waar moet dit heen met onze jeugd?

Discussion in 'De lounge' started by Deb, Jun 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn zoon Dave is gister in elkaar geslagen door (sorry) een stel turkse jongens
    zo sociaal als Dave is bracht hij een vriendje naar huis die bedreigd werdt door hun
    het vriendje is zonder kleerscheuren thuis gekomen ,daar in tegen hebben ze mijn zoon maar te grazen genomen toen hij richting huis keerde ???!!! (omdat hij met hem mee fietste!!)
    ik vraag me af waar moet dit heen ?
    hij had er niets mee te maken maar kreeg wel de klappen die voor een ander waren bedoeld
    vind dit in en in triest , nu waren het buitenlandse jongens voor het zelfde geld waren het nederlandse , marokanen , japaners of weet ik veel
    waar het om gaat is de agressie die de jeugd heeft,Waarom??
    waarom moet de jeugd zo met elkaar omgaan

kan me hier zo kwaad om maken
    ik vlak mijn zoon ook niet uit hoor want zal ook vast wel iets gezegt hebben wat de heren fout viel
    maar moet je elkaar dan maar meteen in elkaar rammen?

stel je voor zeg dat we dat allemaal gaan doen ,zal een zooitje worden :(

vind het heel jammer dat de agressie al erger en erger wordt
    waarvoor zijn we op de wereld gekomen? om elkaar maar tot moes te slaan
    waar is de saamhorigheid, de normen en waarde die we geleerd hebben??
    helaas vandaag ver te zoeken

ben een erge verdrietige mama

2. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi Deb, hoe is t nu met je zoontje?
    Ben je nog naar de politie gegaan hiermee?
    Je weet namelijk maar nooit of dit nog n staartje krijgt en dan kan je maar beter de eerste keer al melding gedaan hebben. Hoeft natuurlijk niet meteen aangifte te doen, dat is ook weer overdreven.

Als ik dit soort berichten hoor dan knijp ik hem heel erg voor mn oudste. Die heeft PDD-NOS en totaal niet door hoe actie reactie werkt. Die kan ieneens zomaar iets wat in hem op komt eruit gooien en als dat dan rot over komt voor n ander heeft hij dat dus totaal niet in de gaten. Dus wie weet gaat hij dit nog eens op t verkeerde moment doen...
    Van mn andere ben ik juist bang dat hij op n dag de politie aan de deur heeft staan omdat hij zn broer wilde beschermen en er meteen op los geslagen heeft (drift kikker eerste klas...maar gelukkig ook erg snel voor rede vatbaar)

Ik vraag me ook af wat het toch is. Is het t geweld op tv? De computer spelletjes? De ouders die t allemaal wel geloven met de opvoeding? Karakter van die jongens? Of n explosief mixje van alles?
    Sterkte in ieder geval hiermee want kan me voorstellen dat je nu ff niet echt t gevoel hebt dat je jochie veilig is op straat :(

3. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    hoi Debbie, ik denk dat het idd niet uitmaakt wie het doet en als moeder zal je er ook veel pijn van hebben.
    sterkte meid,en ook een dikke knuffel voor je zoontje

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    thx meiden

Dave ziet mooi blauw , ze hebben hem op zijn gezicht geslagen dus pipo

als hij vanmiddag thuis komt zal ik overleggen met hem, we hebben dus geen aangifte gedaan
    maar hij kende die jongens niet eens dus weet niet of het wel iets uithaalt :(

@neeltje,ben bang dat ik hem niet mag knuffe :) auw auw

5. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    He bah, wat balen Deb!
    Kan me je frustraties wel voorstellen. Gebeurde dit in ons dorp?

6. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    een zacht kusje dan maar ;)

7. aardbei

aardbei Lid

May 16, 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Hoi,
    Hoe gaat het met je zoon? Zeker doorgeven aan de politie, weet je wat ook zo jammer is is dat het vaak gebeurt met een groep tegen 1 persoon, als zij alleen zouden zijn zouden ze het niet eens durven. Zo laf vindt ik dat. Ik weet niet of ze met zijn allen op 1 school zitten, maar anders is het misschien ook niet gek om op school erover te praten. Ik wens je heel veel succes en dat het hierbij mag blijven.
    groetjes

8. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Hoi Deb,

Ik hoop dat je zoontje weer een beetje bekomen is van de schrik en dat het goed gaat met 'm.

