Daarom had ik nog niet gereageerd in dit topic. We zijn met zijn allen in een verschrikkelijk iets beland waar we mee moeten dealen. Dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Het kost moeite om mijn hoofd boven water te houden. Dus de vraag wanneer is het genoeg of waar trek je de grens is voor mij geen realistische. We moeten hier doorheen.
Anderhalf jaar was voor veel mensen goed te doen maar voor velen ook niet hè. Ik vond het een jaar goed te doen. Daarna begon het mij op te breken. Toch netjes aan de maatregelen gehouden. Vloekte in mezelf maar je doet het zoals iedereen. Bij sommigen werd het na een maand teveel en sommigen zouden dit nog jaren kunnen volhouden. Dat is bij iedereen anders. Corona heeft niet alleen gezorgd voor meer zieke mensen. Psychisch hebben de maatregelen voor heel veel kwaad gezorgd. Veel respect voor iedereen, we hebben het allemaal samen gedaan en we doen het nog steeds allemaal samen. Maar veel mensen en kinderen gaan er echt aan onderdoor. En dan nu het gevaccineerden en ongevaccineerden verdeeldheid. Dat is voor velen echt de druppel. We zagen het een beetje normaler worden, om het dan nog erger te maken dan ooit tevoren. Jarenlang kwam discriminatie dagelijks tevoorschijn, dat dit echt veranderd moet worden. Om nu mensen echt in te delen in 2 groepen. Dus ja, na anderhalf jaar is het genoeg. We gaan niet terug naar de maatregelen, de maatregelen worden erger dan in het anderhalf jaar is geweest. Iedereen heeft gedaan wat die kon, echt iedereen. Om dan nu ineens een grote groep die ook de maatregelen hebben gevolgd helemaal opzij te schuiven. Het enige wat zij niet willen is een vaccin in hun eigen lichaam wat een vrije keuze hoort te zijn.
Precies! Het begon met flatten de curve en inmiddels ruim 80% gevaccineerd en we zijn bijna 2 jaar verder en verder verwijderd van normaal dan ooit. De maatregelen worden steeds erger, stapje voor stapje. Het wordt alleen maar erger nog.
De grens ligt bij mij wel dat de reguliere zorg lijdt onder en wordt afgeschaald door de covid19 opnames. Ik denk dat dit uiteindelijk veel meer schade aanricht dan we nu kunnen vermoeden. Dus misschien een code zwart beleid aan de hand van covid19. Ik hoop dat ik hiermee niet mensen onnodig kwets, maar zou niet weten hoe het anders op de LANGE termijn op te lossen is.
Maatregelen steeds erger? Hebben wij de afgelopen 1,5 jaar in hetzelfde land gewoond? Ik herinner me schoolsluitingen, avondklokken, praktische onmogelijkheid om naar het buitenland te gaan, en in bibliotheken, zwembaden, sportscholen en horeca... oh ja die waren maandenlang gewoon dicht! Dussss.... hoe zijn de maatregelen erger dan ooit???
Ah ja, ieder zijn ding hè, wat je niet ziet bestaat niet maar het zal vanzelf duidelijk worden, voor iedereen omdat iedereen betroffen is. Dat mijn standpunten controversieel en afwijkend zijn is mij wel bekend maar juist daarom wil ik het ook melden omdatber genoeg mensen zijn die alleen nogmaar zwijgen omdat ze gewoon geen zin meer hebben om goedkoop neergesabelt te worden door realiteitsontkenners
Nog niet hoor, zo slecht heb ik het totaal niet. Ik waardeer een dagje niet thuiswerken of een uitstapje veel meer als eerst zelfs. En gaat dat er weer een tijdje af, ook prima..niet bepaald een eerste levensbehoefte. Ik heb het even moeilijk gehad toen de werkdruk immens was én ik mn kind ook nog thuisschool moest geven, maar dit was achteraf een redelijk korte tijd. Als ik de mensen in de zorg bij hun immense werkdruk kan helpen door me aan meer regels te houden dan doe ik dat met liefde. Bij ons is de werkdruk nog wel altijd hoger door Corona, maar te doen (GGD). Overigens werk ik sinds kort maar weer 1 dagje op kantoor, niet eens de helft waar ze nu naar terugwillen Maar ik heb makkelijk praten, ik hoor en zie schrijnende situaties door Corona... wij hebben een prima huis om beide thuis te werken, beide nog gewoon onze baan, maar 1 kind, iedereen redelijk gezond om ons heen. Kunnen familie en vrienden opzich vaak genoeg zien. Ja dan heb je het niet zwaar he. Ik vind trouwens helemaal niet dat iedereen alles gedaan heeft wat ie kon. Ik zie/zag zoveel feestjes, niet testen bij klachten, gewoon naar het werk gaan etc etc etc.. Ik zie wel heel veel mensen onnodig klagen en enorm lelijk doen. Die verdeeldheid etc en het veroordelen, dat vind ik wel naar.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik in de juiste versie van de werkelijkheid verkeer, dank je. Ik zou het waarderen als je de historie in zijn waarde liet.
Mensen worden verdeeld in groepen. Dus ja de maatregelen zijn in mijn ogen erger. Ipv discriminatie uit te roeien wordt discriminatie nu toegejuicht. Krijg je een schouderklop als je de buurvrouw of je broer niet meer wil spreken of aankijken omdat ze ongevaccineerd zijn. Mensen verdelen in groepen is een extreme maatregel ja.
