Ik denk er over om de matrasjes (zowel wieg als ledikant afwijkende maten) te laten maken bij de Babydump. Of heeft iemand een idee waar dit net zo goed, maar wel wat goedkoper kan? Ik weet in ieder geval al wel dat het bij de Prenatal duurder is, dus ben wel benieuwd of er nog voordeliger goede oplossingen zijn.
Wij hebben het bij een stoffenzaak laten doen. Alleen voor het wiegje trouwens. Dat wordt op maat geknipt van schuimrubber wat je in allerlei diktes kunt krijgen. Kostte maar 10. En Ruben heeft er heerlijk op geslapen. En het is goedgekeurd door de kraamzorg. De dikte weet ik niet precies meer maar dat kun je ook wel vinden op i-net denk ik. Volgens mij was die van ons 5cm dik. Dikker iig dan het matrasje in de kinderwagen. Voor het ledikantje zou ik wel een matras bij de babydump of een andere winkel laten maken. Dan zijn ze veel zwaarder en liggen ze ook veel langer op.
Ik heb een matrasje voor mijn wiegje laten maken door Matrassenmakerij-shop, voor alle soorten matrassen - powered by 123webshop.nl Was een matrasje van 84x36 (engelse wiegmaat) SG-25 matras, 7 cm dik. Ik was 44,50 kwijt, + 9,50 verzendkosten. Ik kon het ook ophalen als ik wilde. Ze zitten in Helmond.
Ik heb er een laten maken bij een polyether-winkel aan de Albert Cuypstraat in A'dam. Malletje meenemen, of het bedje en ze knippen en snijden het prima op maat voor je. Heb er een voor een wiegje laten maken, kostte idd maar 10 euro - maar moest wel zelf de overtrek maken (heb ik van een nieuw molton-hoeslaken gedaan). Ik had een matrasje van 9 cm dik genomen. 6 cm is volgens mij het minimum, 8 of 9 vond ik zelf prettiger.
ff een complimentje aan de Babydump! Ik was eigenlijk zeer pissig over de service qua matrasje laten maken. Ik heb 7 mei twee matrasjes besteld. Ik zou in de week van 9 tot 13 mei gebeld worden over wat het zou gaan kosten. Dit gebeurde maar niet en ben nu uiteindelijk vandaag pas gebeld over wat het zou gaan kosten. In de winkel had het meisje mij gezegd dat het matrasje voor het ledikant om en na bij de 80 euro zou gaan kosten. Het zou een tientje meer of minder kunnen worden, maar meer verschil zou er niet in zitten. Nergens is dit opgeschreven, want ik zou toch nog gebeld worden voordat ze het echt in bestelling zouden nemen, schijnt standaard te zijn. Nu werd ik net gebeld en kreeg ik te horen dat het matrasje voor het ledikant 130 euro ging kosten Want ik zou een hele goede kwaliteit hebben uitgekozen. Heb gezegd dat ik er van schrik omdat in de winkel dus wat anders werd gezegd en omdat het nu wat langer allemaal duurde, ik gezien dat ik al 'bijna' ga bevallen het nu niet meer aan tijd heb om nog verder rond te gaan shoppen voor een goedkoper goed matras. Zegt ze dat dat meisje in de winkel nooit deze belofte had mogen doen, maar ze mij dan wel het matrasje wil aanbieden voor 100 euro omdat het verschil zo groot is. Vind dit heel netjes omdat het in principe mijn woord tegen het woord van het winkelmeisje is en dat ze dus zomaar van de klant aannemen dat het winkelmeisje dit gezegd heeft. Dus een week langer moeten wachten en me rot schrikken van de hogere prijs (al is het wiegmatrasje wel een stuk goedkoper dan dat ze in de winkel zei, dus dat compenseerde al... heb dat maar niet aan de phoon erbij gezegd haha) krijg ik nu wel het matrasje met supergoede kwaliteit met 30 euro korting Ik vind Babydump weer lief
Nog een babydump tipje: Mocht het niet op de afgesproken tijd of dag geleverd worden meteen bellen. Gebeurde bij ons ook kregen een Fisher price muziekmobiel van 80 euro gratis!!! ter vergoeding