wanneer kan papa de schopjes voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door assepoester15, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. assepoester15

3 jan 2008
    27
    0
    0
    Hoi,

Ik ben morgen 23 weken zwanger. Wie weet wanneer papa de schopjes van ons kleintje kan voelen als hij zijn hand op mijn buik legt? Ik voel ze namelijk zelf nog niet als ik mijn hand op mijn buik leg. Ik voel genoeg beweging van binnen, maar nog niet aan de buitenkant.

Natuurlijk is dat bij iedereen verschillend, maar ik ben gewoon benieuwd hoe lang we zouden moeten wachten...

liefs,
    Astrid

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat kon mijn vriend al voelen bij 21 weken
    en heb de placenta ook nog aan de voorkant liggen
    denk dat het gewoon erg verschilt per persoon

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Bij eerste al met 17 weken....
    (heel druk en sterk kindje, wat na de geboorte al gelijk ging op twee benen ging staan, toen de vk het loopreflex controleerde...!,)

Tweede met 18 weken, terwijl ikzelf deze eerder voelde dan de eerste.....

(bij allebei placenta aan de voorkant)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

bij mij met 20 weken, maar hij moest wel veeeel geduld hebben :D

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik met 16 weken en ook aan de buitenkant. Papa voelde met 18 weken de kleine voor het eerst aan de buitenkant... maar daarna ook echt niet elke dag hoor!

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij mij was het rond de 24 weken. Ook hier ligt de placenta voor. Ik moet er ook wel echt voor gaan liggen en ontspannen. In bad gaan wil nog wel eens helpen...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vanaf 18 weken, toen voelde ik de kleine al 4 weken... Hij voelt het minder goed dan ik, omdat ik natuurlijk de beweging mede van binnen voel...
    Maar in principe: zodra jij het zelf aan de buitenkant voelt, moet hij het ook kunnen voelen. Verschilt alleen per zwangerschap wanneer dat is, maar meestal een week of wat nadat jij het voor de eerste keer hebt gevoeld...

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

zelf kan ik ze de ene keer wel voelen aan de buiten kant en de andere keer niet, mijn vriend heeft een paar week terug (nu 21wk) voor het eerst gevoeld, daarna niet meer(kindje stopt met shoppen als hij zijn hand erop legtt hahaha, bgeint nu al)

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik voelde ze met 18 weken van de buitenkant... En mijn vriend met 22+3 elke keer als hij zijn hand op mijn buik legde stopte hij/zij met schoppen haha

10. calymera

calymera Lid

24 apr 2008
    12
    0
    0
    mijn vriend voelde de kleine met exact 23 weken
    ik zelf vanaf 21 weken.

niet dagelijks hoor. nu voel ik hem wel dagelijks en mijn vriend heel af en toe ook. lijkt wel of de kleine weet waar we op uit zijn als papa zijn hand op mijn buik legt :) dan is hij ineens stil

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier met 19 weken zaten in het bubbelbad van center parcs en hij opeen AAHAHHH hij trapte hij trapte (we wisten toen net dat het een hij was) en heel het bubbelbad iedereen , aahh echt waar? wat gaaf dat wij hier nou bij mogen zitten, vonden het heel speciaal ik heb zelfs een kindje laten voelen die vond het super!

12. deefdeef

deefdeef Lid

12 sep 2008
    27
    0
    0
    Ik (een man) kan haar ook al vanaf zo'n 18 weken(ongeveer) al voelen. In het begin heel goed, maar nu verstopt ze (het wordt een meisje) zich zodra ik mijn hand op de buik van mijn vriending leg.
    Soms lukt het me om haar te "lokken" door aan de buik van mijn vriendin te krabbelen, dan schopt of slaat ze daar waar ik kriebelde

13. jootje1990

jootje1990 Actief lid

12 sep 2008
    176
    0
    0
    Vught
    Rond de 20/21 weken kon mijn vriend voor het eerst de bewegingen voelen.

Deel Deze Pagina