Ik denk dat wat er gebeurd is niet alleen te maken heeft met de huidige maatschappij maar dat het ook "gewoon" dingen zijn die je kunnen gebeuren als je zo jong bent. Ik kan me dit soort voorvallen ook nog wel herinneren van heel vroeger, kinderen blijven kinderen.

Neemt niet weg dat het naar is als het gebeurd. Sterkte

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ach, arme jongen. Hoe oud is je zoon Deb?

Helaas hoor je dit soort verhalen steeds vaker. Het is echt niet normaal. Veel sterkte toegewenst!

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nee gelukkig niet was in de mare :(

mijn ex woont in de daalmeer en daar was hij opweg naartoe

@Daphne hij is 13

11. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    :( Wat naar zeg.
    Agressie en geweld lijken tegenwoordig wel mode te zijn ofzo.
    Ik hoop dat je zoon er snel weer bovenop komt. In ieder geval aangifte doen. Misschien helpt het.

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja idd werdt net door zijn school gebeld
    dat we idd aangiften moeten doen

zij hadden ook al politie gebeld maar als ouder moet je zelf aangiften doen omdat het buiten schooltijd is gebeurd

ook is hij bang dat ze hem opwachten weer vanmiddag dus ik ga hem ophalen

jakkes mensen waarom moet dit nou zo
    kunnen we niet eens meer normaal met elkaar omgaan ?? :(

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben en de heren die dit op hun kerfstok hebben duidelijk gemaakt word dat diet NIET de manier is om met mensen om te gaan.
    En dat je zoontje er weer wat geruster op word op die manier.
    Ik weet hoe het is om bang te zijn dat je gepakt word na schooltijd. Dus wens dit niemand toe :(

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nee idd en hij moet 13 km fietsen naar huis dus ze hebben alle tijd om hem op te wachten :(

en ook ik weet hoe het voelt om iedere keer achterom te kijken of er niemand je achtervolgt

bah bah bah waarom kunnen ze niet gewoon lekker kind zijn nog en onbevreesd hun jeugd doorfietsen bij wijze van

15. Floor

Floor Actief lid

Apr 21, 2006
    355
    0
    0
    Ongelovelijk! Helaas hoor je het steeds meer. Wat een helden zijn het, met een groep iemand in elkaar slaan. Als je ze alleen ziet zijn het makke schapen. :evil:

Heel veel sterkte voor je zoon, ik hoop dat hij er snel weer boven op komt.
    Enneuh, inderdaad wel aangifte doen! Dan weet de politie wat er speelt. Wie weet hebben ze dit vaker gedaan.

16. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he bah, ik hoop dat het met je zoon goed gaat, enne, ik zou ook naar de politie gaan...

succes....

verwen je zoon maar lekker, (filmpje ed.) daar zal hij ook wel van opknappen....

17. sim

sim Niet meer actief

hoop ook dat hij er weer goed boven op komt, dit is echt vreselijk! ik kan me hier ook zo kwaad om maken! wat een lol zeg! ik hoop dat het wat uithaalt dat je naar de politie stapt, vind het in elk geval goed dat de school gebeld heeft, dan trekken ze het zich namelijk ook aan ondanks dat het buiten schooltijd is gebeurd, ben heel benieuwd wat de politie gaat doen, dit kan echt niet! waarom houden ze eigenlijk al die stille tochten?? dan ineens is heel nederland met al z'n nationaliteiten het met elkaar eens en nog geen week later gebeurd er weer vanalles in nederland, ik hoop dat ze er straffen op zetten.

meis ik wens je heel veel sterkte, ik kan me indenken hoeveel pijn en machteloosheid dit voor jou en je zoon kan geven...

18. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jaja we zitten in nederland
    wat denken jullie, aangiften doen kan jazeker maar wel op afspraak
    nou moet het verdikke niet mooier worden

maar goed as zaterdag MOGEN we dus aangiften doen

SUGHT!

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Aaaaaaaaaaaaaaw deb wat lees ik nu :cry:
    Arme Dave..
    Geef hem van mij ook maar een kus..

potver.. tis zo'n lief ventje..

20. malou

malou Actief lid

Nov 9, 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Ow wat erg.

Ik snap niet waarom dit soort dingen gebeuren. Soms denk ik ik ga mijn kinderen opvoeden op een grote berg in griekeland ofzo. Dan hebben ze elkaar en geiten haha maar ja dat is ook niet alles

Share This Page