iets doen gaan doen en dutjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter slaapt sinds een week goed, halleluja, ik dacht dat het nooit zou gebeuren. Zeer slechte slaper vanaf het begin maar goed sinds een week slaap ze zowaar 1,5 in de middag en 45 minuten in de ochtend, en ik ben dolblij:D.

Nou, vroeg ik mij af wanneer wisten jullie dat jullie kind naar 1 slaapje wilde, en hoe ging gaat dat dan als je iets wil ondernemen, slapen deze gewoon in de wandelwagen zo lang? Of bij bezoek? Hoe plan je dan iets?

Ik ben al lang blij dat ze nu slaap dus iets ondernemen doe ik even niet totdat dit doorzet, maar ik zou graag toch iets willen gaan doen. Kortom hoe ziet dan zo dag eruit?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik plan alles rond haar slaapje dus voor 12 uur of na 13.30.
    Als niet dan deze tijd in kinderwagen of in auto zodat ze slaapt.

1 slaapje lastig.. Hier kan ze dat nog steeds niet als we om 10 uur ergens gaan met auto 10min valt in slaap of rond 17.00.
    Maar sinds 13mnd probeer ik 1 slaapje te doen gewoon rekken als ze echt alle hoeken inzamelt dan slaapt ze extra dan is niet anders.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zou nu even rustig aan doen. Ze slaapt nu heerlijk. Als je het schema nu omgooit is er kans dat ze slecht gaat slapen.
    Hier ging ze pas met 15 maanden naar 1 slaapje!

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Ik houd weinig tot geen rekening met slaaptijden van de kleine overdag. Ze valt overal makkelijk in slaap. Nu is ze hier al aan gewend omdat we dit vanaf kleins af aan al doen.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ja, maar dat is niet alleen gewenning hoor. Daar komt echt karakter bij kijken. Mijn dochter kon je 'wennen' wat je wilde, maar die vertikte het, en bij mijn zoon begint het ook al lastiger te worden.

TS, ik zou om de slaapjes heen plannen. Het gaat net goed, ik zou geen risico nemen :)
    Ik plande er omheen of ze ging in een campingbedje (als je bij vrienden of familie thuis bent)

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    jaa idd om de slaapjes heen plannen en als het nu goed gaat even zo houden hoor. zeker als je zegt dat ze altijd een slechte slaper is geweest.
    wel vond ik het altijd lastig met 2 slaapjes, je houd weinig tijd over om weg te gaan ivm eten enzo...

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Is zeker geen kwestie van begin af aan aanwennen helaas, er komt idd echt karakter bij kijken.
    Mijn beide meiden gaan echt niet slapen in wandelwagen, auto oid en ik plan dus alles wat ik wil doen om het slaapje heen.

8. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook om de slaapjes heen plannen. Toen ze hier 2x sliep ging ik tussendoor. Ze sliep dan vann10 tot 11 en dan ging ik om half 12 weg, soms ergens met iemand lunchen en nam ik haar lunch mee. Dan zorgde ik dat ik terug was voor haar 2e slaapje rind 15 uur. Ik zou nu ook even vast schema aanhouden anders ben ik bang dat je alles door elkaar gaat halen, ze slaapt nu goed. Zou dat evennvast proberen te houden.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier merkte ik bij de oudste dat ze het eerste slaapje amper sliep en de 2e ook.
    Langzaam uitgesteld en steeds een half uur later en toen het 1 lange slaap werd sliep ze meteen een lange ruk van 2-3 uur.
    Jongste slaapt nu ook nog 2x maar eerste slaapje doet ze ook wel eens onderweg in de wandelwagen maar de 2e altijd ergens in een bedje.
    Je kan bijvoorbeeld tzt ook ergens op bezoek en haar dan daar laten slapen.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik houd geen rekening met haar slaaptijden, ze slaapt gelukkig overal. Maar zou het in jouw geval eerst even rustig aan doen, nu ze eindelijk zo goed slaapt!

