Raynauds tijdelijk of voor altijd?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LiLaLief, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Mijn vraag is deels verwant aan borstvoeding, ik hoop dat je er antwoord op kunt en wilt geven.

Mijn dochter Lila is 11 februari 2010 geboren, en borstvoeden was énorm pijnlijk.
    Lactatiekundige Linda Offereins is destijds bij me thuis geweest en dacht aan Raynauds.

Nu heb ik vaak last van extreem koude handen en voeten en trekt soms alle kleur uit mijn handen. (voeten heb ik nog niet bekeken)

Mijn vraag is; als ik met borstvoeden Raynauds had, is het mogelijk dat het gerelateerd was aan het borstvoeden, of is dat dan iets dat je altijd hebt?

Ik vraag dit omdat ik me afvraag of ik dit altijd heb, gezien de rare verkleuring van mijn handen bij kou, en ik zou graag borstvoeding willen geven wanneer ons tweede kindje geboren is, het zou heel naar zijn als blijkt dat de Raynauds er altijd is, in plaats van alleen maar toen.

Ik begrijp dat ik er uiteindelijk het best mee naar de huisarts kan gaan, maar ik ben erg nieuwsgierig of Raynauds dus ook tijdelijk kan zijn?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
  3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hartelijk dank voor je reactie!

Ik wil dit keer sowieso een borstvoedingscursus gaan volgen, en ik zal ook ergens een keer naar de huisarts gaan om te vragen of hij wat voor me kan betekenen.

Het artikel gaf in ieder geval al wat uitleg.

Groetjes!

Deel Deze Pagina