Dames, vraagje. Drie maanden geleden ben ik bevallen van onze mooie dochter. Op aanrader van de verloskudige ben ik na ruim 3 weken "blind" begonnen aan de pil. Nu heb ik sinds woensdag een flinke doorbraakbloeding, die niet overgaat. Ik heb gezocht op de bijsluiter van de pil (vervanger van de microgynon 30), maar kan niet echt iets vinden over het vervroegen van de stopweek. Wel kom ik tegen dat, wanneer je een pil vergeten bent in week 3, je per direct een stopweek in kunt lassen. Dit zou dan per vandaag kunnen (aanstaande zaterdag zou ik anders de laatste van de strip innemen), lijkt mij. Maar mijn vraag is, als ik dit doe ben ik dan nog wel beschermd tegen zwangerschap? Ik haal dat niet echt duidelijk uit de bijsluiter
Oei, ingewikkeld. Ik zou de apotheek vragen om advies. Lijkt me niet iets waar je het risico mee wilt nemen.
Als ik het goed begrijp slik je nu de tweede strip? In principe ben je veilig na het gebruik van de eerste volledige strip (bij blind beginnen) Dus zou je nu ook veilig je stopweek kunnen inlassen. Wel opletten dat je straks op tijd met de nieuwe strip begint.
Ja klopt. Voor zover ik de bijsluiter begrijp zou ik vanaf vandaag veilig een vervroegde stopwerk in kunnen lassen. De nieuwe strip ligt al klaar naast mijn tandenborstel voor volgend weekend
Als je met de 2e strip bezig bent kun je gewoon een stopweek inlassen. Geen probleem wanneer dat dan is. Gewoon volgende week weer op tijd beginnen, dan is het veilig.