel last hebt van voorweeën e.d. en je gaat dan regelmatig een stukje lopen, helpt dat de bevalling op gang te brengen.
    Helpt lopen op zich om alles op gang te helpen?

Gisteren heb ik hier en daar stukjes gelopen, en toen had ik vanaf 13:00 uur en vooral 's avonds veel krampen:$ Dacht dat ik de ochtend niet zou redden, maar eenmaal in slaap gevallen is alles rustiger geworden en vanochtend gaat het weer goed. Alles is weer stil.

Wie weet hoe dat zit?

2. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Hoi Loes,

volgens mij is het in ieder geval wel zo dat je kindje dan goed indaalt,die krampen die je beschrijft klinken mij als indalingsweeen in de oren, maar of het de bevalling echt op gang helpt weet ik niet.

Groetjes Mupke

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ingedaald is onze kleine meid al sinds 34 weken.
    (voelde ik gelijk, want ineens was mijn BI stukken minder. Met het indalen trok de boel weer recht;))

Nee, gisteren voelde het echt als voorweeën. Moest er gewoon af en toe van puffen en had bijna een warme kuik gepakt (maar inplaats daarvan zette ik mijn elektrische deken aan en ging naar bed;))

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Wie weet nog meer of lopen helpt of iest met je doet?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kreeg ik van veel lopen wel actie, maar dat waren toch valse/voor weeen. Gewoon teveel gedaan eigenlijk.

De uiteindelijk weeen kwamen juist in de nacht, in rust, na een avond bankhangen..

Ik heb gehoord dat je lichaam vaak pas in rust het teken geeft dat de weeen kunnen beginnen. Tenzij je je lichaam zo ernstig uitput (hard sporten, maar ook koorts) dat het voor de kleine veiliger is buiten de buik, al is dat niet altijd goed voor de kleine. Dus een simpele wandeling zal niet zo veel doen denk ik zelf ;)

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Heel duidelijk. Dank je wel ;)

Ik weet nog bij mijn zoon, bij hem had ik in het begin ieder uur een wee. Een dag later braken mijn vliezen en na 24 uur hebben ze vanuit het zh de weeën opgewekt omdat ze niet door wilde komen zetten.
    In die tussentijd (vanaf de eerste weeën en zeker na het breken van de vliezen) heb ik eigenlijk ook continu op de bank gehangen (vooral omdat na de gebroken vliezen er een waterval kwam bij iedere keer dat ik opstond :D)
    Toen dacht ik ook, zou het niet geholpen hebben als ik wel was wezen lopen?
    Waarschijnlijk dan toch niet ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had juist een weeenstorm bij de 1e, toen ik naar het ziekenhuis moest. Tijdens de reis waren de weeen bijna verdwenen. Op het moment dat ik in het ziekenhuis de rust weer had, kwam de storm net zo hard terug.

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wat fijn dat er zo goed op gereageerd wordt op deze topic.
    En dat ik er zo naast zat:p
    RUSTEN dus ;) En ik maar denken dat ik extra lopen moet:D:p

Ga dan zo mooi met de auto mijn paar boodschappen doen:p lekker rustig aan;)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich is een beetje lopen wel weer goed. Hoe beter je conditie is, hoe meer je daarvan profiteert bij de bevalling. 3 weken bankhangen gaat ook niet helpen ;)

9. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist de laatst weken kan ik moeilijk lopen omdat als ik een stukje heb gelopen dan krijg ik echt van die scherpe steken in mijn schede, en dat is geen prettig gevoel.

Doe het lekker rustig aan want je bent bijna op het einde zorg dat je goed uitrust die energie kunnen we goed bij de bevalling gebruiken.

Ik heb wel vanaf begin zwangerschap tot ongeveer 34-35 weken altijd gelopen en in beweging gebleven, maar na 37 weken zie ik dat lopen echt niet zitten, omdat het bij mij veel pijn veroorzaakt onderin.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je moet inderdaad wel goed naar je eigen lijf luisteren. Wat gaat, gewoon blijven doen. Maar als het niet gaat, niet doen...

11. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Denk niet dat lopen op zichzelf helpt om alles op gang te brengen... psychisch zou het wel kunnen helpen als je lopen gewoon prettig vind op dat moment. Ik zou je namelijk adviseren om gewoon te doen wat je prettig vind op dat moment.. is het lopen ga je lopen, wil je bankhangen, ga je bankhangen... zp-en is ook altijd erg gezellig.

Zelf ben ik wel heeeel rustig aan een stukje gaan wandelen tijdens de (voor)weeen, omdat ik dat prettig vond. Het hielp mij juist meer om de weeen minder pijnlijk te laten zijn.

Groetjes,
    Jem

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In beweging blijven helpt. Dat kan lopen zijn, maar ook fietsen (of sex!). Maar alleen als je lichaam er helemaal klaar voor is zal het gaan beginnen, en dan kan die beweging net even het laatste zetje zijn voor de bevalling.

Ik heb een paar uur voor mijn bevalling nog een eindje gelopen, heel fijn! Maar ik had al weken voorweeën én ook regelmatig nog gelopen en gefietst, en het is niet opeens heel snel daardoor begonnen helaas... Ook nog gesext trouwens voor de bevalling, en dat is dan weer duidelijker goed voor het op gang brengen van de bevalling (heeft te maken met een stofje in sperma).

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    anders gewoon om en om, een dag veel lopen, een dag veel bankhangen

we horen graag de uitslag :p

14. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    bedankt allemaal voor zover voor alle reacties.
    Nu zat ik weer verder te denken, en dacht zo....
    Als vrouwen nu te vroeg weeën krijgen, dan krijgen ze vaak bedrust om de activitiet te verminderen toch? Je zou dus denken dat lopen de bevalling of weeën wel op gang helpt.
    Maar rust vind ik ook wat hebben.
    Ik weet het niet meer :(:D
    Ik denk dat ik gewoon gewoon moet doen en dat de bevalling begint en doorzet als de tijd rijp is.
    Ik ben "bang" dat ik er weinig invloed op zal hebben.
    Jammer hoor, anders was ze er allang;):D

Wie weet, volgens mijn pa komt ze a.s. zaterdag om 14:00 uur.
    Ik moet er steeds aan denken en blijf hopen.
    Zou toch wel heel leuk en grappig zijn als dat ook echt zo was he;)

Deel Deze Pagina