Meisje of misschien toch een jongetje..?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ma2Be, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi

Met 22 weken hebben we de laatste echo gehad, en alles was gelukkig goed.
    Maar wat betreft de geslachtsbepaling, we hadden na heel lang wikken en wegen besloten dat we uiteindelijk toch maar NIET wilden weten wat het zal worden.

Vanaf het begin heb ik al wel heel sterk het gevoel dat het een jongen wordt, heb het alleen maar over 'hij' en 'hem' en iedereen zegt dat het een ook jongen wordt. Zelfs wildvreemden..?
    Ik draag heel mooi, helemaal van voor, heb echt een voetbal op mijn buik en ben bijna niet aangekomen (maar 13 kg) . Maarja dat zegt niet veel.. tijdens mijn vakantie had ik opeens allemaal rose kleren aan, rose tasje, rose speldje in mn haar. Ik heb eigenlijk altijd een hekel gehad aan rose.
    Opeens zag ik het zelf en stond ik ook echt even naar mezelf te kijken van 'Wat heb ik nou...?"...

Een week na de vakantie hadden we de 22 weken echo.
    Dan gaan ze wel heel vaak dat babylijfje langs en dacht ik wel op een gegeven moment dat ik toch echt 3 streepjes voorbij zag flitsen, dan schijnt t een meisje te zijn.
    Op een gegeven moment ging de echo-mevrouw naar de geslachtsdelen kijken en moesten we de andere kant op kijken. En dat hebben we allebei echt heel braaf gedaan..

Maar mijn vriend was wel heel stil in de auto terug. Op een gegeven moment zegt 'ie: "ik heb het gezien. Dus ik : "Oh.. wat heb je gezien dan?" Hij zag dus een klokkenspelletje, had echt duidelijk een streepje met knikkertjes gezien! Nou, dat was dus niet wat ik heb gezien.....Wij lachen samen... Gelukkig, nu hadden we nog geen idee!

Nou had ik een brief meegekregen van het echobureau, een exemplaar voor mij en eentje voor de verloskundige, waar ik later weer heen moest.
    Die brief heb ik voor mijn bezoek aan de verloskundige natuurlijk ook even doorgelezen, wilde even kijken of alles inderdaad wel goed was en of ik nog vragen had.
    Stond er gewoon letterlijk in: Vrouwelijke Genitialien Normaal.

Ik schrok me dood. Daar stond dus dat het een meisje zou worden...? :confused:

Fijn dat het even vermeld werd. We hadden toch gezegd dat we het NIET wilden weten..?! Dan moeten ze dat toch ook niet in de brief zetten?

Nou fijn. Ik zat er echt wel mee. Heb het nog even voor me gehouden, maar ik kon er ook niet mee leven dat ik het al die tijd zou weten, en manlief niet. Dus toch maar verteld 's avonds wat ik had gelezen... En samen besloten dat we het voor ons zouden houden. Niemand om ons heen weet verder dat we het eigelijk al weten, dit is ons geheimpje, want het was ook niet de bedoeling dat we het zouden weten...

En.....Toch geloof ik het nog niet helemaal wat er stond, ik heb echt zoiets van: eerst zien, dan geloven, ook omdat ik zo het gevoel heb dat het een jongen is. Het komt ook best wel voor dat het anders uit blijkt te pakken. Of misschien heeft de echoscopiste het verkeerd aangeklikt..

Trouwens, vergis je niet: het maakt me geen bal uit wat het wordt, ALS HET MAAR GEZOND IS!

Ik heb een hele stoere unisex babykamer van steigerhout.
    Maar achter in de kast liggen al stiekem wel wat rose rompertjes, mutsjes, jurkjes, sokjes klaar en ook een rose babydekentje, wasmand, rose kleedje.. Hihi, ik heb me echt al wel uitgeleefd..
    Maar voor de zekerheid hebben we toch ook nog een jongens geboortjekaartje laten ontwerpen.