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier vanaf 1 jaar naar 1 slaapje.. Ik plan alles voor 1200uur of na 1400 uur.
    Slapen in de buggy doet ze helaas niet, wel in de autostoel. Maar ga liever niet tijdens haar slaapje weg, mevr word erg lastig als ze moe is namelijk haha.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mijn jongste duurde het ook heel lang voordat hij eindelijk iets had dat op een ritme leek. Voor die tijd hield ik er ook geen rekening mee, omdat hij toch nauwelijks sliep en de ene keer lang en dan weer kort, geen peil op te trekken. Toen hij eindelijk een vast ritme kreeg, heb ik daar wel een tijdje rekening mee gehouden, omdat ik er ook zo blij mee was dat hij het eindelijk begon te leren.
    Maar omdat hij nog 2 grote broers heeft, is het niet altijd mogelijk om alleen maar met hem rekening te houden, dus hij moet zich toch wel vaak aanpassen.

1 slaapje kwam bij ons zo'n beetje met 1 jaar, geloof ik (dat soort dingen vergeet ik zo snel). Op het kdv slaapt hij nu nog steeds 2x kort, omdat hij daar altijd snel weer wakker wordt, maar thuis slaapt hij al maanden alleen 's middags 2 uur achter elkaar.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier altijd alles rond de slaapjes gepland. Heb 2 goeie slapers en vind het zonde om hun slaapje af te nemen waardoor ze daarna toch niet te genieten zijn omdat ze moe zijn. Neem dat er graag bij, volgend jaar zal meisje toch wel van haar dutje af zijn en kunnen we heengaan waar we willen ;)

TS: in jouw geval zou ik haar lekker laten slapen, nu ze eindelijk goed slaapt.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vanaf 11 maand slaapt hij 1x ik plan nu nog alles er om heen.
    Hij kan ook gewoon niet ergens anders slapen.
    Ja in de auto daar wel.
    Tussen 12.00 en 15.00 maak ik gewoon geen afspraken.

15. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is ook dat kindjes daar echt niet aan wennen hoor. Het ene kindje kan overal slapen, de ander alleen in bed. Wij hebben het ook geprobeerd vanaf het begin om haar mee te nemen, maar ze wilde met geen mogelijk ergens anders slapen. Nu is ze 4,5 maand en houden we daar gewoon rekening mee. Ze kan 1,5 uur wakker blijven en voor haar slaapjes ligt ze gewoon in haar eigen bedje, of een bedje bij iemand anders. In de kinderwagenbak/maxicosi/box slaapt ze gewoon niet.

16. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier alleen afspraken voor of na de middagslaap.
    Slapen in de wandelwagen word hier niet gedaan.
    Als hij niet slaapt is hij niet te genieten, en ik ook niet :)

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik zorgde meestal dat minimaal een slaapje thuis in bed was. De andere evt in de auto, wagen, logeerbed of overslaan. de volgende dag weer even rustig bijkomen thuis. Maar moet zeggen, mijn dochter slaapt graag en Veel maar kan ook al sinds heel jong dutjes skippen als we erop uitgaan.

Makkelijk overal slapen... Is ook geluk hebben. Wij wassen erg makkelijk met op pad gaan maar ze slaapt zeker niet meer overal. Daar is ze Veel te nieuwsgierig voor.

18. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik plan ook alles om het slaapje heen. Dus s ochtends weg tot 11 uur en s middags kunnen we vanaf half 3 weer weg. Mijn kleintje slaapt nergens anders dan in een bedje, die is veel te nieuwsgierig, wil alles zien.

Hij heeft ook een periode geslapen van 9.30 tot 12 en dan weer van 14u tot 16u. En dan moest hij in die korte periodes dat hij wakker was ook nog fruit, brood en een fles, die periode kwam ik nergens haha.
    Geleidelijk aan werd dat 1 slaapje, dat ging vanzelf.

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nog even inspringen op het slapen.
    Mijn vader zegt al vanaf de geboorte van onze oudste dat wij veel te moeilijk doen met hem door hem alleen in zn eigen bedje te laten slapen.
    Al zo vaak uit gelegd dat j het daar het beste mee doet omdat hij snel van slag is als zijn ritme veranderd (nu nog) met heel veel dingen.
    Fijn om te lezen dat er veel ouders het op die manier doen.
    Het is denk ik idd per kind afhankelijk de jongste bijvoorbeeld slaapt iets makkelijker in vreemde bedjes of even in de wagen.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Niks van aan trekken, gewoon naar je eigen kindje kijken.

Deel Deze Pagina