Beetje rare titel, maar kon het niet beknopter beschrijven. Mijn ex belde net, hij heeft te horen gekregen dat hij zich moet laten testen omdat hij afgelopen woensdag met een collega samen heeft gezeten die nu Corona blijkt te hebben. Morgen laat hij zichzelf dus testen. Alleen het klote is, onze kinderen zijn nu bij hem en ik ben hoogzwanger.. hij vroeg of ik de kinderen morgen weer thuis wilde hebben of dat ze bij hem kunnen blijven tot de testuitslag er is. Ik heb voor het laatste gekozen, puur voor de zekerheid. alleen zit ik nu met de vraag, kunnen de kinderen nu wel gewoon naar school of moeten zij nu ook thuisblijven omdat ze natuurlijk wel contact hebben met hun vader, waarvan het nog helemaal niet zeker is of hij überhaupt is besmet...?
Als ze geen klachten hebben en niet in contact zijn geweest met de betreffende collega en je man heeft geen koorts en klachten mogen ze gewoon naar school.
Als jouw ex positief test en ze zijn nog bij hem, dan moeten de kids in quarantaine. In dat geval zou ik ze ook bij je ex laten blijven. Test jouw ex negatief, dan kunnen ze gewoon naar school. En ook zolang er nog geen uitslag bekend is, mogen ze gewoon naar school.
Zolang je ex geen benauwdheidsklachten en of koorts heeft, mogen je kinderen gewoon naar school, ook zolang de testuitslag er nog niet is. Is de testuitslag echter positief, dan moeten ze vanaf dat moment in quarantaine.
In afwachting van de test en hij geen koorts of benauwdheid dan mogen ze gewoon naar school. Test hij positief.. dan moeten ze 10 dagen in quarantaine na het laatste contact of zich op dag 5 laten testen. Is het dan negatief dan mogen ze weer weg.