Ik heb nog wel een leuk verhaal. Ik was met een vriendin,we waren samen een jaar of 11.. kwamen net van de manege af,en liepen langs de woonboten. Toen zag ik daar een husky liggen terwijl het vroor.. Ik heb toen die hond meegenomen hahahaha.En naar de politie gebracht! Die hebben de eigenaar gebeld,en ik kon mooi mijn excuses aanbieden! Ik zei ik dacht dat hij het koud had..haha,die hond heeft overigens nooit meer buiten gelegen als wij langsliepen!hihihi
Hey, ze komt één keer langs (ivm afgesloten weg vandaag de andere richting uit) en hangt gelijk aan de bel. Wij wonen in een klein dorpje en het stikt hier van de bemoeiallen... Ik vind bij één keer langskomen heeft ze totaal geen recht om mij uitleg te komen vragen over het waarom dat mijn hond buiten ligt "met dit weer"...
tja het is duidelijk dat de meningen verdeeld zijn Maar het ligt inderdaad aan de toon ook. De vraagstelling kan ook zijn "heeft uw hond geen last van de koude" maar neen het moest zijn "WAAROM ligt uw hond buiten met dit weer" Mijn huis, mijn terrein, mijn hond, ik hoef me niet te verantwoorden aan deze wildvreemde dame lijkt mij. Zoals ik al zei, nieuwsgierige buurt, loeren binnen als ze de kans krijgen, en alles wordt rondverteld. Ik moet er niet van hebben
@Dottie, ik zou precies hetzelfde doen als die vrouw, als ik ook maar enigzins zou twijfelen over het welzijn van een hond zou ik ook aanbellen, liever dat ze me een bemoeial vinden en dat ik een keer teveel aanbel (wat overigens nog nooit is voorgekomen hoor) dan dat he 1x te laat is.
dan ben ik nu wel nieuwsgierig... ga jij dan ook aanvallend tewerk? Breng jij het zo dat de eigenaar jou tekst en uitleg moet geven? Of pak je het anders aan?
Ligt er een beetje aan, wat je aanvallend vind.... Ik zou zeker als ik mijn twijfels heb vragen naar het waarom van de situatie, zodat ik me daarin kan verplaatsen zodat ik zelf snachts lekker slaap snappie? Kijk en als iemand dat ziet als zichzelf moeten verantwoorden, tja daar kan ik niks aandoen, ik wil gewoon zeker weten in zo'n geval dat er met het dier niks ergs aan de hand is. Ik heb het met mijn eigen honden ook wel eens gehad, een van mijn labradors (nou ja ik heb een neppe labrador wat die is slank haha) Is heel erg slank gebouwd, bouw ala weimaraner, in haar pubertijd groeide ze ook nogal raar...dan een periode in de hoogte en daarna in de breedte waardoor ze er op een gegeven moment veel te mager uitzag. Toen is er ook iemand naar me toegekomen met de vraag waarom mijn hond zo mager was, want dat een labrador veel forser hoort te zijn. Ik heb deze persoon normaal uitleg gegeven over het hoe en het wat... Ik ben in dat soort gevallen alleen maar blij, dat mensen elkaar toch een beetje in de gaten houden....zelfs al ga je met alle goede bedoelingen van de wereld met je dier om, iedereen maakt fouten, wat als je iets niet voorzien hebt? En iemand wijst je daar dan op? Ik zou daar alleen maar blij mee zijn. Maar goed denk dat mijn punt zo wel duidelijk is neem ik aan?
Ja bedankt, ik snap wat je bedoeld. In de situatie van bij ons vandaag ben ik er nog steeds lastig over, maar goed, dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk
Maar meid ik snap dat het vervelend overkomt, maar probeer alleen maar te zeggen dat je er misschien ook anders naar zou kunnen kijken, dat mensen het goed met je voor hebben en met je hond en het dus ook heel erg goed kunnen bedoelen ipv. het jou op het matje roepen. Nou hoop iig. dat je vervelende gevoel weggaat.....
dat is dus het vervelende van elkaar controleren zoals de staat zo graag wil. hoe moeten er anders meldingen bij verschillende instanties binnen komen ook op deze manier. ik denk dat deze mensen geen kwade opzet hadden maar bezorgd waren om de hond.
