Net 1 dag verlof, en nu klopt het al niet met uwv!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sannehai, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

even zeuren over mijn werkgever hoor;) hahaha

dit is net mijn eerste dagje verlof, krijg ik post van het uwv over wanneer mijn verlof in gaat dit en dat, klopt het gewoon niet!

want ik noem het nu wel al mijn verlof, maar ik had dus met mijn werkgever afgesproken dat ik eerst 2 weken vakantie zou nemen, en dat mijn verlof dan pas 4 weken van te voren in zou gaan.

dit ook omdat ik dus anders niet door mijn vakantie uren zou komen, en die dus niet allemaal mee mag nemen naar volgend jaar ( en dan kom ik pas terug)

maar nu kreeg ik dus brief van het uwv, dat mijn verlof aankomende maandag al in gaat! nee nee nee, dat klopt dus niet!

ik gelijk bellen, zeggen hun dat mijn werkgever het dus wel zo heeft door gegeven en dat die dus moeten bellen om het te veranderen! grrrrr

ik dus gelijk gebeld, is ze natuurlijk net nie aanwezig, dus ik kantoor gebeld, en het word wel geregeld.. maarja toch.. dan denk ik al weer gelijk dat het dalijk helemaal fout loopt ofso! of dat mn werkgever ineens toch d8 dat ik dan dus al eerder terug zou komen of wat dan ook :S Heel krom!

Naja goed.. wou even zeuren;)

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Wat irritant zeg. Zou ik me ook echt boos om kunnen maken.
    Zo moeilijk is dat toch niet?

Hier zou ik ook even over willen zeuren hoor! :)

3. Sannehai

haha thnx voor je reactie;)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik heb niet echt goede ervaringen met het uwv wat dat betreft, mijn werkgever had het wel goed doorgegeven maar ze zaten zelf fout :S. En toen kreeg ik ineens ook nog uitkering van ze terwijl ik dat nog gewoon betaald kreeg van mijn werk :S hou het in de gaten zou ik zeggen...

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heerlijk hè dat er altijd wel iets moet misgaan met zulke instanties of je werkgever bijvoorbeeld. Geeft zo'n lekker rustgevend gevoel...maar niet heus.

Gelukkig wordt het nu opgelost.

Ik heb op inet bekeken wanneer ik met verlof ga, maar hoe kan je zien of het uwv dat wel hetzelfde heeft doorgekregen dan? Heb geen zin om met hetzelfde gezeur als jij te zitten als ik net met verlof ben straks;)

6. Sannehai

ik weet ook niet hoe ze dat konden zien, ik had toen een vrouwtje aan de telefoon en zei vertelde me dat mijn werkgever het dus verkeerd had doorgegeven en dat die er dus voor moesten zorgen dat ze een brief stuurde om het te veranderen.

ik denk dat als het aan het uwv had gelegen, ze het zelf voor me het kunnen veranderen zonder moeilijk gedoe.

maar je krijgt dus uit eindelijk een brief (daar zijn ze ook heel laat mee hoor!! want ze dachten dus dat ik die aankomende maandag met verlof echt zou gaan, en die vrijdag ervoor kreeg ik dus die brief pas met bevestiging van uwv!) maar je krijgt dus een brief, waar in staat wanneer je met verlof gaat, ( wat hun dus hebben doorgekregen) en dan kan je dus kijken of het klopt..

maar goed daar zijn ze dus echt sloom mee... nu moet ik dus ook weer afwachten of ik nog andere brief krijg of iets dergelijks:S ik weet het ook allemaal niet :S beetje wazig!

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Zeker wazig! Vervelend hoor! Kan het ook zijn dat je baas het heel laat heeft doorgegeven? Hopelijk krijg je nu snel een brief. Nu lekker genieten van je verlof hoor!

Liefs

8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Is het niet zo dat je voorafgaand aan je verlof geen vakantie mag opnemen? Bij mij was dat destijds namelijk wel zo. Ik wilde in principe 4 weken van tevoren met verlof zodat ik nog 12 weken erna had. Maar vanwege die regel hadden ze op mijn werk gewoon doorgegeven dat ik 6 weken van tevoren met verlof ging en dan na dit tijd dus twee weken vakantie opnam. Komt dus op hetzelfde neer. Maar weet niet of dat voor jou ook zo geldt!?

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heuh, bedoel je dat je dus wel 4 weken van te voren met verlof ging, maar daarna 12+2 weken had? Snap m niet helemaal.

Ik ga 6 weken van te voren met verlof en ik neem ook 2 weken extra daarna. Dat mag gewoon. Ik heb dus 18 weken vrij als het goed is (als ik dus niet eerder beval).

