Reflux en nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ons meisje van 5 mnd heeft kma en verborgen reflux. Voeding krijgt ze neocate en voor reflux nexium 1 zakje per dag. Toch heeft ze nog veel last. Hoeveel nexium geven jullie, kan ik ook 2 zakjes per dag geven? Nog andere tips?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ophogen van medicatie moet altijd in overleg met de arts die het voorgeschreven heeft. Het kan best zijn dat je meisje nu wat meer nodig heeft dan eerst, maar dat moet je echt met je arts overleggen, niet zelf mee gaan klooien. Het verschilt denk ik erg per kindje, mijn dochter heeft altijd genoeg gehad aan een half zakje per dag en krijgt nu zelfs nog maar 1,5 mL maar ze kan nog steeds niet zonder.

3. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    #3 sietske, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    Wij geven de nexium 's ochtends.... even goed laten staan zodat het dik wordt, vanuit de 1-2-3 speen stand 3 leeg laten drinken en dan laat ik mijn zoontje eerst een kwartier zitten voor ik zijn fles geef.

Hoelang krijgt ze al de neocate en de nexium? het kan wel 2 weken duren voor het echt werkt!

4. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wij geven het na de fles. Is het beter voor de fles?

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    NÓÓIT zelf gaan rommelen met de dosering maar altijd in overleg met de kinderarts!

Vóór de voeding geven hebben wij als advies van de kinderarts gekregen. Wat verder helpt bij reflux: na elke voeding half uurtje rechtop houden, dus niet meteen laten liggen. Bedje en box schuin zetten zodat ze niet helemaal vlak ligt.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, heb je de bijsluiter niet gelezen? Je moet Nexium op een lege maag geven, anders werkt het niet; het legt een beschermend laagje op de maagwand dus daar moet de maag wel leeg voor zijn.

Wat iemand anders hier al schreef; 's ochtends eerst Nexium geven en dan minimaal een kwartier, liever nog een half uur, wachten en dan de voeding.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hoeft niet perse op een nuchtere maag, dat heeft mijn eigen huisarts zelf gezegd

wij geven eerst de fles om 07.00, en om 09.30-10.00 krijgt zij fruithapje en daar gooi ik de nexium door heen, dit doe ik al bijna 3 maanden zo en dat gaat echt perfect
    wij hadden eerst een half zakje en was ook niet voldoende en nu geven we een heel zakje

uiteraard wel in samenspraak met de HA geweest
    hij zei wel, het werkt 24 uur dus altijd om dezelfde tijden geven

Deel Deze Pagina