Hoi, Binnenkort moet ik weer naar het werk en gaat Guus naar het kinderdagverblijf. Maar hoe gaat zoiets eigenlijk? Ik heb werkelijk geen flauw idee.....ik zit met een hoop praktische vragen: -geef ik een tas mee met spullen? -Wat voor tas? Wat zit daar in? -Kan ik hem in de kinderwagen brengen? (het is voor mij makkelijker te lopen dan met de auto te brengen) Waar laat ik de wagen dan? Het zijn maar kleine dingen maar ik kan me er best druk om maken Ik hoor graag ervaringen. Groetjes
je hebt toch een intake? Daar kan je zulke vragen stellen. Antwoorden verschillen per kinderdagverblijf. Hier is het zo: Ik kan mijn dochter in de wagen brengen daar hebben ze een plek om hem te stallen. Reserve-kleding als ze andere voeding gebruikt dan standaard dat dus. Ook zonnebrand als dat anders is dan hun merk.
Bij ons op het kinderdagverblijf hebben ze voor ieder kindje een bakje waar je de spulletjes indoet die je daar achter laat. In ons geval een knuffeltje, reservekleding, een slaapzakje en een fles (voor de melk). Verder neem ik zelf elke keer de voeding mee (in zo'n handige poedertoren van de Hema), maar standaard voeding hebben ze meestal wel. Ook hebben wij een schriftje en een bugbag (voor tegen de luizen) die we steeds meenemen (froemel heeft d'r eigen rugzakje..). Oh en we nemen ook steeds een jasje mee, voor als ze gaan wandelen. Ik ga ook lopend naar het kinderdagverblijf. Bij ons kun je de wandelwagen daar niet achterlaten, wel een buggy of maxicosi. Gelukkig werk ik tegenover het kinderdagverblijf, dus neem ik de wandelwagen mee naar mijn werk en zet ik em in de (overdekte) fietsenkelder (wel op slot..).
Het is echt per kinderdagverblijf verschillen. Hier hebben ze bakjes voor persoonlijke spullen (reservekleding, knuffel, voeding). Of je voeding en luiers mee moet geven verschilt per kinderdagverblijf. Bij de een wel en de ander niet. Als je een tasje meegeeft, dan kan je dat bij het jasje aan de kapstok hangen. Wij kunnen de kinderwagen niet bij het kinderdagverblijf stallen, dus ik breng die gewoon terug naar huis. Of ik breng de kids met de auto en de maxi cosi neem ik ook weer mee terug.
zoals al eerder gezegd verschilt het per kinderdagverblijf, maar ik neem het volgende mee in mijn zoontje's tas: - schone kleertjes - knuffel om mee te slapen (adviseren ze bij ons kinderdagverblijf, om iets herkenbaars van thuis mee te nemen) - slaapzak - melkpoeder - fles - groentehapje (fruit krijgen ze daar) - speentje - zonnehoedje - zonnebrand luiers, slabbertjes ect. hoef ik niet mee te geven. wandelwagen kun je bij ons volgens mij wel kwijt. succes!
Inderdaad nogal wat verschil. Dus handig om even bij de intake te vragen.. Hier kunnen de kinderwagens/maxicosi's in de hal gezet worden, onder een trap. Dus niet in het looppad. Maar ook niet beveiligd.. Bij de kleintjes heeft ieder kindje een eigen vakje waar hun tasje in past. Daarin zit de fles, de flesvoeding (als deze niet standaard is), evt potjes. Ook de slaapknuffel ligt daar en de reservekleren. Dan is er nog een speciaal kastje met de spenen. Het jasje hangt op de gang. Bij de dreumessen hangt het tasje aan de kapstok buiten het lokaal, bij de jas. Daar zit ook de knuffel in, ze lopen daar langs als ze naar bed gaan. En op de terugweg stoppen ze hem weer in de tas. Ik geloof dat er ook nog wel een vakjeskastje is voor spenen. Geen idee waar daar speciale voeding wordt neergezet. Mijn zoontje eet gewoon van het kinderdagverblijf. En op de gang is de kapstok, daar hangt het tasje met reservekleren, en andere dingen die ze niet dagelijks nodig hebben.
hier gaat er voor iedere boef 1 klein rugzakje mee, daar zit in altijd een set reserve kleding, dus broek, shirt en romper. verder een slaapzak. een fles en voeding hoef ik niet mee te nemen want dat hebben ze daar allemaal. soms geef ik wat extra kleren mee, als een van de jongens wat dunnere poep heef gehad ivm bv tanden dan geef ik nog een extra romper en broek mee. bij ons hebben de kinderen allemaal hun eigen vakje en daar leg je smorgens de spullen in, de tas en jas hang ik aan hun kapstokje. en klaar. maar onze boeven gaan maar 1 keer per week, als je kinderen bv 3 keer per week gaan, dan is het misschien makkelijk om bv een slaapzak permanent op het kinderdagverblijf neer te leggen en wat extra rompers ofzo, dan hoef je dat niet iedere keer mee te nemen. en als het goed is heb je een intake gesprek, alle vragen mag je dan gewoon stellen hoor, en gewoon doen. bij ons kinderdagverblijf willen ze juist dat je alle vragen gewoon stelt , ook als je het ergens niet mee eens bent, gelijk uiten!!! dan kan het opgelost worden!! liefs en succes joyce
Hoioi, Dankjewel voor alle antwoorden. ik heb morgen een intakegesprek dus dan zal ik het wel vragen. Ik heb inmiddels een poedertorentje van de Hema aangeschaft. Best handige dingen. Ik woon ook op 5 minuten lopen van het kinderdagverblijf, dus ik zou hem ook in de draagzak kunnen brengen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er als een berg tegenop zie om hem weg te brengen.
Het verschilt nogal per kinderdagverblijf zo te lezen. Bij ons: - kunstvoeding + fles + speen (nu niet meer: gewone melk) - fopspeen (indien van toepassing) - oppasboekje - schone kleertjes (rompertje + kleren) - indien van toepassing hoedje voor de zon en zwemkleding - knuffel om mee te slapen (Nijntje! nr2.. we hebben er 4!) Fruithap wordt gegeven en een slaapzak is beschikbaar De maxicosi mochten we achter laten en nu de Quinny Zapp ook (helemaal ingevouwen) Oja, ik heb toen voor mijn zoontje een koffertje van Jip & Janneke gekocht. Deze heeft het volgehouden tot 10 maanden, toen hebben we een tasje van Nijntje voor hem gekocht (is z'n grote vriendin). Daar zit alles in en dat blijft er ook in. Hij gaat maar één dag in de week maar we nemen altijd alles weer mee naar huis.