Omslagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babette8, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Hallo dames!

Zit te twijfelen over omslagdoek...
    Gebruiken jullie het weleens?
    Is het handig?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb nooit een speciale omslagdoek gehad, maar wel badcapes.
    zeker de eerste tijd heb ik die veel gebruikt.
    de eerste dagen toen mn alyssa nog snel afkoelde lag ze er eigenlijk de hele tijd in als ze niet in dr bedje lag.
    later alleen savonds als het wat kouder was.
    mn kids vonden het ook fijn om iets om zich heen te hebben, ze voelen dan de geborgenheid.

liefs doris

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter was nog zo klein in het begin al was ze 54cm dat ik haar wel eens in hele schattige hydrofiel luiers met bloemetjes van de Hema wikkelde als het warm was. Het leek net een rupsje.
    Doeken, of lakentjes, hydrofiel zijn heel handig ja want ik wikkelde persoonlijk mijn dochter constand in iets.
    Dan zijn ze ook beter vast te houden als ze nog zo klein zijn.

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik gebruik badcapes, en later doen ze dienst als handdoek. Super praktisch, zie het nut niet zo van aparte omslagdoeken...

5. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ja ik vind het een echte aanrader. Vooral als ze net geboren zijn om ze lekker warm te houden. Je kunt natuurlijk ook gewoon een badcape gebruiken maar ik vond een echte omslagdoek net wat zachter en leuker. Nu heb ik er 1 van snoozebaby en 1 van lodger.

6. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Ik heb er 1 van de hema ziet er leuk uit en betaaly er weinig voor.. Voor t geld hoef je t niet te laten :)

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Heb bij dochter in het begin veel plezier gehad van katoenen jersey omslagdekentjes/doeken, voor haar broertjes liggen ze ook alweer klaar. Net lekker een laagje meer maar ook weer niet te warm (allemaal augustuskindjes).

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    zo een heb ik ook,(maar dan ruim de helft goedkoper;), een merkloze) en die zijn ideaal inderdaad. Maar vind ze minder geschikt voor de eerste tijd, om ze warm te houden buiten het bedje. Dan vond ik de mijne erg log, en gebruikte liever een badcape. In de maxicosi, en wandelwagen inderdaad de fleece wikkeldeken!

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Welke van de twee lijkt jou het fijnst? Ik ben aan het twijfelen tussen die twee.. ons kleintje wordt eind december begin januari geboren en wil eigenlijk ook wel zo'n omslagdeken die iets dikker en warmer is.

10. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
  11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik had er 1 van lodger, een superding! Onze dochter is in november geboren en ik legde haar in de wikkeldeken in de kinderwagen. Zo hoefde ik haar niet elke keer een jasje aan als we naar school moesten om haar broer op te halen. Sliep ze dan kon ik hem open maken en kon ze doorslapen.

12. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Badcapes in de winter bij pasgeborenen als het koud is voor in de box en bij het consultatiebureau voor het wegen en controle etc. Verder nooit gebruikt.

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Die van lodger is echt ideaal voor vooral de kinderwagen vind ik. Kindje erin, dicht maken, alleen evt. nog een vestje aan en helemaal niet koud. Oudste van mij is in december geboren, kon gewoon zo ermee gaan wandelen.

Je hebt ze tegenwoordig geloof ik ook met spleten erin voor de gordels van de maxi-cosi als ik me niet vergis.

Evt. tweederhands ook goed te halen, even wassen en weer klaar voor gebruik.

De lodger vond ik in het begin wel wat ruim voor binneshuis gebruik. Ik had kindjes van allemaal rond de 48 cm en daar verzopen ze nog in die wrapper. Maar ze groeien er vanzelf in.

Badcapes vond ik altijd ook fijn.

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    een badcape werkt prima, ik heb er 3

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een wikkeldeken, zelfs nog een tweede erbij gekocht. Heb ze van Koeka. Heerlijk soepel en ademend materiaal en lekker zacht. Wilde dat ik ze bij mijn oudste ook had gehad.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier ook omslagdoeken/badcapes, gewoon vierkant met zo'n capuchon, veel gebruikt zelfs bij ons julimeisje. Lekker extra laagje voor als t in de avond afkoelt, zonder dat je een vestje aan hoeft te wurmen. Er zit er eigenlijk altijd een in mijn tas. Doet dienst als reisdekentje in de auto, als wikkeldoek 's hetckoud is of om haar te slapen te leggen, maar ook als zachte ondergrond onder het reis-verschoningsmatje op een tafel of de vloer!

Deel Deze Pagina