Een hond die bijna doodvriest, loopt er echt niet vrolijk bij te wandelen in de tuin. Daarnaast ligt er ook aan hoe het gevraagd wordt. En trouwens, sommige honden worden aangeschaft als waakhond en niet als gezelschapshond. Wat dacht je van bv een boerderij? Daar lopen honden de hele buiten om het erf te bewaken. Die hoef je echt niet binnen te houden. Ik zou het anders vinden als je zo'n Paris Hilton keffertje hebt en dat de hele dag buiten laat. Dat is zielig. Maar er zijn echt genoeg rassen die heel erg geschikt zijn als buitenhond. En sommige honden die wel als gezelschapshond worden aangeschaft, zijn nu eenmaal ook graag buiten. Mijn kat zit in de zomer eigenlijk altijd buiten, komt alleen maar om te eten en te slapen binnen. Blijft wel voornamelijk in de buurt van onze achtertuin. En in de winter geeft ie wel de voorkeur aan binnen. Maar een paar dagen binnen en het is een bonk energie, dat hou je niet voor mogelijk. Hij moet dan gewoon echt naar buiten om zich te ontladen. Ik laat m rustig de hele dag buiten lopen. Als ie het koud heeft en naar binnen wilt, dan gaat ie vanzelf wel bij de deur staan.
MIjn honden liggen liefst dicht bij verwarming onder een dekbed ssssst ik heb kou kleumen.... en als ik ze roep met wandleen krijg ik protest of ik ze mishandel!! hihi gekke honden... wou dat die van mij meer naar buiten gingen met dit weer maar hier alleen als de zon shcijnt
mijn honden vinden het buiten alledrie geen pretje en liggen alledrie lekker onder hun eigen dekbedje in de mand, ieder zijn ding toch
Ik ben het met Aura eens hoor, ik ben blij dat er nog mensen zijn die om het welzijn van dieren geven! Zij is wellicht geen kenner en ziet misschien niet dat het beestje het heerlijk vindt buiten, maar beter dat ze er even naar vraagt dan! Jullie zijn misschien heel goed voor je hond, maar er zijn er zat die hun hond hele nachten in de vrieskou laten liggen! Ben blij dat mensen er nog een beetje erg in houden. Al is het in dit geval wellicht niet terecht; mevrouw had mi wel het beste met het beestje voor! Fijn toch?
Overigens ligt mijn kalf nu te maffen op MIJN bed Maar zodra ie naar buiten mag in de sneeuw is het net een hertje, geen gezicht, zo'n grote koningsrottweiler rollend en springend in de sneeuw!
Toch vraag ik me af wat die mevrouw ermee wilde bereiken.... ik bedoel.. STEL iemand mishandelt een dier..... en iemand vraagt erna... dan zeg diegene toch niet: O, maar ik mishandel mn dier.... Als je ECHT denkt dat iemand hun dier mishandelt.... dan ga je toch vaker polshoogte nemen.... en schakel je toch een instantie in.....
Ik had ook zo'n hond. Helaas is hij er niet meer maar idd mensen komen gewoon aan de deur dat het niet goed is. Wel te begrijpen ze hebben het beste met je hond voor, maar dat zijn meestal mensen die een hond hebben die liever binnen bij de verwarming ligt of zonder hond.
Een ander kan toch niet weten dat je hond graag buiten ligt? Ik vind het attent van die mevrouw dat ze wat zegt. Hoezo is het meteen een bemoeial? Ik begrijp je punt niet zo sorry.
Waarom een instantie inschakelen? Dat zou pas echt achterbaks zijn. Op de man af is wel een stuk eerlijker en iemand kan wel even na gaan denken van 'hee, het valt mensen wel op dat mijn hond veel buiten ligt met deze kou'. Daar hoeft toch niet direct een instatie bovenop te zitten?
Ik vind het niet zielig als een hond buiten ligt als hij er ZELF maar voor kan kiezen binnen/buiten. En niet paar uur weggaan en honden buiten laten. Ontopic: Ik snap dat je de bemoeienis vervelend vind maar liever zo dan anders. Want er zijn genoeg gevallen waarbij een hond dus wel de hele dag buiten MOET zijn en ligt te bibberen van de kou. Maar goed ik ben vast niet objectief want ik heb 2 verwende nesten van honden die momenteel op een baby matrasje (niet van kyan hoor) de godganse dag voor de kachel liggen te maffen en ik vind het heerlijk voor ze
ik heb het niet over deze situatie.... maar op de reacties dat de mevrouw juist goed handelde omdat het beestje wellicht wel half doodgevroren.... bla, bla bla.... ik doel als je ECHT denkt dat een beest mishandeld wordt je er bij zulke types NIETS mee op schiet om er naar te vragen..... omdat deze dat echt never nooit gaan toegeven en zeker niet eerlijk je vragen gaan beantwoorden..... Sterker nog... wellicht heb je dan "slapende honden wakker gemaakt" en mishandelen ze het beestje alleen nog maar uit het zicht op een andere manier.....
Tja wie weet wilde ze eerste een soort van waarschuwen en even aankijken of er een verandering komt. Of misschien wilde ze eerst gewoon horen WAAROM de hond veel buiten is zonder gelijk een oordeel te vellen. Juist wel zo netjes eigenlijk.
Hoi hoi, Ik wil hier ook wel even op reageren. Ik vind het eigenlijk wel lief van die vrouw. Ligt ook wel een beetje aan de manier waarop ze het heeft gevraagd. Mensen zijn tegenwoordig heel erg op zichzelf (dit is niet naar ts toe, gewoon algemeen) en dan als iemand ergens wat van zegt, dan staan ze direct op hun achterste poten...terwijl het soms heel goed bedoelt is. Ik ken ook een golden retriever die de hele dag buiten is. De baas van hem woont alleen. Ik weet niet hoe dat bepaald is en of die hond de hele tijd naar buiten wil, maar ben toch wel blij als ik langsloop en ik zie dat hij binnen is. Misschien stom van mij, maar onze golden wil niet langer dan 10 minuten buiten zijn en dan staat ie weer voor de deur. Ik heb dus geen goed vergelijkingsmateriaal, haha! Liefs
Door het op deze manier aan te pakken weet de 'eigenaar' wel dat er mensen zijn die het in de gaten houden en dat kan maar net de reden zijn dat mensen beter voor hun beesten gaan zorgen!
Vind ik ook hoor! Die mevrouw heeft tenminste het lef om er op de man af naar te vragen! Nu ze een bevredigend antwoord heeft gekregen zal ze vast haar mond houden en blij zijn dat het beestje het goed heeft bij jullie, maar dan heeft ze in ieder geval haar best voor de hond gedaan! Hoeveel mensen zien geen rare dingen maar durven hun mond niet open te doen, met alle gevolgen van dien?
ik heb een koukleum die liefst alleen maar binnen ligt, zomers wil hij wel vrijwillig in de tuin, maar dan wel midden in de zon bakken, en niet alleen in de tuin alleen als jij er bij bent. mijn andere hond lag vaak in de sneeuw te slapen (heb hem alleen laatst helaas kort moeten scheren dus ff geen sneeuw voor hem) die kan uren buiten zitten of liggen. de hond van mijn vriend zat voorheen overdag gerust 10 uur in de bench, en de hele nacht in de bench omdat ze alles stuk maakte in huis (neem dan geen hond als je meer dan 40 uur werkt) nu ligt ze in de schuur, maar zit niet meer in de bench(nu ruimte va 12 bij 6 de hele dag)