En omdat iedereen om ons heen er zo van overtuigd is dat het een jongen word, zei mijn moeder van de week nog: "Ik lach me rot als het een meid blijkt te zijn. Toen moest ik wel even erg in mezelf gniffelen, Ik lach me namelijk rot als het toch een jongetje blijkt te zijn!

Eerst zien dan geloven dus.
    Anyway, we zullen het wel snel (zeker) gaan weten nu... Ik kan echt niet wachten, ben zo benieuwd!

XX Ma2be

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wat raar dat ze dat er zomaar inzetten. bij mijn echo kwam naar voren dat het een jongentje wordt, wat mijn gevoel ook steeds zei.
    Maar in de brief aan de verloskundige stond, dat het geslacht niet bekend is...
    Dus misch. hebben ze er zomaar wat ingezet.
    Nu ga je wel heel erg twijfelen he? Wij doen nog een pretecho om het zeker te weten. misch is dat voor jou ook eenoptie, dan weet je inelkgeval wel zeker (misschien) dat het een meisje of toch een mannetje wordt.

Bij mij hebben ze dus zomaar wat in de brief gezet ;)

3. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Spannend he? Wij hebben ook besloten dat we het niet willen weten. Maar inmiddels zijn we toch wel razend nieuwsgierig. Ik heb het filmpje van de echo inmiddels drie keer bekeken en er is echt NIETS te zien (daaruit zou je natuurlijk kunnen opmaken dat het een meisje is...). Overigens heb ik zelf wel eens gedroomd dat het een meisje was, en mijn vriend droomde dat van de week ook. Ik heb ook zo'n voorgevoel. Maar dat kan ook wishfull thinking zijn. Ik zou een meisje wel leuk vinden omdat mijn vriend al drie zoons heeft. Dus ik wil graag wat meer vrouwelijke inbreng in huis. ;)
    Overigens heb ik ook zo'n voetbalbuik, ben slechts 10 kilo aangekomen, maar volgens mij zegt dat echt helemaal niks.
    De hartslag zou ook iets kunnen zeggen, een hogere hartslag zou duiden op een meisje. Nou ligt de hartslag van onze baby nog steeds rond 150, dat is zo'n beetje het omslagpunt, dus daar hebben we ook niks aan.
    Nog even geduld, dan weten we het!

4. Niet meer actief

Je kan me nu misschien uitlachen... maar... Ben je zeker dat het niet over JOUW genitalien gaat? Dat men bedoelt dat je baarmoeder en het geboortekanaal enz normaal zijn en perfect in orde voor een gewone vaginale bevalling?

5. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi

ik wou je alvast feliciteren
    als het goed is nog minder dan 3 weken zal je kindje er zijn en toch zal het spannend wat het toch ids maar ik denk na je verhaal te hebben gelezen dat het toch een meidje gaat worden geniet er maar lekker van

ik heb volgende week dinsdag de pretecho voor de geslachtbepaling en zo benieuwd :oops: ik zou helemaal niet weten wat het wordt maar nog eeen paar nachtjes slapen.

Veel succes met de bevalling enne laat je het ons wel weten of het idd een meisje is geworden :D
    liefs

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hey, dat is wat ik net ook al dacht, dat het misschien wel over jouzelf zou gaan! :D

Maar lekker toch, die spanning! 't Is eigenlijk ook raar dat tegenwoordig bijna iedereen al weet wat het wordt. Terwijl tot voor twintig jaar geleden gewoon iedereen moest afwachten en dit ook de normaalste zaak van de wereld was!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Bij mijn echo zag je ook iets wat op een meisje lijkt (de gyn dacht dat ook), maar heb echt een jongen gekregen.Weet niet wat ze nu gezien hebben (billen misschien?), maar het geslacht was het niet :). Uiteindelijk is het toch (bijna) altijd een verrassing bij de bevalling wat het wordt!

Groetjes Rosa

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat vreemd dat ze dat zomaar erin zetten.
    Wij wilde het dus wel weten,maar er werd duidelijk gevraagd of de VK het ook mocht weten.

