Is ook makkelijk praten als je nog geen 70 bent en je niet de beslissing hoeft te nemen over het bewust achterlaten van je partner, kinderen en kleinkinderen. Mijn vader is 74 en is nog zo fit als een hoentje. Zou het echt heel erg vinden als hij die keuze zou moeten maken omdat er anders geen plek meer is.
Overal wordt geprotesteerd, maar Nederland is daar gewoon koploper in. In andere landen zijn mensen over het grote geheel toch wel volgzamer. Wij zijn maar een mini landje hè
Jij verwijt mij dat ik alles baseer op eenzijdige informatie en dan verwacht je van mij dat ik nog in discussie ga inhoudelijk??
Ik vind zelf voorkomen beter dan genezen. Verder zullen medicijnen meer bijwerkingen geven en minder effectief zijn. En het is duurder. Ik ga er nog steeds vanuit dat we in de toekomst niet meer massaal hoeven te vaccineren tegen corona. Daarnaast is een medicijn natuurlijk prettig om achter de hand te hebben. Hier ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Ik denk namelijk dat wanneer er onvoldoende capaciteit in de zorg is voor coronapatienten, dat mensen uit zichzelf maatregelen gaan treffen of zich gaan laten vaccineren. Alles om de kans te verkleinen om besmet te raken en eventueel zorg nodig te hebben, dat dan niet voorhanden is. Alleen ik vind dit ethisch gezien niet kunnen.. On topic. Ik ben zelf gevaccineerd, dus voorlopig zullen veel maatregelen mij persoonlijk niet raken. Maar de tweede schoolsluiting vond ik voor mezelf wel op het randje van mijn grens. Ook de coronacheck rondom sporten (het actief uitvoeren ervan dan) vind ik een lastige. Mijn grens ligt wel echt bij een coronacheck op het werk, school en in mindere mate bij winkels.
Die smileys verhullen echt niet hoe jij er tegenaan kijkt hoor. Laat ze gerust achterwege want ik vind jouw bijdragen vaak echt om te janken. Jij weet blijkbaar hoe het eraan toe gaat in die staten? Niet zoals jij dit loopt te verkondigen dus. Je roept maar wat met je zogenaamde ‘statements’. Hoezo zijn alle maatregelen daar opgeheven?? Echt, iets met een klok en een klepel.
Nou, niet gelijk zo op de kast gaan zitten. Ik vind sommige bijdragen ook om te janken maar iedereen mag zijn mening hebben dus jij ook. In Florida zijn sinds 3 mei 2021 alle restricties opgeheven. Geen afstand, geen verplichte prik, geen mondkap etc. Wel voorlichting etc. https://www.google.com/amp/s/amp.usatoday.com/amp/4923900001 op andere overheidssites van florida vind ik ook niets over een verplichting van iets hooguit informatie en mogelijkheden. In Texas zijn er ook alleen nog recommendations en geen mandates meer. Zoals ik nu heb gescand op deze website: https://www.dshs.texas.gov/coronavirus/default.aspx#ifsick Ik kijk in elk geval wekelijks „the highwire“ omdat ik dat interessant vind, ookal voor maart 2020.
Wat hier bijv. niet genoemd wordt is dat veel (internationale) bedrijven in Texas hun medewerkers hebben verplicht het vaccin te nemen. Een van die bedrijven is de werkgever van mijn man. En dat er nu gewerkt wordt aan het (verplicht?) vaccineren voor kinderen onder de 12. Mag je er straks nog wel naar school zonder prik? Het is niet zo zwart-wit als ‘wel’ en ‘niet’ restricties, mondkapjes zijn niet het enige issue als we het hebben over restricties. Ook heeft Texas verhoudingsgewijs enorm veel coronadoden te betreuren, maar laten we dat voor het gemak ook maar even buiten de statements laten dan.
Elke grens is al overschreden. Maar hebben nu geen keus en moeten het maar laten gebeuren. En als zij het gaan verplichten en drukken doormiddel van werk dan is het einde zoek.
Dat er voor enkele bedrijven andere regels gelden dat vind ik raar maar ik las inderdaad dat de governor van florida een wet heeft getekend die dit onmogelijk maakt en dat dit in texas niet zo is. Voor scholen is helemaal belachelijk maar dat zal dan niet overkoepeldend uit de staat komen maar eventueel per school omdat er geen verplichtingen meer zijn slechts nog adviezen. In Amerika mag je nog homeschoolen, daarmee kun je het dan nog omzeilen.
Tja, Amerika heeft ook veel private schools, die maken hun eigen regels. De ouder betaalt. Zo is het één op één vergelijken van landen en zelfs staten hetzelfde als appels met peren vergelijken. De hoeveelheid doden hangt daar ook samen met het slechte sociale en gezondheidsverzekeringsstelsel. Je bent ziek, onverzekerd en bij ziekmelden krijg je geen salaris. Dus blijf je doorwerken en besmet je anderen die vervolgens weer in hetzelfde schuitje zitten. En enig idee hoe duur het daar is om je te verzekeren? Hoe valt dat te vergelijken met een land waarin iedereen (verplicht en betaalbaar) is verzekerd en je bij ziekte krijgt doorbetaald. En waar je bovendien zelfs bij een coronapiek gewoon wordt opgenomen. Echt, mensen realiseren zich soms gewoonweg niet in wat voor positie we hier zitten. Maar goed, alles is relatief hè?
