ja dan is het anders maar dacht dat jullie bedoelden van: kijk maar of je de taal leert ja of nee. nou en dan vrees ik met grote vrees
denk je dat die mensen wanneer ze daar vanaf komen echt goed Nederlands spreken.. echt niet hoor. Het niveau is enorm laag. Verder vind ik een goede taalcursus wel handig maar zo´n inburgeringscursus is echt te stom voor woorden, mag van mij echt weg.
hahaha nee dat bedoel ik zeker niet! want ik ben er juist voor dat ze alle allochtonen tot een inburgerinscursus moeten verplichten
ik heb gekozen voor: - uitkeringen - integratie - kunst etc het zal moeilijk zijn om te korten op uitkeringen, maar ik denk dat de regels best wat strenger mogen. een kennis van mij heeft jaren een uitkering gehad omdat ie niet kon werken, maar hij kluste zich wel zwart een slag in de rondte. dat soort types hoeft van mij geen uitkering. ik hou niet van mensen die hun hand ophouden terwijl er best passend werk voor ze is. integratie mag van mij ook best minder. een cursus moet je maar zelf betalen als je hier zo graag wil blijven. sterker nog, mensen die niet hun best doen en dus blijkbaar niet willen integreren mogen ze van mij uitzetten. scheelt weer een hoop uitkeringen kunst etc hoeft van mij ook geen subsidie. en voor hobbies mag je wat mij betreft zelf betalen. da's mijn mening he
bezuinigen op de uitkering is onzin vind ik het ligt al aan het minimum het is al moeilijk rond te komen met een uitkering als je niet anders kan en dan willen ze daar nog 10% vanaf halen??? nou dat ze maar 10% van hun eigen loon afhouden! wel vind ik idd dat de regels strenger moeten worden voor diegene wat ervan profiteren en wél kunnen werken!
ik vind bezuinigen op uitkering ook onzin , ten eerste denk maar niet dat die mensen die erop leven het rijk hebben. sommige heb haast niets meer per maand over, vele lopen ook nog bij de voedsel bank en dan schamen zich ook nog stuk ook, terwijl dat geheel niet nodig is trouwens. ze zouden even verder die reuze bonussen moet aanpakken en die teveel aan gouden handdruk. vaak worden met dit soort bezuinigen de lage bevolking nog harder gepakt. mensen moeten ook zelf op letten maar ga geen geld uit mensen hun portemonnee ronselen als er al niets meer in zit.:x
Hier ben ik het helemaal mee eens! een goede taalcursus idd. Maar die inburgeringscursus die de mensen die hierheen willen komn in het land van herkomst moeten afleggen dat examen. Mag zeker afgeschaft worden. En dan als eis dat ze hier een taalcursus volgen. Maar bijv vragen als; hoelang duurde de oorlog met Spanje. en is de weet ik veel wat van Spanje christelijk of protestant (weet niet precies hoe die vraag was) dat is allemaal echt een beetje ???? dat die mensen voor dat examen moeten slagen voor ze hierheen kunnen komen.
Volgens mij kan er heel veel bezuinigd worden op uitkeringen zonder rmensen te treffen die het echt nodig hebben. Namelijk door fraudebestrijding. Het wordt tijd dat dat eens aangepakt wordt. Zie hier in de buurt zoveel dames die lekker zwartwerken of beetje meehelpen in de zaak van manlief en ernaast jarenlang een lekker uitkerinkje incasseren als welkom extraatje in de maand. Menigeen houdt netto met alle toeslagen heel wat meer over in de maand dan degenen die het moeten opbrengen. Aanpakken dus.
Ik vind dit enorm kort door de bocht. Ik zou wel willen zien dat er bezuinigd wordt op de overhead binnen de zorg en het onderwijs, maar niet op de zorg en onderwijs zelf. Het eigen risico ietsje omhoog, maar niet tot 700 euro p.p. Verder binnen een boel ministeries mogen er van mij veel subsidies geschrapt worden, maar ik vind niet dat een aantal groepen de pijn moeten voelen. Verder vind ik dat de mensen die werken (een groep waar veeeeeel mensen het zwaar hebben of hebben gehad) niet extra belast moeten worden. Wat mij betreft mag er dus wel op de bijstand bezuinigd worden en de WW mag van mij ook korter. De AOW leeftijd mag ook omhoog. Maar de hypotheekrenteafrek moet blijven. Ik kan nog wel een heel betoog typen waarom ik dit vind, maar bestempel mij gerust als asociaal, ik vind het wel een beetje zuur dat ik zoveel in moet leveren, terwijl wij echt keihard werken voor ons geld.
