Hoi, Ik ben morgen 23 weken zwanger. Wie weet wanneer papa de schopjes van ons kleintje kan voelen als hij zijn hand op mijn buik legt? Ik voel ze namelijk zelf nog niet als ik mijn hand op mijn buik leg. Ik voel genoeg beweging van binnen, maar nog niet aan de buitenkant. Natuurlijk is dat bij iedereen verschillend, maar ik ben gewoon benieuwd hoe lang we zouden moeten wachten... liefs, Astrid
dat kon mijn vriend al voelen bij 21 weken en heb de placenta ook nog aan de voorkant liggen denk dat het gewoon erg verschilt per persoon
Bij eerste al met 17 weken.... (heel druk en sterk kindje, wat na de geboorte al gelijk ging op twee benen ging staan, toen de vk het loopreflex controleerde...!,) Tweede met 18 weken, terwijl ikzelf deze eerder voelde dan de eerste..... (bij allebei placenta aan de voorkant)
Ik met 16 weken en ook aan de buitenkant. Papa voelde met 18 weken de kleine voor het eerst aan de buitenkant... maar daarna ook echt niet elke dag hoor!
Bij mij was het rond de 24 weken. Ook hier ligt de placenta voor. Ik moet er ook wel echt voor gaan liggen en ontspannen. In bad gaan wil nog wel eens helpen...
Hier vanaf 18 weken, toen voelde ik de kleine al 4 weken... Hij voelt het minder goed dan ik, omdat ik natuurlijk de beweging mede van binnen voel... Maar in principe: zodra jij het zelf aan de buitenkant voelt, moet hij het ook kunnen voelen. Verschilt alleen per zwangerschap wanneer dat is, maar meestal een week of wat nadat jij het voor de eerste keer hebt gevoeld...
zelf kan ik ze de ene keer wel voelen aan de buiten kant en de andere keer niet, mijn vriend heeft een paar week terug (nu 21wk) voor het eerst gevoeld, daarna niet meer(kindje stopt met shoppen als hij zijn hand erop legtt hahaha, bgeint nu al)
Ik voelde ze met 18 weken van de buitenkant... En mijn vriend met 22+3 elke keer als hij zijn hand op mijn buik legde stopte hij/zij met schoppen haha
mijn vriend voelde de kleine met exact 23 weken ik zelf vanaf 21 weken. niet dagelijks hoor. nu voel ik hem wel dagelijks en mijn vriend heel af en toe ook. lijkt wel of de kleine weet waar we op uit zijn als papa zijn hand op mijn buik legt dan is hij ineens stil
hier met 19 weken zaten in het bubbelbad van center parcs en hij opeen AAHAHHH hij trapte hij trapte (we wisten toen net dat het een hij was) en heel het bubbelbad iedereen , aahh echt waar? wat gaaf dat wij hier nou bij mogen zitten, vonden het heel speciaal ik heb zelfs een kindje laten voelen die vond het super!
Ik (een man) kan haar ook al vanaf zo'n 18 weken(ongeveer) al voelen. In het begin heel goed, maar nu verstopt ze (het wordt een meisje) zich zodra ik mijn hand op de buik van mijn vriending leg. Soms lukt het me om haar te "lokken" door aan de buik van mijn vriendin te krabbelen, dan schopt of slaat ze daar waar ik kriebelde