Voor jou misschien niet. Maar een goede maand geleden mochten mijn zoon en ik nog zonder beperkingen overal naar binnen. Nu moeten we testen terwijl de gevaccineerden zonder testen (misschien wel besmet) gewoon overal naar binnen mogen. Hoe krom! Dus ja, het voelt voor mij echt extreem deze buitensluiting, zeker met het evt 2G systeem in het vooruitzicht. Ik vind het echt walgelijk deze wereld waarin ongevaccineerde mensen worden gedegradeerd naar tweederangsburgers. En ja, zo heftig voelt het voor mij wel.
Geen idee wie aanmoedigt om met mensen niet meer te praten, dus daar kan ik helemaal niks mee. Wie ervoor kiest om niet te vaccineren, wordt gevraagd om op een andere manier (testbeleid) bij te dragen aan het beperken van de besmettingen. No more free rides.
Ik ook en nogmaals een vergelijking is geen gelijkstelling maar goed. Het gaat hierbij vooral om het uitsluiten en stigmatiseren/schuld toewijzen van en aan mensen die een geheel grondrechtelijk beschermde keus maken. Dat mag blijkbaar niet gedaan worden maar de onschendbaarheid van het eigen lichaam en de vrijheid van godsdienst zijn toch beide een grondrecht. Dus omdat het nu om een ander recht gaat mag er geen vergelijking gemaakt worden? Omdat de ongeprikte nog niet met zijn allen verbannen zijn naar een onbewoond eiland maar er wel over gesproken wordt op tv en hartelijk om gelachen wordt? Het is echt verbijsterend om te zien hoe snel mensen mee gaan in deze foute grappen en hoe snel het brein blijkbaar dan ook echt gaat vinden dat de ongeprikte de hoofdreden zijn voor de overbelasting van de zorg. Dus niet alleen de letterlijke daden tellen mee in de vergelijking maar veel meer ook de gebruikte technieken. En dan komt nu de troef dat ongeprikten steeds meer zouden radicaliseren steeds vaker in het nieuws. Mijn vermoedden is dat, in combinatie met de in 2020 aangenomen wet “gedwongen behandeling bij vermoedden op een psychiache aandoening zonder tussenkomst van de rechter” dat het wel eens een mooi motief kan zijn om ongeprikte die iets vinden van de aan hen opgelegde schuld en beperkingen gemakkelijk kunnen worden opgepakt en weggemoffeld onder het mom van “als je niet geprikt wenst te worden dan ben je radicaal en een gevaar voor de samenleving”. Dit is uiteraard speculatie maar het ligt voor mij in de lijn der verwachting als we nu kijken wat er allemaal al over niet geprikte gezegd mag worden.
Deze wet is aangenomen op 1 jan 2020 voor het hele corona gebeuren. Daarbij is het goed dat deze wet er nu is, weetje hoe lastig het soms is om iemand op te laten nemen die zichzelf van het leven wil beroven? Of anderen fysiek wat aan wil doen vanwege psychische staat? Maar de regering wist natuurlijk al waar we nu zouden zitten en dacht we zijn het voor en we nemen deze wet vast aan!
En weet je hoeveel tijd er aan zo’n wet vooraf gaat voor die ingaat? Echt jaren en met heel veel voorbereiding.
Ja dat zal zeker zo zijn geweest maar de wet komt dan ook wel goed uit. Event 201 was een test met een corona virus welke in oktober (of was het november) 2019 uitgevoerd werd. Zeker alles toeval dat er in wuhan op 20.01.2020 de eerste besmetting werd geconstateerd. We worden al veel langer bedondert dan sinds corona maar nu wordt het voor iedereen wel heel inzichtelijk.
Is het misschien een idee dat jij een topic opent over jouw versie van hoe het zit? Dat we dit topic een beetje houden waar het voor is?
En ik vind juist dat iedereen moet testen voor toegang bij evenementen. Wij hebben dus corona. En zijn gevaccineerd. En 2 dagen voor mijn vriend zijn positieve test is hij nog bij een festival geweest. Waarschijnlijk hebben wij dus bijgedragen aan de besmettingen. Ik vind het dus walgelijk deze tweedeling.
Ben ik met je eens dat de tweedeling verschrikkelijk is, schandalig, bijna misdadig. maar dan nog zijn de maatregelen echt minder erg nu imo. Scholen zijn niet gesloten en dat vind ik een van de ergste maatregelen die er genomen is. Kinderen horen naar school te gaan. Basisbehoefte. Thuisonderwijs is echt geen manier om ouders thuis te houden. Verschrikkelijk. Sporten kun je ook buiten, zwemles is een mouw aan te passen. Schoolzwemmen invoeren wellicht. ( lijkt me sowieso geen slechte optie) Bibliotheek kan met reserveren en afhalen, net als zoveel andere dingen. Economisch gezien kan er geen lockdown meer komen. Gewoon echt niet. Maar wat dan wel? Er is gewoon geen simpele oplossing voor dit probleem. Enige wat ik echt niet snap is dat mensen met een groen vinkje zonder testen met honderden Bij elkaar kunnen komen zonder negatieve test. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten. In een restaurant is de kans op besmetting dan nog veel kleiner dan op een indoor festival of concert. De grens is hier zo goed als bereikt maar mochten de scholen sluiten ga ik in staking! Scholen open dan maar geen feestdagen. Ik snap sowieso de hype rond de feestdagen nooit zo. Samen zijn met je familie kan ook op 28 december of 16 februari of iedere ander dag van het jaar..
Zou hij positief getest hebben dan als hij een dag voor het festival getest zou hebben? Wie zegt dat hij toen al besmettelijk was? Ik ben het echt eens met je punt hoor maar hoop dat je je niet te veel zorgen maakt om het mogelijk besmetten van anderen want dit staat echt niet vast.