Nou, mijn vraag zegt het eigenlijk al. Wat betalen jullie voor een grote beurt aan de auto? Wij hebben net gebeld voor een grote beurt voor onze Ford Focus bij een garage bij ons in het dorp. Ze vragen daarvoor 450 euro. Ik vind dat best veel geld, maar ja, zoveel verstand heb ik dus niet van auto's. Dit is dus de basisprijs, dus hier zitten nog geen reparaties oid bij in. Ben daarom dus wel even heel nieuwsgierig wat jullie betalen voor een grote beurt?
Oei, das prijzig als dat de basisprijs is.. hier verschilt het elke keer weer.. Alleen APK is een standaardprijs 45,- incl. BTW.. Een jaar geleden waren we voor de grote beurt 800 euro kwijt.. Maar 4 weken geleden maar 290 euro.. Dat is wel inclusief nieuwe accu, die zal zo'n 80 euro zijn.. Verder was er niks bijzonders nodig..
Voor me mazda zou ik ongeveer 350 euro kwijt zijn bij een gewone autogarage bij de mazdadealer heel wat meer Nu betaal ik alleen de dingen die gerepareerd worden en geen manuren omdat vriend bij een autogarage werkt
Grote beurt was ongeveer 250 inclusief BTW, maar exclusief de reparaties. Ook een ford focus. Ik zou dus nog even verder zoeken als ik jou was .
is het een ford garage? Dan klopt de prijs namelijk wel, wij hebben ook een ford gehad. Een grote beurt kost nu eenmaal veel geld. Ze vervangen dan meestal allerlei onderdelen en als je distributieriem vervangen moet worden, gaat het hele motorblok uit de auto (dat kost helemaal een vracht met geld). Dus maak je borst maar nat! Als je auto trouwens al wat ouder is, zou ik niet naar een ford garage gaan maar gewoon naar de kwikfit ofzo.
Nee, het is geen Ford garage en de distributieriem laten we dan sowieso al vervangen, dus het blok moet er al uit. Dat kost 300 euro (de waterpomp hoeft er niet bij, is vorig jaar al gebeurd). De auto is nu al 6 jaar oud, dus gezien deze reacties ga ik denk ik nog even verder kijken naar een andere garage. 300 euro voor de d-riem, zonder waterpomp, lijkt mij redelijk, maar dan nog eens 450 euro voor een grote beurt, lijkt mij heel veel en ben blijkbaar niet de enige die dat denkt.
grote beurt is altijd wel prijzig hoor. wij hadden eerder een bmw 523 en daar betaalde we voor een grote beurt om en nabij de 800 euro. ik denk dat tussen de 350 en 450 best een normale prijs is.
Ford heeft goedkope onderdelen en het vervangen van de distibutieriem is relatief goedkoop bij de Ford. De riem gaat én langer mee en je kan er veel beter bij dan bij andere auto's. Wij hebben vorig jaar 290 euro voor de riem betaald. 300 lijkt me een redelijke prijs. Voor de grote beurt zou ik inderdaad even verder kijken, want ook deze moet voor een focus goedkoper kunnen dan 450 euro.
Ik heb een leaseauto, dus geen last van kosten voor onderhoud. Weet wel dat bijv. suzuki lage tarieven hanteert, geloof een grote beurt circa 200 euro. 450 voor een (standaard?) grote beurt vind ik ook best duur
Wij hebben 400 betaald voor onze Seat. Hierbij worden dingen vervangen zoals oliefilter en olie wordt ververst etc. Heel wat dingen bij elkaar en als je dat los zou moeten dien ben je neer kwijt. Vind 450 dus een redelijk bedrag
Wij hebben een volvo xc90 en betalen als 'basisbedrag' (dus zonder reparaties e.d.) al zo'n 1000 euro!!!!! Auto's kosten alleen maar geld...!
Ik denk dat je zelf gewoon een aantal garages af moet bellen. Om te kijken wat welke garage ervoor vraagt en vraag dan ook of daar bijv. de waterpomp bijin zit of niet. Per regio en garage verschillen de prijzen zo erg! Zou vast goedkoper kunnen maar of ze dan alles vervangen is een vraag. Een "merkloze" garage is waarschijnlijk goedkoper dan een dealer!
sodeju wat een prijzen.. een idee om zelf eens te zoeken wat een onderdeel "los" kost en zelf leren waar de olie/koelvloeistof e.d. zit, kan je het zelf bijvullen.. 3 min werk. goed olie verversen is een k*t klus, maar hoeft echt niet elk jaar en dat zou ik wel laten doen als je niet precies weet hoe en wat. scheelt weer hoeven alleen reparaties gedaan te worden en dan nog vragen "waarom" iets gedaan word, want veel dingen zijn gewoonweg niet perse nodig.. maar goed het is wel duidelijk dat hier alleen de apk bij een garage gebeurd, de rest doet manlief zelf.. vind het trouwens wel apart dat ze meer rekenen voor de grote beurt terwijl distributieriem vervangen echt meer werk is..
ik was 861 euro kwijt voor grote beurt + distributie,bij de Peugeotdealer. Uiteraard daar niet laten doen en bij een garage laten doen, was 300 euro kwijt incl riem. Riem was gewoon van Gates, wat peugeot ook gebruikt. Normaal betaal ik zo'n 100 euro voor kleine beurt en 250 voor een grote. Olie laat ik elk jaar doen, aangezien mijn auto elk jaar een grote beurt krijgt. APK kost me 24 euro, bij de dealer.
Ben nog eens rond gaan bellen en bij de Ford garage kost de d-riem 350 euro geloof ik en de grote beurt 280. Dus dan ga ik liever daarheen. Die andere garage hebben we dus afgebeld.