Dagmenu 7 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by T84, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ontbijt 6.00-6.30
    180+ 6 schepjes standaard 2 opvolgmelk
    Of een bordje met pap.
    Tussendoor ochtend 10.30
    Potje Fruit
    Lunch (na het slapen)
    Stukjes brood & 180+ 6 schepjes standaard 2 opvolgmelk
    Tussendoor middag 14.30
    Koekje + drinken
    Avondeten: 16.30- 17.00
    Potje avondeten + drinken
    Voor het slapen 18.30
    180+ 6 schepjes standaard 2 opvolgmelk + 2,5 schepjes rijstebloem
    Is dit een goed dagmenu voor 7 maanden? Of is het te weining?
    Of zal ik bij het fruit en koekje nog 100ml extra geven? Ben bang om hem te weinig eten te geven.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Het schema dat je hierboven hebt uitgewerkt ziet er prima uit. Je zoontje mag eventueel wat meer opvolgmelk. Dit kan door 210 ml water met 7 schepjes voeding te geven of door bijvoorbeeld een toetje gemaakt van opvolgmelk aan te bieden.

Groetjes, Petra

3. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor je antwoord!1
    Nog een klein vraagje, toetje van opvolgmelk? Hoe maak ik dat, is voor mij nieuw? Of is dat hetzelfde als de babytoetjes in de winkel?
    En als hij geen extra melk wil? Krijgt hij dan te weinig melk? Dan kan ik eventueel ergens over de dag nog een klein flesje geven?

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Toetjes op basis van opvolgmelk zijn inderdaad zo in de supermarkt verkrijgbaar. Tot 8 maanden mag je zoontje 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur. Als je zoontje niet meer melk wilt/hoeft houdt het natuurlijk op. Je kunt hem niet dwingen. Het belangrijkste is dat hij verder tevreden is en goed groeit.
    Eventueel wat opvolgmelk met fruit erdoorheen, soort fruitshake, kan ook lekker zijn! Of de melk koud aanbieden.
    Groetjes Angelique

Share This Page