Nou zit ik al ontzettend ver in de zwangerschap maar las net dat je beter producten als ontbijtkoek, speculaas, pepernoten en appeltaart kan laten staan vanwege de kaneel. Nu moet ik zeggen dat ik dagelijks een stuk ontbijkoek eet en af en toe eens speculaas of appeltaart en dit soort producten. Moet ik me nu zorgen maken? Mag je dit echt niet eten tijdens de zwangerschap?
je kunt het met een gerusthart eten. als je maar niet een hele appeltaart op eet, of indd een potje kaneel naar binnen giet meis sommige dingen zijn wat overdreven. helemaal negeren moet je ze niet maargoed
Ik vind dat er af en toe wel heel overdreven word gedaan over wat je wel of niet mag eten, ik zou me niet zo druk maken hoor over een ontbijtkoekje of een zakje pepernoten.
deze producten zijn schadelijk echter pas bij een helle grote hoeveelheid. dus eet met een gerust hard deze heerlijke dingen maar geen 6 zakken achterelkaar.
lijkt me dat je je van een hele ontbijtkoek toch niet zo lekker gaat voelen toch? maar een hele zak kruidnoten per dag lijkt me wel lekker, maar niet verstandig. geen idee eigenlijk wat het effect van te veel kaneel ook al weer is? weet iemand dat? groetjes
Liggen hier 2 grote kaneelstokken en die ga ik lekker opsmikkelen hoor (niet alles achter elkaar natuurlijk). Ook die andere dingen die je noemde vind ik heerlijk, maar heb ook al gehoord dat je hiervan toch allemaal flinke hoeveelheden moet eten wil het niet goed zijn. Dus lekker smikkelen hoor! Eva.
Kaneel KAN een vroeggeboorte of miskraam veroorzaken als je dit in GROTE hoeveelheden eet. En grote hoeveelheden zijn idd een potje kaneel per dag. Als je helemaal geen kaneel meer zou mogen kan je werkelijk niks eten. Bijna overal zit wel kaneel in. Eet geen zakken pepernoten per dag idd maar gewoon ontbijtkoek of een bakje pepernoten kan geen kwaad hoor. Geniet ervan!
Nou eeh, ik werk in een bakkerswinkel en ik was vorig jaar rond deze tijd 6 maanden zwanger. Volop sinterklaasspul in de winkel dus, wat wij in moeten pakken. Ik heb me geloof ik een slag in de rondte gegeten van die zooi. Het was zo onderhand: 1 in het zakje, 1 in mijn mond Mijn dochter is kerngezond. Tuurlijk moet je wel een beetje opletten, maar sommige dingen zijn echt zwaar overdreven.
In ontbijtkoek zit maar heel weinig, je proeft het ook bijna niet (kan het weten, heb voor de grootste fabrikant van ontbijtkoek gewerkt in een functie waar ik over de recepten ging) En zoals al eerder aangegeven is, je moet niet een hele pot kaneel opeten.. En zeker nu je al verder in de zwangerschap bent, alles is al ontwikkeld, ik zou niet weten wat voor schade het nog zou kunnen aanrichten. Lekker genieten, maar zoals voor alle voeding geld, met mate!