Waar ligt je schaambot juist? Vaginale druk en pijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hoi dames,

vannacht had ik iets vreemd aan de hand. Ik lag op mijn linkerzijde en werd plots wakker van hevige pijn ter hoogte van mijn vagina en mijn linkerbeen (het been waarop ik lag) toen ik op mijn rug ging liggen trok de pijn weg.

Sindsdien heb ik een druk in de omgeving van de vagina en ik durf het zelfs pijnlijk te noemen. Het kruipt helemaal van vanvoor aan de vagina naar achter tot aan mijn staartbeentje. Net alsof alles goed geneust is door een val ofzo en ik ben zeker niet gevallen. Aan mijn buik zelf heb ik ging last... ook niet helemaal vanonder de pijn zit echt tussen de benen... :(

Heb ook al sinds het begin van mijn zwangerschap last van pijnscheuten als ik te snel omdraai of rechtsta... Ook de achterkant vanonder aan de rug en vanboven aan de billen is pijnlijk...

Als ik zit heb ik veel last, als ik loop... Als ik lig iets minder maar helemaal wegtrekken doet het niet.

Als ik lees over bekkenproblemen zie ik vaak terugkomen dat het schaambot een probleem kan geven... Ik heb dus geen flauw idee waar dat nu net zit. :$ Zou het dat eventueel kunnen zijn?

Ik zie niet in wat het anders kan zijn...

Herkent iemand dit?

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    het klinkt in mijn oren als bandenpijn. Vooral die pijnscheuten, dat is echt bandenpijn. Erg vervelend maar het hoort er bij!

3. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dit toch effe aan je verloskundige voorleggen de volgende keer dat je er komt. Hoewel ik er geen ervaring mee hebt klinkt het als bekkenpijn. Zeker omdat het nooit helemaal weg is lijkt dat mij een aandachtspuntje.

Wat ik je wel kan vertellen is dat je schaambot het botje is dat overdwars loopt net onder je buik en boven je vagina (bij je schaamhaar zeg maar).

Als je het hebt over pijnscheuten kun je ook last hebben van je banden, dat kan al heel vroeg in de zwangerschap, google even op bandenpijn (of hier op zwangerschapspagina zoeken) daar is genoeg over te lezen hoe dat voelt.

4. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ga voor de zekerheid is naar de gyneacoloog bellen (zit in Belgie)... toch het zekere voor het onzekere nemen want ik begrijp de pijn echt niet... Kan ze ook niet goed verwoorden. Het enige dat ik ermee kan vergelijken is een gekneust botje of een drukkende pijn...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het klinken als bekkenpijn.... vooral die pijnscheuten ook bij verkeerde bewegingen, dan kan het bot verkeerd over elkaar heen schuren, wat érg pijnlijk is.
    En het beurse gevoel aan de voorkant...

Ik had bij m'n eerste eigenlijk nergens last van, maar bij deze 2e zwangerschap heb ik dit soort klachten vanaf 9 weken gehad. Met 14/15 weken toegegeven ;) en naar een bekkentherapeut gegaan. Inmiddels ben ik daar alweer een week of 5 klaar, omdat het gewoon weer vrij goed gaat, hoewel ik me wel 'rustig' hou. Af en toe bij een verkeerde beweging schiet het er weer érg in en dan heb ik weer een paar dagen last.

Hopelijk kan de gyn antwoord geven wat het is!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wat jij voelt zijn waarscijnlijk 2 dingen en daardoor is het verwarrnd. je schaambot naar je stuitje.. dat is je bekken.. jep..helaas. Goede therapeut zoeken en kijken of er geen scheefstand is.voor tips gebruike even de zoekfunctie op bekkenpijn.

De pijnscheuten da''s groeipijn, heel irritant maar logisch. probeer niet te snel te draaien enz.

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedankt voor jullie antwoord...

Ik heb gisteren de gyn proberen te bellen maar ze heeft het blijkbaar wel héél druk. Je kon gewoon niet binnengeraken na een tijdje gaf ik het op en heb ik haar een mailtje gestuurd. De pijn is gaan liggen dus het is niet meer dringend denk ik.

Pas op voel het nog wel hoor maar ik denk dat alles daar beneden super hard aan't werken is en mss zijn het idd wel twee zaken door elkaar.

Kan de gyn vaststellen of het om mijn bekken gaat? Nog een weekje en ik moet naar haar toe... Dus als de pijn zo op en af gaat wil ik die week nog wel wachten.

Verder zou ik mijn kindje méér méér méér willen voelen. :D

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De pijn die jij beschrijft, ook met de pijnscheuten enzo erbij heb ik ook, alleen bij mij is het bandenpijn.
    Ik heb het ook vaak als ik een iets te grote stap moet maken dan krijg ik ook een pijnscheut.

Ik vroeg toen aan de VK wat het kon zijn en zij zei bandenpijn.

Sterkte iig het is geen pretje.

Deel Deze Pagina