Ben het met Aura eens. Beter een bemoeial dan het langs elkaar heen leven. Nu weet die mevrouw waarschijnlijk niet dat de meeste honden het liefst buiten zijn. Hier ook eentje hoor. Die vindt het heerlijk om buiten te spelen. En als hij weer naar binnen wil dan blaft hij twee keer voor de deur.
Ik hou dus ook niet van dat bemoeizuchtige. Heb ook weinig behoefte aan nauw contact met de buurt. Met een paar buren, leuk, maar de rest moet zich lekker met zijn eigen zaakjes bemoeien. KSSSST! Prima als ze het netjes vragen hoor, maar als ze op zo'n toon iets aan mij vragen ben ik er snel klaar mee. En dan kan je het wel als 'aanvallend' opvatten, wat ik BS vind maar goed, sommige mensen zijn gewoon ronduit onbeschoft. Mijn ouders hebben trouwens een Akita, en die graaft zich het liefst in als het sneeuwt. In de sneeuw dan welteverstaan. En zo ken ik genoeg mensen van die de honden hoofdzakelijk buiten leven. Maar wel met een verwarmd hok en ontzettend veel ruimte. Sommige honden houden er nu eenmaal van om lekker buiten te liggen.
Doe mij dan toch echt maar het naast elkaar heen leven..... hier buren die ook zo lekker uit de hoek kunnen komen..... Voorbeeld: ik was net weduwe geworden.... kwam naar paar weken mn buurman tegen... en die vroeg... "hoe gaat het met je? ik zeg: goed... (had sowieso geen zin in een gesprek) Zegt hij: ja, want we zien wel honderden mannen bij je over de vloer komen...... (heb verder maar niet gereageerd..... :x.... even voor de duidelijkheid waren collega's en vrienden van mn overleden partner die me kwamen condoleren...) Andere buurvrouw (verderop in de straat) kom ik tegen... was toen zwanger van me dochter... had het mens nog nooit gesproken en eerste wat ze zei: (ik citeer) "wat denk je? gelijk weer er op????"...... fijn dat mn mede straat bewoners toch zoveel om me geven....
sorry hoor Seth maar de dingen die jij zegt vind ik niet met elkaar bemoeien (zoals zeg maar ts bedoeld) maar vind ik ronduit kwetsend en onbeschoft, zoiets zou ik dan ook zeker niet pikken!!! Maar vind dat toch heel wat anders dan mensen die goed bedoeld komen vragen of e hond het wel goed maakt.....
sja - die van mij ligt het liefst ook de hele dag buiten. Ik heb een poolhond (Samojeed), met een dubbele vacht... geloof me, hij vind het buiten echt veel prettiger dan binnen. Hij heeft eind december, toen het zo vreselijk sneeuwde ook alleen maar buiten gelopen. En geloof me dat hij het echt wel aangeeft wanneer hij naar binnen wil (vooral als baasje en vrouwtje samen op de bank liggen, dan kruipt hij er het liefst bij met z'n 25 kg en wintervacht) Jaaaaaren geleden heb ik het aan de stok gehad met een buurvrouw en mijn kat. Mijn kat liep ook buiten en kwam naar binnen als hij er zin in had. Niets aan de hand, gezond, ging naar de dierenarts, had een luikje en noem maar op. Mevrouw echter had besloten dat ik de vreselijkste dierenbeul op de wereld was, en vond het vreselijk zielig dat mijn kat buiten liep. Resultaat, zij haalde mijn kat bij haar binnen en gaf haar te eten (zonder dat ik dat wist). En bij mij thuis kreeg hij natuurlijk ook te eten. Toen ik daar achter kwam heb ik mevrouw vriendelijk verzocht om op te houden, omdat het niet gezond voor de kat was. Hij kreeg bij mij te eten en elders niet. Ik ben voor grof vuil uitgemaakt toen, en ze bleef doorgaan. Toen heb ik de dierenbescherming gebeld tegen haar, omdat ik vond dat ze MIJN kat mishandelde (kat werd veels te dik namelijk) - is nog een hele toestand geweest, en ik van andere mensen op de galerij hoorde dat het "long overdue" was en iedereen over haar klaagde.