Ik zei dat vind ik geen probleem.
    Toen zei de echoscopiste dat ze het niet in het verslag van de VK zou zetten en dat ik het zelf mocht vertellen als ze het wilde weten.
    [/b]

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb ontzettend gelachen want die vrouwelijke genitalien haha dat is inderdaad van jouzelf hiermee bedoelt ze dat ze heeft gekeken of de baby op een gewone manier geboren kan worden of dat er iets voor de uitgang ligt

op het verslag staat namelijk het geslacht van de baby niet

succes en toch nog leuk spannend die laatste loodjes

maar gek genoeg meestal als je zoo een voorgevoel heb dat je zelfs kleertjes koopt in de kleuren word dat het wel dus zou best wel eens een meisje kunnen zijn

groetjes nathalie ;)

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Haha stel je voor...
    Heb het nog maar even opgezocht op t formulier, er staat een kopje 'Genitialia' voor, en volgens mij gaat het wel allemaal over de baby... Ik geloof ook niet dat ze toen naar mijn dingetjes heeft gekeken :)

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wat een vreemd verhaal. Ik heb nog nooit gehoord dat als mensen het niet wilde weten dat het dan wel in verslaglegging kwam te staan.
    Heb je bij de vlk het nog nagevraagd?
    Het blijft (vind ik) nog steeds een beetje gissen hoor.

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0

Uhhhh.. dit zag ik pas later...

MEEN JE DAT?!
    Ga het toch nog maar eens even navragen.. Voel me anders toch wel echt een e-nor-me geit haha

Grts!

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    haha Hou ons op de hoogte!

haha

je kan de vraag ook hier in de vlk hoek stellen natuurlijk.

14. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Wat denk je dat ik zojuist gedaan heb.. Zie mijn eigen verloskundige namelijk pas volgende week weer, dus hoop wat eerder antwoord te hebben van de vlos hier.
    En anders komen we er ook wel misschien vanzelf eerder achter.. Mijn man denkt namelijk dat de baby dit weekend al komt.

Dat zal je zien zeg..!
    Mijn voorgevoel is namelijk echt heel erg een jongetje. Die rose spullen heb ik gekocht omdat ik het leuk vond, maar wel met een raar gevoel erbij en ook niet teveel...
    Ik zie me straks dus al zitten met mn rose dekentjes enzo hihihi.

Stond er echt bij niemand hier het geslacht van de baby op het echorapport...?

Grts!

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mij stond geslacht onbekend, terwijl ze wel gezegd heeft dat het een jongentje wordt... en over genetalia kan ik niks vindn op mijn rapport haha... misch verschilt het per echobureau wat ze er in zetten... ik zou het ook idd de verlosk. navragen.

16. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hallo,

heb net ook de 20 weken echo achter de rug en het geslacht stond er echt wel op.
    er stond mannelijke genitalia gezond dus lijkt me toch wel heel raar als dit over mij zou gaan ;)
    en wij wouden het wel weten het word ook een jongen dus denk toch echt dat het over je kleine gaat wat er in het rapport stond..
    weet je cker dat het niet alleen in de brief aan de vk staat?
    zoja dan is het ook een beetje eigenschuld dat je het weet omdat die brief eigenlijk niet voor jou bedoel was..
    groetjes

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    EEN DOCHTER ! Dus toch!
    (Ik had het antwoord welke de online vlk gaf al stiekum gelezen. Laat het dus maar lekker roze kleuren!)

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha misschien heeft ze stiekum ook even een blik geworpen op het kruis van je man.... :)

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Lijkt mij wel dat de gegevens van genitalien over de baby gaan. Alle gegevens van de baby komen in een overdracht te staan, niet die van jouw zelf.

kwebbel

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik twijfelde achteraf ook wel even of ik het wel had mogen lezen. Maar het was twee keer dezelfde brief in één envelop en ze zei er duidelijk bij dat één exemplaar voor ons was, en eentje voor de vk en dat als ik nog vragen had, ik die bij de vk kon stellen....

Maar goed, toch geloof ik de uitkomst van de echo nog niet echt.. Wil gewoon met eigen ogen zien of het ook echt een meid is :)

Deel Deze Pagina