Ach ja, het zonnetje schijnt en dan denk ik al aan de zomer.. en voordat straks ineens weer alles is uitverkocht. Wat is nu de beste zwembadverwarming voor een zwembad 3x4 meter? Vorig jaar heeft ze er niet zoveel erin gezeten, want het was toch wel koud (dat water)
Wij hebben solar matten , 2 stuks maar ons zwembad is niet zo heel groot. Water wordt er 8 tot 10 graden warmer van zolang de zon schijnt.
Wij hebben dit jaar ook een groter zwembad gekocht. Voorheen nooit zwembad verwarming nodig gehad, maar nu het zwembad 125cm diep is, hebben we dat denk ik wel nodig. Twijfel zelf tussen solarmatten en zo'n tyleenslang.
Ik ben dus niet de enige gek Wel besloten dat hij dit jaar op een andere plek komt. Hij stond op kunstgras maar veel schaduw. Dus nu op de tegels, daar is de meeste zon
Helaas scheen bij ons de zon echt weinig en ik had ze zelfs op het dak van de overkapping liggen.... helaas, dus ik lees even mee.
Wij hebben 2 van die koepels. Als de zon goed schijnt werd het water hier 28 tot 32 graden en lag ik regelmatig om 21u nog in het zwembad. Moet ik wel eerlijk zeggen dat afgelopen jaar eind juni de laatste keer is geweest dat het water zo warm is geworden met die fijne zomer ons zwembad is trouwens 2x3. Jaren daarvoor hadden we zo'n solarmat en die maakte het water ook zo warm als de zon maar goed scheen.
Ik denk dat dat bij het meeste is helaas. Tenzij echt een dure pomp die dan ook nog dure energie nodig heeft
Deze: https://www.toppy.nl/product/14594/w-eau-mini-inverter-4kw-compacte-zwembad-warmtepomp.html We hebben een 3x2 badje, maar hij kan een groter bad ook aan. We hadden hem vorig jaar in de schaduw staan en we hadden gewoon een goed warm bad. Je kan de temperatuur instellen en dat was echt fijn. Elke dag zwommen ze er in.
Hier ook een bad van 2x3x75 Wij hebben er nog nooit iets van verwarming bij gehad. Ik was aan t kijken om een slang op t platdak ernaast te leggen waar t water doorheen stroomt wat dan kan opwarmen door de zon. Maar geen idee hoe en wat voor pomp erbij moet dan. Een warmtepomp gaat t iig niet worden gezien de stijgende prijzen