10. Sannehai

hee,

volges mij mag het bij mij wel, want bij ons is het zo geregeld,

ik mag maar 1 werkweek vakantie uren mee nemen van 2009 naar 2010.

maar door de zwangerschap en het zwangerschapsverlof, zou er anders heel veel vakantie uren van mij zomaar verloren gaan, of ik had ze al eerder nog op moeten nemen.

dus ik heb eerst 2 weken vakantie, dan vanaf 4 weken voor de geboorte verlof, dan 12 erna en nog 1 week extra er aan vast geplakt dus in totaal kom ik dan op 19 weken vrij. Heerlijk.

maar ik zal morgen nog wel eens even naar mn werkgever bellen of het nou geregeld is ja of nee.

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sannehai: Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje want ik kom ook pas volgend jaar terug van verlof en wilde mijn vakantiedagen op tijd opmaken. Normaal mag ik maar 5 vakantiedagen meenemen naar volgend jaar.

Ik wilde 2 weken vakantie opnemen voor mijn verlof dan 4 weken verlof en na de bevalling 12 weken verlof plus 2 weken vakantie.

Mij werd toen aangeraden om 6 weken van tevoren met verlof te gaan want als je zwanger bent dan mag je gewoon je vakantiedagen meenemen naar volgend jaar omdat je dezelfde rechten hebt als dat je in de ziektewet zou zitten.

In ieder geval is het handiger om aan het einde van je verlof je vakantiedagen op te nemen want je weet nooit of er complicaties zijn tijdens de bevalling of je herstel en dat je in de ziektewet terrecht komt. Op deze manier bewaar je toch je vakantie dagen.

Lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is.

12. Sannehai

hee sheann

hmm dat klinkt wel logisch eigenlijk hoe jij het zo zegt, dat je dan dus gewoon verplicht wel je vakantie uren mee mag nemen naar volgend jaar...

maar daar hadden ze bij mij niets over gezegd :S

khep trouwens vandaag weer een nieuwe brief gekregen van het uwv, dit keer klopt het wel, dus ga er vnuit dat het nu wel goed zal zijn :)

enne bruto uitkering per dag, bruto betekend toch wat je echt op je rekening gestort krijgt? (sorry ben niet zo'n reken wonder haha)

Groetjes!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Maakt niet uit hoor of je eerder bevalt, je hebt gewoon recht op die 16 weken. Als je later bevalt verschuift het wel maar dat is dan alleen maar mooi meegenomen.

Sanne: Rot joh dat je werkgever aan het kl*ten is...die van mij is ook zo om te knuffelen :x...Hopelijk word het snel en goed opgelost want je moet nu lekker kunnen genieten.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sanne: Fijn dat het uwv het nu wel goed heeft.
    Bruto is niet schoon dus daar gaan nog dingen vanaf . Netto is het bedrag wat je op je rekening krijgt.

15. Sannehai

@sterre haah ja jou baas is ook niet nix nee ;) !

@shean owja tis waar.. hmm maarja hoe reken je dat nou weer uit, hoeveel er dan ongeveer af gaat... ik ben best benieuwd namelijk omdat ik dus maar 20 uur op contract heb, en dus altijd wel meer dan die 20 uur werk.

dan kon ik het zegmaar een beetje vergelijken of ik nou ongeveer het zelfde loon kreeg als wat ik nu krijg of, dat ik toch minder krijg door die 20 uur op contract...?

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik werk ook maar 2 dagen vast maar werk iedere maand gemiddeld 20 overuren. Als het goed is dan kijkt het UWV naar je loon van de 4 weken voor je verlof en dat is het bedrag wat ze je uitkeren.
    Van bruto naar netto berekenen weet ik ook niet.

17. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

sannehai en sheann, overgebleven vakantiedagen / uren mogen wettelijk gezien worden meegenomen naar het volgende jaar, in het geval van zwangerschap! Dan geldt de afspraak die de werkgever heeft niet meer...

verders, succes met de lastige instantie UWV ;)

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Bedankt Moor!

Ik vraag me af of sommige werkgevers er echt niet van op de hoogte zijn dat je je vakantie dagen mee mag nemen of zouden ze doen alsof hun neus bloedt.

19. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

werkgevers weten het vaak echt niet.
    Het is ook erg lastig om alle ins en outs van de arbeidsvoorwaarden te kennen, zeker gezien het feit dat alles ongeveer jaarlijks verandert!

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Moor: Ja daar zit ook wel wat in. Ik ben ook wel van het geven van de voordeel van de twijfel :)

Deel Deze Pagina