Ik heb geen hond, maar bij mij zou die absoluut niet boven mogen komen. Ik moet er niet aan denken, huisdieren in de slaapkamer. Neen, neen, neen!
Gewoon uit interesse, maar hoe vaak verschoon je dan je bed? Echt belangstelling hoor, want ik persoonlijk zou dit erg onhygiënisch vinden.
Onze hond is middelgroot en langharig. Ik ben al blij dat ik in de rui de hoeveelheid losse haren weet te beperken tot de benedenverdieping, aangezien stofzuigen geen hobby van me is. En ik hoef al helemaal geen zwarte plukken haar in onze bedden. Het beest zelf is niet vies hoor, ze stinkt niet en ik knuffel en kus al onze huisdieren plat , maar overal haren vind ik niet fijn. De katten verharen stukken minder. Vooral onze asielkat verhaart zowat niet, dus dat boeit me niet zoveel waar ze allemaal komen. De kat die ook buiten de tuin komt heeft nog wel eens vlooien meegebracht die de hond toen ook kreeg. De andere kat komt de tuin niet uit. In de zomer krijgen ze vaak preventief wat tegen vlooien, verder niet en krijgen we ze hoogsten eens in de zoveel jaar.
Ohh ik vindt het voor mijzelf heel simpel, honden banjeren nou eenmaal over door heen. Als er ergens een keutel in het gras ligt en hij loopt erin. Hoef ik zijn poot niet op de bank of op bed bijv te hebben. Als het buiten droog is maak ik zijn poten niet schoon. Dus daar kan van alles onder zitten. Ga zelf ook niet met Mn schoenen waar ik buiten mee loop op de bank/in bed. Plus alle haren waar ik dan in zit/lig. Hij verhaart vrij veel.
Onze hond was altijd beneden, maar die taalde ook niet naar boven.. Zou ook niet weten wat ie er moest! Lekker slapen op zijn eigen kussen of voor de droger, prima
Onze hond en katten mogen overal komen en slapen ook op het voeteneinde. Beneden heeft onze hond een mooi eigen kussen, maar ligt liever liever in de fauteuil , wat inmiddels dus ook min of meer zijn stoel is geworden. De katten liggen ook overal en nergens.
Onze hond mag beneden en in de tuin uiteraard. Ik wil hem absoluut niet boven hebben en al helemaal niet in bed, ons bed of dat van de kinderen. De bank is ook een no go area. Hij heeft zijn eigen heerlijke plek.
Overal. Alleen naar zolder is een redelijk steile trap dus daar komt ze niet. Wij hebben ook 2 katten en die liggen ook op bed. Wij hebben een dijkwoning met halve verdiepingen en de woonkamer en slaapkamer zijn verbonden door 5 traptreden. Niet bepaald een boven dus, kan haar dus ook niet weghouden uit de slaapkamer en met visite die bang is voor honden is het juist handig dat ze achter een traphekje alles nog kan zien. Op dit moment ligt ze languit op het voeteneind. mijn hond komt niet in bed maar erop en ze is geen hond die ergens in gaat liggen rollen ofzo. Haren is vervelend maar een haarvrij huis heb ik allang opgegeven dan had ik geen beesten moeten nemen en voor mij staat een haarvrij huis dus ook voor een saai huis. Ik zou het vreselijk vinden, geen dieren meer in huis. (Voor mensen hier weer over vallen )
Onze hond mag overal komen behalve boven. We hebben (sinds 1,5 maand) een dijkwoning. Je komt via de voordeur binnen op het niveau van de woonkamer, maar de tuin ligt een etage lager. Hier onder is de speelkamer en kantoor. De hond mag daar wel komen maar wil dat zelf niet. In de schuur waar voorheen wat dieren stonden mag hij ook komen. Hier spelen de kinderen ook vaak en daar komt de hond wel.
Onze hond mag niet boven komen, maar kan ook geen traplopen. Wij hebben schuifdeuren tussen de woonkamer en keuken en we willen haar ook niet in de keuken hebben. Haren in de keuken kunnen we niet voorkomen, maar wel beperken.
Hier mag de hond ook alleen beneden en heeft ook nooit geprobeerd om naar boven te gaan. We hebben geen traphekjes en de gangdeur staat open, maar hij zal nooit boven gaan kijken. Op de bank mag hij ook niet en dat heeft hij ook nooit geprobeerd.
Wij hebben 2 honden, formaat labrador. Ze zijn ook beide langharig en verharen enorm. Beneden stofzuig ik 2x per dag en dat is ook echt nodig. Ze mogen dan ook eigenlijk niet boven komen. ‘S nachts hebben we het traphekje dicht. Enkele keer overdag als ik wat langer boven bezig ben dat ze komen. Daarbij als ze in bed zouden gaan liggen dan zouden wij er niet meer bij in passen
Vroeger bij mijn oudees altijd honden gehad. Hond kwam altijd alleen savonds in de keuken/hal. Overdag gewoon buiten. (Mijn ouders wonen buitenaf, dus groot terrein met o.a weiland) hond was daar ook het liefst. Persoonlijk vind ik een hond op de bank of bed ontzettend vies. Een hond stinkt, zit met zijn neus overal in en overal vieze haren. Ik moet er echt niet aan denken om een hond in mijn bed te hebben. Ik vind het ook niet fijn als ik ergens kom en moet daar een bank delen met een hond In het verleden weleens gehad dat je niet rustig je kop thee op visite kon drinken omdat er een Jack Russel over mij heen rende. Gelukkig komt dat ook weinig voor en weet ook dat ik dan 'pech' heb. Het is immers niet mijn huis, dus niet mijn regels haha. Maar vind het echt vies. Nu hebben wij ook een aantal beesten en daar ben ik ontzettend dol op, maar niet in bed/bank Bah!
De hond mag niet boven komen. Maar daar denkt onze hond anders over haha. Als wij thuis zijn is ie braaf beneden, maar als wij weg zijn, zit ie weleens boven. Deuren dicht doen helpt niet, want hij maakt ze open. Maar als de deuren boven dicht zijn, komt hij niet meer op de slaapkamers.
Onze hond mag alleen beneden. Hij durft ook geen trap te lopen dus een traphekje is niet nodig. Vroeger hadden wij thuis een beagle die bij mijn ouders in bed lag. 's ochtends als mijn vader opstond kwam die naar mijn kamer en bleef piepen tot ik hem onder mijn deken liet. (Hij kon zelf deuren openmaken.) Dat gaat dus nooit meer gebeuren. Mijn hond mag trouwens wel op de bank.