smetten in de nek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn meisje kwijlt momenteel echt behoorijk, kleertjes zeiknat en allemaal rode uitslag in haar nekje. Ik had bepanthen gesmeerd, maar dit wordt vies plakkerig. Talkpoeder werkt goed, maar dat krijg ik er haast niet tussen en met poederen is het lastig om niet in dr gezicht en mond te poederen, lijkt me niet de bedoeling :D
    Iemand DE oplossing?

2. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    lees even mee, mijn meisje heeft nog niet uitslag maar kwijlt met de dag meer heb ik het gevoel. en als ze op haar rug ligt dan ook nek en achterhoofd helemaal nat.

3. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Mijn mannetje heeft dat ook, wat wij hebben gedaan is een rolletje maken van een handdoek en die in zijn nek leggen en dan kun je het met babyolie goed schoonmaken, wrijf je zo al het vuil weg ( gaat beter als met water ) en dan kun je ook gemakkelijk poederen. Nu vind die het helemaal niet erg meer en doen we het zonder rolletje en hij blijft heel rustig liggen tot we klaar zijn.

Hopelijk heb je er wat aan!!

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier ook een dame die veel kwijlt en ook smetplekken had voorheen. Maar nu ik haar toch elke avond in bad doe en de smetplekken erg goed droog maak is het nagenoeg wel weg. Soms een beetje rood maar meer niet. Wil er dan af en toe nog een een beetje sudo creme op doen, dat werkt dan ook prima. Ondertussen heeft ze trouwens wel altijd een slabbertje om als ze wakker is (spuugt ook redelijk vandaar) dat vangt al veel kwijl op.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja je hebt er speciale slabjes voor die echt in de nek/hals zitten met een anti doorleklaagje ik heb ze van Mum 2 Mum wonder BIB

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedoel je een hydrofiele doek? Anders krijg je dat toch nooit in zo'n nekje? En dan met een handdoek met baby olie schoonmaken? Blijft het dan niet veel erger plakken???

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik gok dat sudocrem hetzelfde werkt als bepanthen? Werd hier erg plakkerig, misschien omdat het toch warm blijft ( en vochtig).
    Slabbetje ook geprobeerd, helpt wel voor de kleding, niet voor dr nekje.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Even gegoogled, ik ga er een bestellen, lijkt me ideaal!!!!! Bedankt!!! Hopen dat t ook echt werkt, dus niet zoals bij een gewone slab!

9. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Maakt niet uit, gewoon ergens een rolletje van maken zodat het hoofdje iets naar achter hangt! Gewoon met een hydrofiel washandje!! Hihih was vergeten er bij te zetten dat je daarna met een schoon hydrofiel washandje met water dan deppen en daarna poeder erop. Maar met de babyolie haal je het vuil er makkelijker af dan met alleen water ( moet je zo schuren ) das ook fijner voor je kleintje!

Hier heeft het goed geholpen, en nog steeds.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Aha, ok, ga ik dat eens proberen, vuil gaat inderdaad zo oprullen :(

Ik heb trouwens 2 van die bandana slabbetjes besteld, ziet er leuk uit en als het helpt! Voor de meeste soorten outfits een bijpassende! Hopen dat ik ze snel heb!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Goed een slabber gebruiken en regelmatig even droog maken.
    Bepanthen zalf smeren op de plekjes

12. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Laat me even weten of het lukt en hoe je het ervaart! Ben wel benieuwd ;)

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik doe altijd talkpoeder op mijn hand zodat het inderdaad dus niet in het mondje komt en dat smeer ik dan in de plooitjes...is even vervelend maar beter dat dan een rood nekje denk ik altijd maar...

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zo probeer ik het ook weleens, maar ik kan er maar moeilijk tussenkomen. Vaka doe ik het op het aankleedkussen en hou ik een speeltje of iets boven dr hoofd en beweeg ik daat zo, zodat ze naar boven moet kijken en ik bij dr nekje kan. maar probeer dat maar eens uit met maar 2 handen.....:p

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    haha ja sinds ik mama ben ben ik veel handiger geworden met een hand! nu kan ik pas echt twee dingen tegelijk. allemaal door dit soort capriolen! maar fijn is het niet nee ;)

16. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja het is even doen of je 4 handen hebt ipv 2, maar ik deed ook het poeder eerst op mijn vingers en dan in het nekje smeren. Je krijgt er op den duur handigheid in :D

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Wij gebruiken sudocreme, elke dag goed schoonmaken met
    Olie en wederom sudocreme smeren.nagenoeg geen smetplek
    ken meer

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    sudocreme en bepanthen wordt hier zo plakkerig?? Hier wel een meid met een flinke onderkin hoor..... misschien dat dat uitmaakt?

Deel Deze Pagina