Voor mijn zijn relaties in de vorm van vriendschappen of kennisen met het zelfde geslacht prima. Als je er voor open staat kunnen dat soort relaties overal onstaan. Op het werk, in de supermarkt, op het schoolplein, in de sportschool/club enz. Mijn man meerdere kennissen op de sportschool ontmoet waar hij al 15 jaar sport. Van een aantal heeft hij ook het telefoonnummer (mannen en een vrouw). Over de vrouw was hij niet meteen open. Wat ik erg jammer vind, maar ik begrijp zijn reservering wel om het te vertellen. Hij heeft ook wat vrouwelijke kennissen van school vroeger. Ik heb eigenlijk niet echt mannelijke vrienden en kennissen meer waar ik app contact (en dat soort dingen) mee heb. Mijn man heeft er totaal geen probleem mee als dit wel zo is.
Mijn man was een poos geleden in de stad met een vriend. Die vriend kwam een bekende tegen die daar samen met haar vriendin was. Allebei vrijgezel. Toen zijn ze samen wat gaat drinken. Alle alarmbellen gingen af. Niet perse alleen voor mijn man maar voor zijn vriend. Achteraf was het dus foute boel. Ik luister dus naar mijn onderbuikgevoel en als het niet kloppend voelt dan is dat mijn grens. Mijn man vertelde het gelukkig ook meteen thuis en toen hij later een berichtje van haar kreeg liet hij het meteen lezen.
Wij zijn ook totaal niet jaloers Ik zelf geen 'goede vrienden ' van het andere geslacht.. m'n man heeft wel een goede vriendin waarmee hij ook regelmatig afspreekt, ze komt ook regelmatig hier thuis trouwens dus ik maak me daar echt geen zorgen om. Zolang ze niks van intimiteit of gevoelens gaat laten zien aan hem oid dan is het allemaal prima. (Wat ik ook totáál niet verwacht haha). Tuurlijk heb ik ook wel momenten van jaloezie, toen ik m'n man net leerde kennen appte hij nog met een meisje waar hij een tijd verliefd op was voor hij mij leerde kennen, toen hadden we een relatie en ging ze ineens interesse tonen en foto's van haar sturen.. dat vond ik dus niét oké, dus snel afgekapt haha. Verder nooit geen problemen gehad als het om zulke dingen gaat. Gelukkig
Wat bedoelen jullie met «geen intimiteit»? Doelt dat dan ook op de intensiteit en intimiteit van de gesprekken? Want als je beste vrienden bent, dan gaan gesprekken toch sowieso diep?
Ik denk dat ik hierbij meer waarde hecht aan mijn intuïtie. Zou hij bijvoorbeeld ijdel gaan worden dan zou ik mij wel gaan afvragen waarom dat is (omdat hij totaal niet ijdel is van zichzelf).
Ik bedoel meer in de richting van gevoelens tonen, willen kussen/ knuffelen etc of gewoon flirten. Intimiteit qua dingen met elkaar delen etc prima, Heb ik geen probleem mee
Dat is zo gelopen. Daarom juist zou het heeeel raar zijn als hij (of ik net zo goed) "ineens" contact zou hebben met een "vriendin".
En als hij dan een nieuwe, vrouwelijke collega krijgt waar het mee klikt? Mag hij daar dan vrienden mee worden?
Maar hebben jullie dan wel vrienden van hetzelfde geslacht waar jullie mee app’en? Dus jij met vriendinnen en hij met vrienden? Jullie zullen er wel een reden voor hebben hoor en ik veroordeel niks, maar ik ben oprecht verbaasd dat dit voorkomt. Dat je denkt dat er buiten werkgebied niets valt te app’en met iemand van hetzelfde geslacht. Ben je dan zo wantrouwend? Je kunt vrienden toch ook geinige dingen sturen of medeleven tonen als er iets naars is gebeurd? Je ligt niet meteen te rollebollen dan toch met een ander?
Ik werk in een team met 8 mannen en 2 vrouwen. We zijn heel hecht en appen dan ook gewoon privé. Gaan ook wel eens wat eten en drinken. Is allemaal prima . We werken heel nauw samen en dan bouw je gewoon snel vriendschappen op. In de zomer barbecuen we ook samen.
Dat ligt een beetje aan de gesprekken en hoe open hij daar over is. Mijn man heeft niet veel contact (buiten zijn werk om) met het andere geslacht, ik daarentegen wel en ben daar open in en mijn man mag de gesprekken lezen als hij daar behoefte aan heeft. Ik kan nogal een flirt zijn of ingaan op een flirt, dus soms vind hij het wel fijn dat ik open ben zodat hij ziet dat ik ook gewoon met mannen kan praten zonder bijbedoelingen van hun of mijn kant.
IK werk ook op een afdeling met 2 vrouwen en dé rest allemaal mannen, en de afdeling is redelijk groot .. zou wat zijn als m'n man daar moeite mee had en ging wantrouwen en ik geen contact met ze mocht hebben zou ik wel een andere baan kunnen gaan zoeken
Dit is ook mijn situatie, mijn collega's zijn meerderheid mannen en wij hebben echt wel contact buiten puur zakelijk. De collega's groepsapp is een hoop geklooi, en met 2 mannelijke collega's met dezelfde functie ook heel vaak gesprekken over issues waar we persoonlijk mee zitten. Met deze collega's ga ik ook naar netwerkbijeenkomsten, ook bijv een gala. En mijn man heeft ook een 'jobwife'
Mijn man werkt al bijna 10 jaar in een team met 6 belgische vrouwen (een paar jaar 1 Nederlandse, maar die is weg)
Mijn man en ik zijn niet perse jaloers. Maar wij hebben wel bepaalde ideeen over contact met het andere geslacht. Mijn man heeft geen vrouwelijke vriendinnen en ik alleen een gay best friend. Wij vinden vriendschappen met het andere geslacht echt een no go. Behalve als het in een groepsetting is met meerdere stellen bijvoorbeeld. Maar nooit alleen zijn in een ruimte met het andere geslacht, ook niet prive mee appen etc. Niet omdat we elkaar niet vertrouwen, maar uit respect voor ons huwelijk.