hoihoi Ik ben er een paar weken geleden achter gekomen dat ons contract afgelopen mei/juni al is afgelopen, ipv komende mei/juni. We hebben dus sindsdien een variabel contract. Ik heb gisteren de app van Eneco gedownload om meer inzicht in ons verbruik te krijgen. Op de foto zie je ons maandverbruik en ik heb januari eventjes uitgelicht. Mijn vraag is of deze maandprijs netto is of komen er nog belastingen etc bij? En wat wordt er bedoeld met vaste kosten?
Ik kijk even met je mee! Vaste kosten zijn vaste leveringskosten van je contract, netbeheerderskosten en verminderde energie belasting en het min bedrag betekent vermindering energiebelasting (als de vermindering energiebelasting meer is dan de vaste kosten kom je op een min bedrag uit)
Ik ga de app ook eens downloaden! Dank voor de tip. Mijn man regelt dit soort zaken, maar ik wil me er nu ook meer in verdiepen. Dit is wat wij aan alleen gas betalen. Wel een verschil met jou? Terwijl het verbruik bijna hetzelfde is?
Dat is gewoon het bedrag dat je hebt verbruikt. Dat wat onderaan staat is het juiste bedrag, daar is de energiekorting vanaf. Wij hebben bijvoorbeeld dus 187 euro verbruikt in februari: We betalen elke maand 294 euro. Dus leuke spaarpot einde vh jaar.
Thanks voor je reactie! Heb meteen ff uitgerekend, als we nu jaarafrekening zouden krijgen zouden we bijna 500,- terugkrijgen. Dus we zitten nu nog goed, pfff wat een opluchting! Goed idee btw, van dat spaarpotje, mijn man spaart wel, maar ik ben een slechte spaarder dus dit zou een goede stok achter de deur zijn . Of ik nu via Eneco "spaar" of via de bank, rente krijgen we toch al niet meer ..
Dat is wel bizar, maar wat staat er in je contract? Ik weet bij eneco houden ze de variable tarief aan en veranderen ze dit per jaar en niet per half jaar, wat waarschijnlijk het geluk van Zara75 is. denk ik?
Dat denk ik ook. Ik heb dat contract sinds eind mei '21 en Bloempjelief pas later. Dat moet de reden wel zijn. Poeh wat een enorm verschil