Gisteren besloten flesvoeding te gaan geven i.p.v. borstvoeding. Nu denk ik dat ik de flesjes van Close to Nature ga proberen. Maar.... ik heb geen idee hoeveel, welke maat en welke speen ik moet aanschaffen. Je hebt de flessen in 150ml, 260ml, 340ml. Er zijn 3 verschillende spenen: lage, normale en hoge snelheid. Pfff, zie door de bomen het bos niet meer, borstvoeding is veel makkelijker, hoef je tenminste niet te kiezen.
Ik ken de flesjes niet maar kan je er geen startersset van kopen ? dan heb je meestal 2 maten flesjes en n flessenborstel . en spenen ja ken alleen aventflessen die hebben 1 2 3 4 gaatjes en dan nog 3standen spenen .
Flessen van 260 ml zijn altijd goed. 150 ml zal uiteindelijk te klein zijn na een paar maandjes. Vaak zit er een newborn speen bij de fles en daar kun je gewoon mee beginnen. Ik heb meestal 3 of 4 flesjes in huis.
ah gevonden is van tommee tipee toch ? kijk Startersset Tommee Tippee Closer To Nature - www.schatteboutjes.nl
Het is misschien handiger om eerst 1 flesje te halen. Hier pakte ze namelijk de TT fles niet goed, dus hele startersset is amper gebruikt. Als het drinken goed gaat, zijn er zo meer flesjes bijgehaald.
Ik zou juist niet voor een startersset gaan. Voor hetzelfde geld, drinkt jullie baby niet uit de fles, en kun je alsnog nieuwe flessen aanschaffen. Daar je in het begin kleine hoeveelheden geeft, vond ik het fijn om er toch kleine flesjes bij te hebben. Als je een fles koopt (ongeacht hoe groot die is), zit er altijd een newborn speen op.
Ik raad je ook aan om 1 fles te kopen, de middelste maat (klein gebruik je erg kort, is een beetje zonde van het geld). Daar zit al de juiste begin speen bij, lage snelheid. Bevalt de fles goed, dan kun je er meer kopen. Wij zijn bij onze 1e begonnen met een avent fles, maar daar dronk ze niet goed uit. Na 3 dagen proberen overgestapt op de difrax fles. Dat ging wel goed, dus toen later daar nog een fles van gehaald. Zelf vind ik 2 flessen meer dan genoeg. Succes met de aanschaf en keuzes maken!
ik heb de starterset van avent gehaald (heb eerst bv gegeven) Gijs had er geen problemen mee, en dronk er prima uit!
Wat bij avent vaak het 'probleem' is, is dat de speen erg breed is, en pasgeboren baby's daar moeite mee kunnen hebben. Maar dat verschilt dus echt per kind. Onze dochter kreeg dus haar mond er niet goed omheen, en zoog te veel lucht mee waardoor ze zich telkens verslikte. Tommee Tippie heeft ook een vrij brede speen, dus ik zou het altijd eerst met 1 fles proberen, het is echt net wat jouw kindje prettig vind.
Ik heb 1 flesje gehaald (TT: ivm bv) nadat de baby de aventfles uit de babydoos en de difrax die ik probeerde niet pakte. TT was wel een succes: toen de startersset gehaald. Op een flessendag (als ik werk) gebruiken we hier echter maar één fles en die kook is 's avonds uit dus de rest avn de set is nog zo goed als nieuw
Ik heb gewoon huismerken in verschillende winkels vergeleken (dikte van de speen) en uiteindelijk 2 flesjes gekocht die zowat de middenmaat in dikte van de speen hadden.