Waar Maxi Cosi / autostoel 0 bewaren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefsvanmama, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Bij mijn dochter hadden we de maxicosi gewoon in de gang staan. Of naast de box.
    Onze gang is vrij lang met een uitsparing. In die uitsparing staat de wandelwagen, en aan de muur hebben we een ophangbeugel met de buggy.
    Verder staan langs de lange muur van die schoenenbankjes waar je op kan zitten en schoenen in kan bewaren.

Toen onze dochter een baby was, stond de mc gewoon op een van de bankjes. Maar ik vond het altijd wat rommelig.
    Nu krijgen we over een paar weken weer een kindje. Maar we hebben natuurlijk al een peuter rondlopen nu. Ik durf de mc niet zo goed op het bankje te zetten. Onze peuter klimt ook op de bankjes om schoenen aan te trekken / jas te pakken, etc.
    Ik ben bang dat ze de mc er af stoot. En dat mag natuurlijk nooit met een mc, die mag nooit vallen.
    In de kamer hetzelfde verhaal: een spelende peuter met poppenwagen en autos aan het racen etc.

In de auto laten staan vind ik niet handig. Allereerst is het winter als de baby geboren wordt, en dan is de autostoel zo koud. En verder lopen we van de auto naar de voordeur met dochterlief aan de hand en baby op de arm. Hoe maak ik dan de voordeur open? (sleutel draaien en even tegelijk aan de klink trekken). Dochter kan wel even zelf staan en de mc zet ik dan gewoon even neer, maar met een baby kan je hem/haar moeilijk op de stoep leggen. :p:p:p

Bestaat er eigenlijk iets van een ophangbeugel voor de mc ofzo??

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben hem in de woonkamer op de grond staan. Beneden hebben we nergens anders plek. En om hem boven te zetten vind ik niet handig.

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Wij hebben hem ook in de woonkamer staan. Gang staat al vol met vanalles. Jammer dat je die dingen niet in kan klappen of wat dan ook:)
    Je kunt er altijd voor kiezen hem boven te zetten, maar dan moet je hem wel steeds ook weer daar opruimen en ophalen als je hem nodig hebt. Dat werkt bij mij niet zo haha:)
    Van de andere kant; het is maar een tijdje dat je hem gebruikt, daarna heb je weer een mooi opgeruimde gang! (tenminste zo bekijk ik het, want ik wordt ook gek van al die spullen: wipstoeltje, wandelwagen, maxicosi, bak voor op de wandelwagen, luiers luiers luiers en nog meer luiers flesjes en nog meer flesjes dozen voeding....)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben hem boven staan, maar moet erbij zeggen dat we hem maar 1 keer per wek nodig hebben ongeveer.

5. adi

adi Niet meer actief

De wandelwagen staat standaard in de gang? Dan zou ik de mc op de kinderwagen zetten, in de bak zeg maar. Dan liggen alle 'vervoersmiddelen' van de baby bij elkaar.

6. liefsvanmama

In de wandelwagen daar had ik nog niet aan gedacht. Aan de andere kant: de mc staat ook buiten op straat. Om die nou in de reiswieg te zetten.... Vind ik niet heel schoon.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hadden een grote voorraadkast onder de trap, daar zetten we de maxicosi neer. De kinderwagen kon er zelfs ook nog in staan. In de gang was er geen ruimte voor. In de woonkamer ook niet echt een geschikt hoekje. In de auto laten, is niet praktisch.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    als je die hoes die over je wandelwagenbak zit gewoon erover doet en aar de maxi cosie opzet? kan prima toch?! hier deden we dat wel vaak hoor! zit geen kilo zand aan toch?
    en anders, volgens mij verkopen ze bij de ikea van die grote haken, maak je die een aan de muur op hoogte en hang je hem daaraan? heb je alleen over een jaar een haak in je muur waar je weinig mee kan:)
    anders een bij een grote bouwmarkt kijken.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben de mc naast de wagen in de gang staan. Bij de schoenenrekken, maar wij hebben 2 gangen en als we ooit een 2 kindje mochten krijgen dan zal onze dochter nooit alleen in de eerste gang komen.

Maar even off topic; waarom mag een mc niet vallen? Ik heb hem nl laatst uit m'n handen laten vallen (leeg) maar mag ik hem nu niet meer gebruiken?

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    omdat ie dan van binnen kapot kan gaan. dan is ie niet meer veilig.. maar hier is ie ook wel eens uit mn handen gevallen hoor. je moet em alleen niet van de trap mikken of een ongeluk ofzo mee krijgen natuurlijk!

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wij hebben een trapkastMet allemaal planken. Daar staat de mc in. Op de bovenste plank
    (En hier is hij echt wel eens gevallen hoor. Ik geloof niet dat ze van een halve meter kapot kan)

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Bij ons staat ie in haar kamertje. Klein appartement, wagen staat in de woonkamer en gebruiken de mc niet zo vaak.

13. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier staat de maxi cosi gewoon in de hal. Naast de kinderwagen, maar onder de jassen.

14. Username

Username Niet meer actief

Hier laten we hem in de auto staan op de base. De auto staat voor de deur, dus de maxi cosi is zo gepakt. Ideaal, want wel zo netjes om niet allemaal losse spullen in huis te hebben:)

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier stond hij gewoon in de gang.

In jouw geval zou ik hem gewoon op de kinderwagen zetten. Vind je dat echt niet hygiënisch (al zou ik me daar geen zorgen over maken), dan leg je toch gewoon standaard een oud laken tussen beide?

16. liefsvanmama

Ik ga eens kijken bij de ikea of bouwmarkten. Op hangen is misschien toch wek makkelijk...

17. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de kinderwagenbak staat ie van ons

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113

ik meen dat die haken echt van de ikea komen, toevallig vandaag nog geweest maar niet gezien, zou ook niet weten bij welke afdeling ze zouden moeten liggen. maar ze zijn wel heel fijn. ook evt voor je wipstoel of buggy straks...

Deel Deze Pagina