Waar je wel naar moet kijken is wat het budget op dit moment is. Kunst & cultuur is een schijntje van andere posten. Dus daarop bezuinigen zet geen zoden aan de dijk. Van mij mag de kinderbijslag volgens een progessief inkomensstelsel. Dit is voor ons een extratje die gezien onze inkomens niet echt nodig is. Ik denk dat er te veel geld gaat naar integratie omdat het zo'n hekel onderwerp is en op deze manier probeert met te compenseren. Wegenbouw is voor nu heel goed voor de werkgelegenheid, maar zijn al die wegen over 20 jaar nog nodig? Geen bezuiniging, maar maatregel,...DOE WAT AAN DE HYPOTHEEKRENTEAFTREK. Dat komt toch wel een keer, dus nu is een mooi begin!
ben wel benieuwd of je zelf ook een eigen huis hebt, als je roept dat de hypotheekrenteaftrek eraf moet. Het doet mij heel veel pijn, te weten dat wij straks een hypotheek hebben op iets, dat het geld allang niet meer waard is. De crisis had de overheid niet kunnen voorkomen, maar dit zou voor ons kapitaalvernietiging zijn van zo'n 20.000 euro. Wordt ik echt heel erg verdrietig van. en dan te bedenken dat wij dan 900 euro voor 100 vierkante meter moeten betalen zonder die aftrek. Dat betaald een huurder never nooit niet.
bezuinigen..... ? van mij mag t geheel geschrapt worden.... oorspronkelijk was Nederland de eerste republiek van Europa.... (na de 80 jarige oorlog) en voor die éné vrije dag hoeven we ze ook niet te houden.... Verder idd kunst en cultuur onterechte uitkering... integratie... en denk als er beter met het geld omgesprongen wordt dit ook een hoop scheelt... Dan doel ik op gemeentewerken etc.. Hoevaak zie je bijvoorbeeld wel niet dat wegen opgenbroken worden, weer dicht en dan weer open voor iets anders..... jaren geleden had je zo'n programma Geld over de balk..... gewoon triest wat ze verzinnen van onze centen...
in de uitkering heb je het echt niet zo geweldig als sommige hier denken en ik hoop ook dat diegene die vinden dat er wel gekort mag worden op uitkeringen zelf ooit in de uitkering terecht komen dan piepen ze wel anders!
onterechte uitkeringen, schreef ik iig..... Vroeger lieten een hoop mensen zich "gewoon" afkeuren als ze geen zin hadden.... om zwart bij te beunen..... Helaas hebben deze "mensen" veel verknald voor anderen.... maarja dat is met de meeste dingen zo.... de goede lijden altijd onder de slechte.....
daar heb je gelijk in ik vind ook dat ze zeker strenger moeten worden.. maar nog meer korten bij de mensen die het wel verdienen en nodig hebben?? dat is toch onmenselijk hier in nl waar alles al verschrikkelijk duur is!
mijn man heeft een uitkering gehad. idd geen vetpot, maar het blijft geld krijgen terwijl je niet werkt. Ik zou daar ook geen luxe leven op willen leven...
Intergratie Uitkeringen Cultuur sport, kunst Intergratie, Al strenger worden met toelaten van mensen, taalcusrcus die wel bijdraagt, en niet zo'n flut curcus wat er nu is en dan zelf betalen, verplicht! Uitkeringen, alleen voor de gene die het nodig hebbem dus Afgekeurde mensen dat in hoofdzaak Strengere sollicitatie verplichting en toezicht daarop. Strengere inkomsten van buiten af en inboedel (mensen met een uitkering wel in een peperdure auto kunnen rijden) Kunst, cultuur en sport, nou spreekt voorzich lijkt me zo. Koningshuis, laten ze maar eens een maand omdraaien om als gewone burger te leven, misschien beseffen ze eens hoe het is. Goede doelen, laat ze eerst maar eens nederland op poten krijgen voordat ze wat weg geven! en zo kan ik nog wel even doorgaan Ik snap niet dat ze dat niet in de 2de kamer dit allemaal neit inzien, eigelijk snap ik het ook wel, want sja hun hebben een heerlijk leventje op deze manier. Tuurlijk even de hypotheekrente aftrek eraf halen, hun kunnen makkelijk zonder leven. Ziektekosten omhoog, welja mensen gaan straks helemaal niet meer naar de dokter, tot het echt nodig is en de kosten nog hoger worden omdat het eigelijk te laat is Ik hou er maar over op, want kan er zo boos om worden
ja sommige mensen KUNNEN niet anders dat jou man een uitkering heeft gehad terwijl die wel kon werken wil niet zeggen dat iedereen zomaar n uitkering krijgt terwijl die eigenlijk best zouden kunnen werken! en nee je verwacht geen luxe leven als je in een uitkering zit maar je verwcht wel een leefbaar leven! en als er nog meer gekort wordt op uitkeringen hoe moeten deze mensen dan rondkomen zonder in de schulden te komen??? vind het nogal kortzichtig van jou sorry dat ik het zeg