Wellicht niet...... maar het heeft er WEL voor gezorgd dat ik dus ECHT meer op mezelf ben..... niets zie om me heen.... dus als hier (bijwijze van spreken) zou vragen waarom mn hond buiten is..... gaan ook gelijk de alarmbellen rinkelen.... of nu.. de hormonen stromen.... Wellicht dat TS in "zo'n zelfde" soort straat woont....en het daarom ook gelijk als (negatief) bemoeien opvat....
Ik woon idd ook in zo'n straat Een aantal jaren terug kwam bv de buurvrouw van de buurvrouw aan de deur om te zeggen dat ze mijn konijn wel zou overnemen. Ze voerde via de buurvrouw aan ons vast ons konijn stiekem sla enzo. Nou dat beestje was daar blij mee, ik niet zo! Dus "wij gaven het beestje geen eten, want anders zou de konijn niet zo happig zijn op die sla" Waarop mijn man zei, geef de hond eens een koekje, dat heeft die ook 10 keer liever als zijn brokken. Bij de overburen (vriendelijke mensen en geen bemoeizieke mensen) toen ze aan het verbouwen waren stond opeens een wildvreemde binnen. "Om te zien hoe het opschoot". Ze hadden die man nog nooit gezien! Ik hoef niet te zeggen dat die snel de straat op is gezet. Ik hou me dus bewust heel afzijdig van verschillende mensen hier! Trouwens, die vrouw die aan de deur is geweest... wij komen dagelijks langs haar huis met de auto. Telkens opnieuw zwaaien we goedendag. (toch vriendelijk van ons niet, wordt hier in de straat gedaan) en ze draait keer op keer haar hoofd, nog nooit heeft ze teruggegroet. En nu staat ze aan mijn deur...
oei dottie.... zo herkenbaar......!! ik heb nog een gruwelijk detail.... toen ze mijn vorige partner aan het afleggen waren, wilde de overbuurvrouw (schuin tegenover) naar binnen stormen, omdat ze wilde weten wat er aan de hand was...... Mijn (ex)schoonvader heeft haar in tranen uit het huis kunnen houden...... hier trouwens ook mensen die nooit groeten,(sommigen wel trouwens) MAAR het is hier wel een gebruik om met de kerst heel de straat een kerstkaart in de bus te doen.... Hoezo tegenstijdig....??!!! nou ik begrijp helemaal je titel Waar bemoeien ze zich mee...???!!:x
Ik hou ook niet zo van dat bemoeizuchtige! Ergens naar vragen oke...maar op zo;n beschuldigende toon...nee daar ben ik niet van gediend! Hier valt het allemaal in de straat gelukkig mee! Heb buren die gewoon normaal doen en normaal op dingen reageerde. Bijv. toen onze hond pup was blafte ze veel...en toen kwam ze vragen of ze misschien kon helpen met iets als wij weg waren dat ze niet zo zou blaffen....maar klagen echt niet! Wij hebben overigens net als de ouders van Aszz een Akita...en die van ons ligt ook echt het liefst begraven onder de sneeuw! Het makt haar niet uit hoe koud het is! Maar die beesten komen uit nog koudere temperaturen van oorsprong dus wat wil je dan! Regen vind ze trouwens vreselijk! Hahaha! Dan wil ze niet eens uit! dan gaat ze vanuit de deuropening haast gelijk terug naar binnen!