Een vraag voor degene met 2 betaalrekeningen. Wij willen een 2e betaalrekening openen en hebben nu een pakket bij de ABN. Nu zit ik te twijfelen om een 2e bij ABN te openen of bij een andere bank. Mijn vraag is hebben jullie bij een dezelfde bank de rekeningen of 2 verschillende banken?
Wij hebben alles bij dezelfde bank. Wel zo makkelijk met overboeken tussen rekeningen en je hoeft niet steeds het goede apparaatje er voor op te zoeken..
Wij hebben onze rekeningen expres verspreid na het gedoe met de bankencrisis. Maar nu het iets rustiger is, denken we erover om alles naar ASN te doen omdat het gewoon een hele deugdelijke bank is die niet investeert in milieuvervuilende industrie of wapens
Ik heb twee betaalrekeningen bij dezelfde bank.. Op de ene rekening komt alles binnen en daarvan wordt ook alles afgeschreven. Naar de tweede rekening boeken we geld over als we boodschappen gaan doen, gaan winkelen, dagje weggaan o.i.d. Zo voorkom ik dat er net een bedrag wordt afgeschreven voor ik ergens wil betalen en als ik m'n pas kwijtraak of hij wordt gestolen, kunnen ze er vrijwel niets mee omdat er toch maar weinig op staat. Oh en, ik vind het ideaal om één pas (degene die ik nooit meeneem dus) altijd in m'n edentifier te hebben zitten, in plaats van dat ik moet zoeken als ik hem wil gebruiken
Ik heb alles bij ING, lekker overzichtelijk. Betaalrekening Spaarrekening Betaalrekening dochter 1 Betaalrekening dochter 2 Betaalrekening zoon Spaarrekening dochter 1 Spaarrekening dochter 2 Spaarrekening zoon Creditcard In de app staat alles overzichtelijk onder elkaar, ideaal! Ben zelf destijds weggegaan bij abn, nog geen spijt van gehad. Identifier/code systeem werkte vaak niet, heb zo vaak een nieuwe gehad die dan weer stuk ging terwijl ik er echt niks geks mee deed. Abn had destijds geen apps en ing wel. En ing bood me een leukere rente en allerlei overstap kadootjes. Keuze was snel gemaakt
Wij zaten eerder bij Rabobank maar door verschillende probleempjes daar weg gegaan. Wij hebben nu bij ABN: betaalrekening spaarrekening woon/zorg/autolasten spaarrekening uitjes/kleding/extra betaal/spaarrekening dochter betaal/spaarrekening zoon Ik heb nog een spaarrekening bij RABO lopen die nog voor 5/6 jaar vast staat.
Hier rekening van man en gezamenlijke (spaar)rekeningen bij Knab. Mijn eigen rekening bij ING. Spaarrekening van man bij MoneYou en van mij bij Leaseplanbank. Handig om rekeningen waar je wel eens geld tussen overmaakt bij dezelfde bank te hebben, dan is het na het overboeken even de pagina opnieuw laden en het geld is van rekening gewisseld. Tussen banken moet je soms langer wachten. Verschillende banken zou ik alleen doen met spaargeld, tenzij je meer dan een ton op je lopende rekening hebt staan
Wij hebben laatst een extra rekening geopend en heb gekozen voor een andere bank. We hebben het meeste bij rabo zitten en hebben nu een rekening bij sns geopend. Waarom? Hogere rentes, een service punt in de buurt (terwijl de rabo ze weg bezuinigd) en bij problemen van de ene bank ook naar de andere bank kunnen uitwijken. Overigens vind ik de service bij sns beter. Beter bereikbaar en een hele fijne app.
Ik heb alle normale rekeningen bij 1 bank en spaarrekeningen bij een andere. Die spaarrekeningen zie ik dan niet dat vind ik makkelijker sparen. Ik maak het automatisch over en is steeds weer een aangename verassing wat erop staat.