Een zelftest die betrouwbaar die je mag laten zien met bijv. De datum van die dag erop geschreven, zou al veel beter zijn. Ik noem maar ff een gekke dwarsstraat want dit is natuurlijk redelijk fraudegevoelig omdat je later de datum erop kan schrijven. Maar zoiets zou al helpen. Het is gewoon echt niet te doen
Ja of een blaastest bij de ingang? Wat we ook kunnen doen is gewoon stoppen met alle maatregelen. En dan jammer de bammer als je het ziekenhuis ik moet. Dood gaan we toch een keer
Zoiets ja! Tsjah alle maatregelen schrappen, ik weet niet. Ik denk wel echt dat het tijd wordt om heel kritisch te gaan kijken naar behandeltrajecten. Ik denk dat er voor patiënten op een verpleegafdeling best ruimte zat is, maar het punt meer op de ic zit. Ik zou als ik 70+ was zeggen geef mijn plekje maar aan iemand die het harder nodig heeft Het leven is inderdaad eindig. Misschien komen we nu wel op dit punt De vaccinaties helpen niet zoals gehoopt. Ik had het er pas met mijn oma over, ze zei leven wil je altijd, maar van de jonge mensen vraagt dit onevenredig grote offers en daar ben ik het volkomen mee eens.
Met 70 jaar zou je dat zeggen? Met een beetje pech moet je dadelijk tot je 70ste werken. Heel veel mensen van die leeftijd en nog veel ouder staan nog midden in het leven en zijn super vitaal. Die dragen hun steentje bij aan de maatschappij door bijv veel vrijwilligerswerk en mantelzorg te doen, door op de kleinkinderen te passen. En die mensen die moeten nu maar zeggen dat ze geen behandeling meer willen.. nee, compleet niet met je eens dat dat ook maar een optie is. Maar goed, laat elke 70plusser die dat wel wil doen dat maar doen dan.
Ik zeg dat ik dat zou zeggen Als ik zie wat een ic opname met je doet, ja dat denk ik wel echt Sowieso is de kans dat je dat op die leeftijd op de ic overleefd behoorlijk klein. Komt bovenop dat het zo intens veel van je lichaam vraagt. Dus ja dat zou mijn afweging zijn. Als we in deze situatie zitten hè waarbij alle zorg in het gedrang komt.
Ik ben niet voor QR code bij zwemles dat eerst, maar bij het zwembad waar mijn jongste op zwemles zit is het met zwemles echt vol en druk. Op een vrij klein stuk in het zwembad zitten een heel clubje ouders. Te kijken en te wachten. 4 groepen zwemmen tegelijk, zo'n 30 kinderen en evenzoveel ouders. Tegen het einde van de les komen de 4 volgende groepen binnen, net zoveel kinderen en ouders. Dan is het daar echt volle bak. Nee we staan geen 15 minuten hutje mutje, maar de kans dat je dan besmet wordt is zeker aanwezig. Ik wacht maar af tot vanavond wat er definitief veranderd.
En Dat blijft ook aangezien er dan alleen gevaccineerden komen die zich echt niet gaan laten testen elke week of twee keer per week en het dus bij zich kunnen dragen zonder te weten.
Maar die hebben dan weer niet zoveel kans om in het zkh te belanden. Tenzij er sprake is van onderliggend lijden.
Zeker. En daar besmetten ze anderen. En ook daar geldt weer dat het geen probleem is zolang dat gevaccineerden zijn. Maar dat ongevaccineerden meer risico lopen.
Ja dat laatste snap ik. Maar ik ben het niet met je eens dat de kans klein is als je 70 jaar bent dat je dan de ic overleefd. En ook niet dat dat perse grote schade aanbrengt. Van dichtbij de positieve voorbeelden gezien. Maar goed, we hebben ieder onze eigen visie hierop dat is wel duidelijk.
Hoe oud zijn de mensen om jou heen van 70 dan? De mensen van 70 en net wat ouder die ik om me heen heb zijn in mijn ogen nog redelijk jonge mensen. 70 is helemaal niet oud vind ik?
Het 1e: Net als zonder vaccin, dus? Met het 2e ben ik het absoluut eens. Als je geen corona wilt, als je jezelf als risicogroep beschouwt, zorg je zelf voor je bescherming. Anderen kunnen daar een heleboel aan bijdragen, maar zouden niet verplicht moeten worden.
Nou, als je niet gevaccineerd bent en je hebt geen onderliggend lijden heb je een kleiner risico om in het zkh te belanden dan als je niet gevaccineerd bent en ook geen onderliggend lijden. Maar ik mis nog steeds een beetje informatie van de overheid over wie er nou in het ziekenhuis komt en wat hun gezondheid voor Corona was.
Ik ken dus serieus een aantal mensen in mijn omgeving die jong(25-35) , fit en gezond waren maar toch long covid op hebben gelopen. Maar niet in het ziekenhuis beland of op de ic. Maar nog wel steeds buiten adem na een jaar wanneer ze de trap oplopen. Het is echt wel iets meer dan gewoon een griepje.
Die long covid was voor ons de reden om te vaccineren. Niet dat de kans op IC of ziekenhuisopname zo denderend leek. Overigens in onze omgeving ook een relarief jonge duurloper die op de IC kwamen (31) je zou verwachten dat de ouwetjes daar voor gaas gingen aangezien die ook positief testte die periode, maar nee de sportiefste van t stel die heeeeel bewust was van gewicht en voeding lag met een buis in zn strot. Familie lid was maart vorig jaar de pineut, niet heel heftig ofzo...ja 3 weken later kwam de dreun...Ze is nu sinds ongeveer een maandje weer begonnen met uren opbouw op dr werk. En zo zijn we er meer tegen gekomen dat we t net roulette vonden worden. Nope nope nope, die long covid mogen ze van mij houden. Maar ik vertrouw ook niet volledig op die vaccinatie en neem t risico gewoon liever niet waar t in mijn keuze ligt. Man zn werk en dochter school/bso gaat wel gewoon door.
Die mensen zijn gewoon 70 Je hebt gelijk 70 is totaal niet oud. Maargoed als de zorg op ploffen stond en ik zou 70 zijn in deze omstandigheden, zou ik liever mijn plek op de ic geven aan iemand die meer overlevingskansen had dan ik. Dat was mijn punt. Maar gelukkig maken artsen die keuze en niet ik