Ik heb hem puur voor mezelf genomen. Ik werk in een praktijk waar de mensen het niet zo nauw nemen met de regels en ik kreeg echt weerstand om sommige mensen te behandelen. Dit was voor mij een reden maar heel eerlijk heb ik hem ook genomen voor de QR code zodat je niet iedere keer dat geouwehoer hebt als je eens met vakantie gaat ofzo, niet gedacht om dat ding nu straks voor iedere scheet te moeten laten zien. Mijn oudste kinderen zijn nog niet gevaccineerd en als ze hem nemen is het ook enkel en alleen om hun vrijheid te kopen. Ik ben daar heel eerlijk in en ga daar ook geen mooie verhalen over ophangen dat ze het voor hun medemens etc doen. Het is zoals het is.
Excuus voor de late reactie, mega druk op het werk vandaag, maar mijn uitspraak refereerde naar 'de man van zes miljoen'. Je weet wel: die held met zijn bionische oog en arm en andere gaven. Misschien een beetje naïef van mij dat ik die link met de holocaust niet had gelegd. En geloof het of of niet: die link had ik dus écht niet gelegd.
Het invoeren van de QR code als toegangsbewijs voor openbare ruimtes is toch echt wel mijn grens. Ik heb te maken met veel mensen in het onderwijs waarvan een deel niet gevaccineerd is. Ieders eigen keuze, maar moeten we daarom mensen gaan buitensluiten van onderwijs? Moeten zij zich elke dag bij de GGD laten testen als ze ergens naar toe willen omdat ze dat groene vinkje willen bemachtigen? Kunnen wij niet gewoon vertrouwen op het gezonde verstand van onze medemens, dat men thuis blijft bij klachten? Nee, maar: "We beschermen de ongevaccineerden door hen paria's te maken in onze samenleving", dat is wat ik tussen de regels door lees en dat staat me enorm tegen. We creëren een tweedeling in onze maatschappij waarbij mensen afgestraft worden voor hun (vrije) keuze. De maatregelen zouden voor iedereen even zwaar moeten gelden en niet alleen die kleine groep die niet gevaccineerd is hard treffen. Ik ben gevaccineerd. Mijn keuze. Betekent niet dat ik achter dit beleid sta.
Als een rijbewijs hebt mag je autorijden en als je geen rijbewijs hebt niet... ook tweedeling. Je kunt het ook zo zien dat je moet aantonen dat je minder besmettelijk bent. En dat mag je op 3 manieren doen (herstelbewijs, testbewijs of vaccinatiebewijs). Wat je hebt dat weten ze niet als je de QR code laat zien.
Dan stevenen we af op een regelrechte ramp. Financieel maar zeker ook qua mensenrechten. Dat gaat zoveel ellende opleveren dat een massale opstand met alle bijkomende ellende me gewoon nodig lijkt.
Omg dit is echt de domste vergelijking die ik lang gehoord heb. Nogal een verschil om rijles te volgen of om jezelf in te laten enten. Zonder rijbewijs is er maar 1 consequentie niet autorijden zonder qr wordt je vrijheid beperkt of wordt je verplicht om te testen. Zelfbeschikking wordt aangetast. Nou ik weet wel wat ik kies. Ik pak de fiets wel! Edit ik snap heus wel wat bedoeld maar de vergelijking kun je gewoon niet maken..
Dit klopt ten delen. Gouverneur Desantis verzet zich hevig tegen het verplichten van maatregelen en vaccinatie binnen Florida maar kan niet alles aan banden leggen. Zo hebben meerdere grote organisaties covid vaccins wel degelijk verplicht voor werknemers (een aantal zorgcentra en Disney om een paar voorbeelden te noemen). Mogelijk krijgen ze een boete opgelegd, ik weet niet of dat kan en zo ja of dat ook echt gaat gebeuren, maar vooralsnog zijn er wel degelijk vaccinatie verplichtingen helaas. De scholen binnen Florida lijken het covid vaccin niet te kunnen gaan verplichten omdat Desantis dit verboden heeft. Zouden school districten hier wel voor kiezen verliezen ze hun staatssteun, dus hopelijk voorkomt dit in ieder geval verplicht vaccineren voor kinderen. Er is ook een enorme rel geweest omdat mondkapjes niet langer verplicht mogen worden en veel school districten hier tegenin gegaan zijn, de rechtszaken hierover lopen nog steeds. Intussen hebben ouders in ieder geval de mogelijkheid om schriftelijk aan te geven dat hun kind geen mondkapje hoeft te dragen op school. De besmettingen in Florida waren dramatisch, de situatie in de ziekenhuizen is echt wel kritiek geweest, maar Florida heeft nu zo’n beetje de laagste besmettingscijfers binnen de grote Staten, de ziekenhuizen lijken weer tot rust te zijn gekomen en de maatregelen zijn te verwaarlozen. Hoe het in Texas zit weet ik niet precies, behalve dat ze inderdaad alle maatregelen vanuit de staat in 1 klap opgeheven hebben een tijd geleden.